Så stoppar Telia och Tre fulstreaming

Permalänk
Melding Plague

Så stoppar Telia och Tre fulstreaming

Sveriges internetleverantörer har enat sig bakom PMD:s beslut om att sätta stopp för fulstreaming med DNS-blockering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aja, tycker de att problemet är löst så...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Vilka sidor är det dom har för avseende att blockera?

Permalänk
Medlem
Citat:

vi använder den tekniska lösning som domstolen ålägger oss att använda,

Ett fint sätt att säga:
Vi vet att det är hyfsat lätt att gå runt detta men om domstolen med sin gudomliga teknikinsikt berättar för oss vad vi ska göra så är det ju inte vår plats att påtala bristerna.

Lycka till.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vilka sidor är det dom har för avseende att blockera?

Förmodligen har du aldrig hört talas om dem, eftersom de har mer oskippbar reklam än youtube och blockerar tillgång för folk med adblocker vanligtvis.

Det är vinstdrivande piratsajter fulla med virus/malware och skit, vars hela databaser återfinns i alla 'dark net' "läckor" (sålda dit av sajtägarna).

Snarare gör domstolen alla här en tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vilka sidor är det dom har för avseende att blockera?

Vet att Telenor har blockerat 1337xt, använder den själv lite som en tv tablå ganska flitigt bara för att få reda på när filmer kommer ut så det går att streama legit, enkelt att bara sortera efter populärt senaste veckan så vet man istället för att söka runt på internet och eventuellt behöva söka igenom 10 sidor långa AI genererade artiklar..

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Vad är det för skräp folk sitter och streamar egentligen? Får mig att tänka tillbaka på gamla TC/TS-screeners och annat bös back in the days.

Permalänk
Medlem

Som att minska olaglig eller farlig körning på vägarna genom att sätta upp vägbommar som blockerar specifika gator där problem har identifierats.
Sverige är helt vansinnigt naiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vilka sidor är det dom har för avseende att blockera?

Oppps, visste inte att man inte fick skriva ut namn, redigerade bort dem illa kvickt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vilka sidor är det dom har för avseende att blockera?

Och du tror att det är OK att skriva ut dem här? Snabbt sätt att bli bannad från SweC på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vilka sidor är det dom har för avseende att blockera?

https://www.di.se/digital/slut-pa-fulstreaming-for-telenors-k...

Citat:

Lookmovie, 1337x, YTS, Hdfilmer, Myflixer och EZTV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salmonboy:

Vad är det för skräp folk sitter och streamar egentligen? Får mig att tänka tillbaka på gamla TC/TS-screeners och annat bös back in the days.

Varför skulle det vara skräp? Mig veterligen så är det på vissa sidor bättre kvalitet än vad du får på basic abonnemangen hos streaming tjänsterna.

Skrivet av dlq84:

Och du tror att det är OK att skriva ut dem här? Snabbt sätt att bli bannad från SweC på...

Well då hade inte DN som Sweclockers länkar till skrivit ut namnen på sidorna i deras artikel om det hade varit ett problem, är nog skillnad på att nämna och länka i detta fall, men återstår att se

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Real Debrid ftw.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Hedersmedlem

Men om man filtrerar fulstreamen genom en VPN, blir det finstream då?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Förmodligen har du aldrig hört talas om dem, eftersom de har mer oskippbar reklam än youtube och blockerar tillgång för folk med adblocker vanligtvis.

Det är vinstdrivande piratsajter fulla med virus/malware och skit, vars hela databaser återfinns i alla 'dark net' "läckor" (sålda dit av sajtägarna).

Snarare gör domstolen alla här en tjänst.

Så kan man ju också se på saken....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Men om man filtrerar fulstreamen genom en VPN, blir det finstream då?

Som ett konstverk tänker jag. Det ligger i betraktarens ögon. Tycker man det ser fint ut så är det fint. Tycker man inte om det man ser så är det fult. Ser man det aldrig så kan man inte ha någon åsikt om saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Men om man filtrerar fulstreamen genom en VPN, blir det finstream då?

Det är som med toalettvin, hur många gånger man än filtrerar det så är det fortfarande toalettvin.

----

Helt klart att det nog är i mycket olika grupper, men sweclockers har både medlemmar som är förbannade över att legala strömmningstjänster erbjuder bara 720p eller 1080p, men även medlemmar som är förbannade över att illegala strömmingsstjänster med skitkvalitet blockeras...

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det är som med toalettvin, hur många gånger man än filtrerar det så är det fortfarande toalettvin.

----

Helt klart att det nog är i mycket olika grupper, men sweclockers har både medlemmar som är förbannade över att legala strömmningstjänster erbjuder bara 720p eller 1080p, men även medlemmar som är förbannade över att illegala strömmingsstjänster med skitkvalitet blockeras...

nog för att jag håller med de som klagar på att vissa streamingtjänster inte erbjuder någon hög kvalitet, men nog finns det fulstream med bra kvalitet, vet att jag streamat anime i upp till 2160p i alla fall

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Men om man filtrerar fulstreamen genom en VPN, blir det finstream då?

Vanligt fölk di begriper't inte va, man måste filtrera fulstreamen ordentligt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Som att minska olaglig eller farlig körning på vägarna genom att sätta upp vägbommar som blockerar specifika gator där problem har identifierats.
Sverige är helt vansinnigt naiv.

Nej, snarare som att försöka minska fortkörning genom att ta bort vägskylten så att de hoppas att ingen hittar gatan

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Så denna kraftsamling av operatörerna resulterar endast i att fler får reda på var man kan fulstreama?
Jag hade ingen aning om dessa sidor innan jag blev tipsad iaf.

Permalänk
Medlem

Åtgärden är lika genomtänkt som domen. De är i alla fall konsekventa

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

När politiker ägnar sig åt skit, påttyckta av mediejättar, istället för att säga hur "oroväckande" det är att kriminella gäng infiltrerar polisen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av norrby89:

Vet att Telenor har blockerat 1337xt, använder den själv lite som en tv tablå ganska flitigt bara för att få reda på när filmer kommer ut så det går att streama legit, enkelt att bara sortera efter populärt senaste veckan så vet man istället för att söka runt på internet och eventuellt behöva söka igenom 10 sidor långa AI genererade artiklar..

Jag kommer åt 1337xt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Men om man filtrerar fulstreamen genom en VPN, blir det finstream då?

ja om du kör med limpa, eller strumpa VPN

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Men om man filtrerar fulstreamen genom en VPN, blir det finstream då?

Nä, man måste ha ett nätverk med mesh såklart, alla vet ju detta, det hörs ju på bara namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Förmodligen har du aldrig hört talas om dem, eftersom de har mer oskippbar reklam än youtube och blockerar tillgång för folk med adblocker vanligtvis.

Det är vinstdrivande piratsajter fulla med virus/malware och skit, vars hela databaser återfinns i alla 'dark net' "läckor" (sålda dit av sajtägarna).

Snarare gör domstolen alla här en tjänst.

Mja, jag vet inte vilka sidor du tänker på, men de fulstreamingssajter som jag då och då använder för att se serier eller dokumentärer som inte visas här har ingen reklam som jag ser (kör med ublock i firefox) och filmerna avbryts inte av reklam heller. Däremot är det ibland problem med buffringen så man får hålla på och byta servrar.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ping valfri DNS, connecta till IP:t direkt.
Känns inte som den mest genomtänkta lösningen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Aja, tycker de att problemet är löst så...

Misstänker att 90% använder den dns deras isp tilldelar dom, så det funkar nog faktiskt för att stoppa den stora massan. Vi som hänger här representerar inte den stora massan avseende it-kunnighet. Själv kör jag egna dns-servrar i hemmanätet, gör inte alla det?

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Nu när fulstreaming blockas kommer streaming tjänster bli billigare va?

Eller hur?

Hallå?