Panasonic video (gammal) till pc

Permalänk

Panasonic video (gammal) till pc

Har en gammal Panasonic videokamera (Panasonic nv-gs 180) med ett gäng gamla filmer inspelade på band för kanske 10 år sen. Skulle vilja föra över till pc, men när jag pluggar in i usb-porten verkar datorn inte registrera kameran. Fanns till Windows 7 ett program för att föra över från kameran och använda, men hittar ingen info om hur man gör nu när Windows 7 inte känna så aktuellt? Nån som har nåt förslag?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coltexpress:

Har en gammal Panasonic videokamera (Panasonic nv-gs 180) med ett gäng gamla filmer inspelade på band för kanske 10 år sen. Skulle vilja föra över till pc, men när jag pluggar in i usb-porten verkar datorn inte registrera kameran. Fanns till Windows 7 ett program för att föra över från kameran och använda, men hittar ingen info om hur man gör nu när Windows 7 inte känna så aktuellt? Nån som har nåt förslag?

Jag kollade lite snabbt i manualen och tycker det verkar som om det bara är stillbilder som lagrats på minneskort som kan överföras via usb, ska du få ut video digitalt så verkar det vara Firewire (DV-utgång, IEEE1394) som gäller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.