Permalänk
Medlem

Datorbygge från netonet

Hejsan jag köpte denna dator som skall ha byggts av Komplett på order av netonet Denna stationära

Vad tycker ni om den? Vad har ni för åsikter gällande moderkortet? Är den uppgraderingsbar när det gäller raminne 16 ---> 18GB?

Den spelar jag inte med utan Cadda mest men går det att uppgradera i framtiden ramminnet? processorn?

Vill höra era åsikter ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av momu:

Hejsan jag köpte denna dator som skall ha byggts av Komplett på order av netonet Denna stationära

Vad tycker ni om den? Vad har ni för åsikter gällande moderkortet? Är den uppgraderingsbar när det gäller raminne 16 ---> 18GB?

Den spelar jag inte med utan Cadda mest men går det att uppgradera i framtiden ramminnet? processorn?

Vill höra era åsikter ^^

Det går ju att uppgradera ramminnet så, men å tänka på är då att det kortet kör med DDR4 och det verkar ju vara max 192GB och när det kommer till CPU så verkar det som att kortet stödjer upp till i9-14900 så det finns ju plats för uppgradering även där. Jag hade nog dock kanske valt en burk med DDR5 idag om jag skaffade en ny dator med helt ny plattform, men annars så ser den väll ändå okej ut skulle jag säga, men jag är inte helt med i gamet längre om priser osv som man var en gång i tiden

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

så ddr4 [spelar ingen roll vilket märke] 8gb läggs på, kommer jag märka skillnad? och varför ser ramminnen placerade på slot #2 och #4? behöver dem sitta jämte varandra längre en slot emellan?

länk till ramminnet : https://www.amazon.se/Corsair-Vengeance-1x8GB-PC4-25600-Optim...

Permalänk
Medlem

Du bör ha ett jämt antal minnen och har du bara två så ska de sitta i #2 och #4.
Behöver du mer än 16GB så kommer du märka skillnad med mer, behöver du inte mer så kommer du inte märka skillnad.