Vilken yrkesutbildning är bäst? Frontendutvecklare KYH Anywhere, Mjukvarutestare EC Utbildningar Örebro och Ingenjör AI och Maskininlärning Teknikhögskolan Stockholm

Permalänk

Vilken yrkesutbildning är bäst? Frontendutvecklare KYH Anywhere, Mjukvarutestare EC Utbildningar Örebro och Ingenjör AI och Maskininlärning Teknikhögskolan Stockholm

Hej, jag är intresserade av dessa tre utbildningar men osäker på vilken som är "bäst". Vad jag menar med bäst är vilken som har mest jobb förutsättningar när man är klar. Vet att AI och maskininlärning är ganska populärt nu och att det lär komma ut mer jobb inom det framöver. Sen är jag nyfiken på vilka åsikter ni har om skolorna. Den som är mest begränsad i sitt område av de tre är väll nog Mjukvarutestare skulle jag tro men har hört att det är brist på testare nom det.

Kortade ner rubriken
Permalänk
Medlem

Tror alla 3 har ljus framtid. Frågan är nog mer vilken tycker du är mest intressant, vad skulle du helst vilja jobba med?

Permalänk
Skrivet av playguu:

Tror alla 3 har ljus framtid. Frågan är nog mer vilken tycker du är mest intressant, vad skulle du helst vilja jobba med?

Bra fråga, om man utgår utifrån utbildninfsbeskrivningarna så är de alla intressanta men svårt att svara på vilken som passar mig bäst personligen då jag inte vet hur det är att arbeta som det. Men gällande frontend utvecklare så har jag läst att du behöver vara en teamplayer som är kreativ och har en bra känsla för design vilket jag är tveksam på om jag är bra på. Testare har jag läst kan vara monotont arbete men mer förutsägbart/strukturerat arbete vilket låter skönt. Den utbildningen som låter mest innovativ är den om AI och maskininlärning då det är ett mer nytt område. Låter som att man behöver vara mer innovativ inom området då. Men har inte hittat något specifikt om hur det är att arbeta som det.