iOS, se nummer företags-sms?

Permalänk
Medlem

iOS, se nummer företags-sms?

Hej! Är det möjligt att se nummer från företag som sms:ar en? Jag lyckas inte se det. Jag skulle behöva det för att automatiskt vidarebefordra vissa sådana till min sambo, t.ex. leveranser.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Om du menar att avsändaren enbart heter tex ”PostNord” eller ”Netonnet” och liknande? I sådana fall nej, för dom skickas inte från ett specifikt nummer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Då får du kopiera texten och klistra in det i ett nytt SMS till din sambo

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om du menar att avsändaren enbart heter tex ”PostNord” eller ”Netonnet” och liknande? I sådana fall nej, för dom skickas inte från ett specifikt nummer.

Aha ok, synd. Hade hoppats på att kunna sätta upp en automation som vidarebefordrar den typen av sms. Det stöds inte att lägga in den typen av avsändare i Genvägar, jag behöver då ett nummer.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Aha ok, synd. Hade hoppats på att kunna sätta upp en automation som vidarebefordrar den typen av sms. Det stöds inte att lägga in den typen av avsändare i Genvägar, jag behöver då ett nummer.

Lite bra är det ändå, för vem som helst kan skicka sms med namnet "PostNord" (eller vad man vill) och det skulle kunna bli lite tokigt om frugan trodde det var ett seriöst sms om det vidarebefordras automatiskt från dig. Men jag förstår problemet.

Visa signatur

press nu1mlock