Köp Samsungs 114 tums-TV – få en till på köpet

Permalänk
Medlem

Intel Celeron M Processor 360 med hela 1MB L2 chache.

Skulle man kunna få med två fläktar och party skjorta så hade det varit en toppen deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Intel Celeron M Processor 360 med hela 1MB L2 chache.

Skulle man kunna få med två fläktar och party skjorta så hade det varit en toppen deal.

https://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM

60GB hd, celeron, tft-skärm, plast i flera olika färger!!!

Den har allt!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Hoppas det ingår solceller för att ha råd med elräkningen efter man redan pungat ut 1.4mille. Och inte glömma bort att även driva den andra tvn man får köpet 🤣

Permalänk
Skrivet av shrghi:

Tv-skärmen blir fantastisk, men TV-innehållet suger.

Skrivet av Laxpudding:

Året är 2024 och du bestämmer exakt själv vad som ska visas på TV:n. Så vad är det som suger?

Här skulle man verkligen kunna dra en fräckis... men sånt gör självklart inte vi sweclocksgentlemen(och damer)

Permalänk
Avstängd

Man får inget gratis, det är inbakat i försäljningspriset.

Permalänk
Medlem

Lite över min budget men ska fundera på det... nuvarande tvn kostade ju 5990kr år 2016 så denna dealen är ju i närheten av den prisnivån jag brukar vara bekväm i att köpa en TV

Eller så kanske jag köper mig en 65 tums OLED av förra årets modell för runt 10k när min nuvarande går sönder.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

60GB hd, celeron, tft-skärm, plast i flera olika färger!!!

Den har allt!

Min mamma har haft något liknande.
Jag är ganska säker på att den hon hade var på 1.5 GHz och enligt Intel är den Celeron M 360 på 1.4 GHz, men de hade en Celeron M 370 som är på 1.5 GHz.
Tror det var sån Celeron M 370 hon hade.
Tror hon kan haft hårddisk på 80GB eller om det också var 60GB, minns inte exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Här är min njure Samsung.

Ditt njure är inte värd 1.4 miljoner. Det kostar ca 100 000 kr per njure i den svarta marknaden. En människokropp har endast 2 njurar. Så du får sälja flera organer för få ihop 1.4 mille.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Clickbait, "får en till på köpet" borde stå "får en skit-TV på köpet". Jag som precis tänkte en i sovrummet o en i vardagsrummet 😆

Permalänk
Medlem

Skönt att artikeln publicerades innan skattepengarna landar på kontot, behöver man ju inte fundera på vad som ska inhandlas!

Permalänk
Medlem

Så 114 tums TV har ett överpris på minst 100k. Check.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Perfekt till sommarn, kan ju funka bra som vindskydd när man ska grilla.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ditt njure är inte värd 1.4 miljoner. Det kostar ca 100 000 kr per njure i den svarta marknaden. En människokropp har endast 2 njurar. Så du får sälja flera organer för få ihop 1.4 mille.

Du skall inte ta det bokstavligt, är ju ett talesätt.

Permalänk

114" tv är egentligen inte gigantisk. Det finns många som har ett behov av en tv i denna storlek för ett rum men inte till detta pris. Jag hade polare som typ hade denna storlek på deras projektorduk för 20år sedan.
Undra hur länge det dröjer innan tvapparater i dessa storlekar blir köpbara till den grad att de säljer bra i våra elkjedor? 10år, 20år, 40år eller mycket längre i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

114" tv är egentligen inte gigantisk. Det finns många som har ett behov av en tv i denna storlek för ett rum men inte till detta pris. Jag hade polare som typ hade denna storlek på deras projektor för 20år sedan.
Undra hur länge det dröjer innan tvapparater i dessa storlekar blir köpbara till den grad att de säljer bra i våra elkjedor? 10år, 20år, 40år eller mycket längre i framtiden?

Problemet är väl att de är skrymmande, så stora till den grad att man inte får in den i majoriteten av hushåll?

Permalänk
Skrivet av Sysop:

Problemet är väl att de är skrymmande, så stora till den grad att man inte får in den i majoriteten av hushåll?

Jag håller med att storlek är att få in och hem tv-apparater är ett problem.

Vikten är ett problem på många sätt och denna måste ner. Och tv-apparater går emot att bli tunnare.
Bortsett från detta så finns det många hushåll som vars begränsning är höjden i dörren och sedan en viss längd för att det ska gå svänga in till rummen. Jag själv har inga problem att få in en 100", hindret är att betala den.

Så jag kan tänka mig större tvapparater i framtiden. Jag tycker mig dock se trender av att folk inte ser på tvn, de har var sin egen enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag håller med att storlek är att få in och hem tv-apparater är ett problem.

Vikten är ett problem på många sätt och denna måste ner. Och tv-apparater går emot att bli tunnare.
Bortsett från detta så finns det många hushåll som vars begränsning är höjden i dörren och sedan en viss längd för att det ska gå svänga in till rummen. Jag själv har inga problem att få in en 100", hindret är att betala den.

Så jag kan tänka mig större tvapparater i framtiden. Jag tycker mig dock se trender av att folk inte ser på tvn, de har var sin egen enhet.

Jag skulle inte få in en över 100”, hissen begränsar. Lyftkran då, men då måste inglasningen på balkongen tas bort.

Permalänk
Bildexpert 📺

Samsung The Wall är i alla fall tidigare varit modulär och monteras i delar vilket har gett en viss skönjbar kant mellan modulerna. Då kan man tapetsera väggen med moduler och det är inte hissen som drar storleksgränen, utan endast miljonerna man har på banken.

Dock oklart om denna är moduler eller om det är en enda modul på 114 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vet inte varför.. men läste "få en öl på köpet"

Det kanske skulle varit en bättre deal

Bättre med gratis shotsbricka så man blir medgörlig och öppnar plånkan. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Samsung The Wall är i alla fall tidigare varit modulär och monteras i delar vilket har gett en viss skönjbar kant mellan modulerna. Då kan man tapetsera väggen med moduler och det är inte hissen som drar storleksgränen, utan endast miljonerna man har på banken.

Dock oklart om denna är moduler eller om det är en enda modul på 114 tum.

Är väl garanterat att även denna är moduler. De hade gjort en stor sak av det annars.

Huruvida modulerna sätts ihop redan i fabriken eller hemma kanske är är en mer öppen fråga dock

Permalänk
Medlem

Alltså... 1.4 miljoner? Vad har dom stoppat i den? Rent guld, kokain?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Alltså... 1.4 miljoner? Vad har dom stoppat i den? Rent guld, kokain?

Det är MicroLED. Själva tillverkningsprincipen gör att det blir jämförbart med guld och kokain.