Nvidia, dubbla skärmar, upplösningen?

Permalänk
Medlem

Nvidia, dubbla skärmar, upplösningen?

Jag har precis köpt ett 6600GT och det första jag upptäcker är att jag måste köra 2048*768 för att kunna köra dubbla skärmar. jag vill ha 1600*1200 på den ena och 1024*768 på den andra, är det möjligt?

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Det ska fungera om man kör Dual View. Håller på å experimentera med det nu, men det krånglar pga av att jag har 2 väldigt olika skärmar.

Edit:
Har fått det att fungera nu. Hur vete f*n. Blev många svarta skärmar med följande omstart, men till sist gick det. Kör nu 1280*960@85Hz på 19" och 1024*768@75Hz på 17". Gött med stort skrivbord

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Var hittar jag Dual View?

EDIT: är det orginaldrivisar?

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

kör f.n. med 75.90 beta. Dual view finns någonstans under nview-inställningarna. Är något drivrutinstillägg (tror jag) som måste installeras inifrån drivrutinen. När det är installerat får man 2 bildskärmar i Egenskaper som man kan konfigurera helt separat från varann. Hade dock lite problem med uppdateringsfrekvenserna då allt tidigare var optimerat för 19"-skärmen. Den lille fick frispel av frekvenserna men det löste sej som sagt.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

jag lyckades hitta det.. installerade om drivrutinerna och följde någon wizard..

tack för allt ändå

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein