Permalänk
Medlem

Ljudingångar på fronten

Hej! Går det att modda in 2 st 3,5mm kontakter i fronten på mitt chassi? Vill ha ljud och mic där. Vart skulle man koppla det isåfall? Finns det uttag på moderkortet?

Permalänk
Medlem

ja det ska gå vad har du för ljudkort? om du har inbyggt i mobot så kan det finnas interna pinnar på det men annars så får du dra en kabel från ljudutgångarna där bak...

Permalänk
Medlem

Jag har inbyggt ljud i mobot. Det kan finnas piggar ja. Får kolla i manualen. Att dra från baksidan vill jag inte, för där sitter mina datorhögtalare. Vart kan jag få tag på såna 3,5mm kontakter då? ELFA ?

Permalänk

Borde nog finnas där. Men det finns ju sånna pinnar på interna ljudkort som inte är integrerade också. Så det hade inte spelat någon roll.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

Kk

Får försöka hitta kontakterna :S

Men går de att koppla så då?

Permalänk

Ja, det är väl bara att läsa på om ljudkortet. Jag vet inte var du har för ljudkort eller något så det får du göra själv.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

Koppla inte fel för då börjar det brinna.

Ska stå i din moderkorts anvvändarhandbok det gjorde det för mej..

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 3.15GHz | Asus p5b deluxe wifi | 4gb Corsair xms 2 dhx pc6400 | Gecube radeon 3870x2 1gb | 3x 120gb + 160gb HDD | Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Borde nog finnas där. Men det finns ju sånna pinnar på interna ljudkort som inte är integrerade också. Så det hade inte spelat någon roll.

på interna ljudkort så finns det bara ingångar vad jag vet...

men annars så kan du ta och sätta en splitter och sätta bak på datorn...

Permalänk
Medlem

Precis...splitter vore vara lättast. Finns för en tia styck på feltema. Använder själv en sån ch den funkar jättebra

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Jag röstar på att du drar från de interna kontakterna fram till fronen. Kontakter går att köpa på alla elektronikaffärer.