Permalänk
Medlem

Lunaspice, hjälp mig också.

Okej, det här är knappast något farligt, men det skadar aldrig att fråga. Har frågat lunaspice via PM för någon månad sedan, men då svarade han inte. Kanske han missade det, kanske han inte varit aktiv, kanske han helt enkelt inte brydde sig, men i vilket fall som helst vore det kul att få höra något svar, från honom eller någon annan kunnig.

Postar samma medelande som jag PMade.

Citat:

Jag har en fråga till dig, som utbildad sjuksköterska, som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på. Det är så att jag mellan mitt åttonde och nionde revben på min vänstra sida har några egendomliga ryckningar. Det har pågått i runt ett år nu, om inte mer, och kommer och går. Tidvis, till exempel nu de senaste dagarna, har det ryckt så gott som konstant. Det känns ungefär som pulsen när man känner på halspulsådern, fast mycket tydligare och väldigt snabbt och väldigt ojämt. Skulle uppskatta till 7-10ryckningar/sekund, och framför allt när jag andas ut och tömmer lungorna helt. Om jag andas ut och håller lungorna tömda pågår ryckningarna konstant tills jag andas in igen. Under inandning sker alltså aldrig några ryckningar.

Jag har länge avfärdat det som någon egendomlig men ofarlig muskelryckning, och det gör jag fortförande. Men, det är rätt obehagligt och väldigt irriterande, och kan ibland kännas som darrningar ut i vänstra armen, under armhålan.

Jag var på en vårdcentral för att kolla upp detta i mitten av sommaren, där de tog EKG och lyssnade med stetoskåp, och konstaterat att det inte är min hjärtrytm som är konstig, men jag fick inte något som helst svar på vad det istället skulle kunna vara.

Det har varit rätt lugnt senaste månaderna, förutom som sagt de senaste dagarna. Mina föräldrar tycker att det är lika bra att kolla upp det, men jag ser ingen vits med att fara till vårdcentralen igen, och att sticka till akuten känns lite överdrivet. Men grejen är att det känns så pass mycket att det är jobbigt och något jag tänker på ofta, framför allt när jag sitter eller ligger ner. Så jag kom att tänka på den gamla tråden av [-Pale-], och då givetvis även på dig.

Skulle som sagt vara mycket tacksam för svar. Det är säkert inget farligt, men det skadar väl aldrig att fråga antar jag.

Detta skrevs alltså för några månader sedan. Just nu är det inte så starkt, men det känns fortförande, och precis som förut kommer det och går.

Permalänk
Hedersmedlem

Lunaspice har inte varit inloggad sen i januari, ifall att du känner dig ignorerad.

Jag låter dock tråden ligga kvar ändå, då jag antar att du inte har något emot svar från andra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200