Permalänk
Medlem

!Elektroniska spel

Har vi några som gillar icke elektroniska spel?
Jag har ett par favoriter.
Bang
Munchkin
Frag

Sen självklart spel dom vanliga som Risk. Har ni några? Och har ni nått gäng med polare / bekanta som sätter sig och spelar ibland? Själv är vi ett gäng från jobb som sätter oss ibland på fredagar för att dricka öl och spela.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Othello och Backgammon.
Sedan alla dessa kortspel, förutom pokerbaserade, tycker jag är kul.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Munchkin och Fluxx är riktigt roliga

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk

Jag säger då som Flogiston: Kortspel. Helst "President och Neger" eller "Städare och Kung" som vissa på vår skola anser att det heter (lärarna).

Annars så är väl Monopol eller typ Ny Finnas alltid uppskattat en regnig söndag. Fast nu när jag tänker efter så funkar ju Coronne också bra.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Svea Rike är skoj.

Permalänk
Medlem

Cluedo, Plockepinn, Fia med knuff, Couronne, osv.

Permalänk

Är med i en spelförening, ja alltså för vanliga "analoga" spel och går på spelkonvent så ofta jag kan. Några favoriter under konvent är kortspelet Fluxx och brädspelet Ricochet Robots. Perfekta spel för nattsudd i cafeterian.

Andra favoriter:
Talisman
Roborally
Settlers (of Catan)
Munchkin
Hackers
Illuminati
Trygg-Torkel, Barbaren
Nothing Beats Rock

Permalänk
Medlem

Ja sällskapsspel är skitkul!
Cluedo är en favorit och Pekingsmysterier (som jag tyvärr inte har och det finns inte att köpa)
och så ett spel som jag inte vet vad det heter, livet runt eller nått sånt? Man har varsin bil som spelpjäs sen ska man skaffa jobb och ungar och tjäna pengar och sånt.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viqtory
....
och så ett spel som jag inte vet vad det heter, livet runt eller nått sånt? Man har varsin bil som spelpjäs sen ska man skaffa jobb och ungar och tjäna pengar och sånt.

Jag suger verkligen på det spelet...;)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Bikemania såklart, rekordet strax under 6 minuter.
Lightning break har jag spelat i över 1 1/2 år, och ligger nu på level 120. Som jag gjort senaste året. Otroligt frusterande. Skitspel, jag orkar inte spela mer än några gånger i veckan nu. Det går inte att komma vidare!

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Schack, dam och olika former av kortspel. Spelar inte särskilt ofta då jag inte känner någon som tycker det är roligt.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Bikemania såklart, rekordet strax under 6 minuter.
Lightning break har jag spelat i över 1 1/2 år, och ligger nu på level 120. Som jag gjort senaste året. Otroligt frusterande. Skitspel, jag orkar inte spela mer än några gånger i veckan nu. Det går inte att komma vidare!

Jag tror att du har missat vad den här tråden handlar om.

Permalänk
Medlem

Trivial Pursuit är kul!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Inaktiv

Munchkin, Settlers, Poker, TP...osv osv.