Permalänk
Medlem

Brygga Thomson TG-784 ADSL modem?

Ja, är det något som går?
alltså bredbandsbolaget modem..
vill ju endast köra med min DIR-655:a istället..

Någon som gjort det med den?

har letat lite och hittat någe i settings, men vill ju inte sabba något..

såhär finns det:

om jag fortsätter hela vägen där, kommer det bli bryggat då?

så jag kan uttnytja min dir-655 på rätt sätt, dvs modemet blir mer som en switch?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Re: Brygga Thomson TG-784 ADSL modem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Ja, är det något som går?
alltså bredbandsbolaget modem..
vill ju endast köra med min DIR-655:a istället..

Någon som gjort det med den?

har letat lite och hittat någe i settings, men vill ju inte sabba något..

såhär finns det:

http://hem.bredband.net/barrytheblade/steg1.jpg

http://hem.bredband.net/barrytheblade/steg1.jpg

om jag fortsätter hela vägen där, kommer det bli bryggat då?

så jag kan uttnytja min dir-655 på rätt sätt, dvs modemet blir mer som en switch?

Japp. Man ställer in bridged mode så skall det efter att det är klart vara bryggat. Dubbelkolla för säkerhets skull att det slutar dela ut interna IP-adresser efteråt bara. Om du begär ny IP och får någonting annat än 192.x.x.x eller 169.x.x.x så har det fungerat och din dlink borde gå att koppla in rakt av.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Bör fungera precis som belga sa. Men har för mig på dom där modemen att man måste inaktivera dhcp även efter man valt att brygga det.

Permalänk
Medlem

Som TS visade, helt rätt väg att gå. Något mer behövs inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Bör fungera precis som belga sa. Men har för mig på dom där modemen att man måste inaktivera dhcp även efter man valt att brygga det.

Behövs inte.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

hej.. är det nån som vet hur man går tillväga när BBB har låst, så man inte kan brygga? pratade även med BBB's support idag, o dom sa att dom inte bryggar modemet om man inte har nån annan tjänst ifrån dom

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Hej,

Till mig sa dom att det inte fungerade med min uppkoppling. 24/3 ADSL via dem. Det fanns tydligen inga andra lösningar för min uppkoppling.
Köpte ett annat modem, och kör nu bryggat och kopplat till en annan router.
Får ut ca 16/2.2 via deras ADSL och då har jag ca 50m fågelvägen till telestationen...