Hades II nu släppt i Early Access

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Hades II nu släppt i Early Access

Supergiant Games överraskar ordentligt och har släppt early access-version av Hades II på Epic och Steam. Den efterlängtade uppföljaren till Hades från 2020 har sedan en tid tillbaka testats av utvalda spelare, men nu är det möjligt för alla PC-spelare som vill att testa det nya actionäventyret ordentligt.

Precis som föregångaren är Hades II ett roguelike-spel där du får springa igenom underjorden i den grekiska mytologin och puckla på fiender med förmågor och tillhyggen av olika slag.

Kommer du testa?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Köpte nu på morgonen. Det är Steam Deck Verified direkt vid Early Access-lanseringen, så blir perfekt att ströspela.

Permalänk
Medlem

Blir köp sen när det kommer fysisk release annars kan det kvitta, gillade ettan.

Permalänk
Medlem

Lysande business model.
Flera speltillverkare har börjat låta folk beta testa för över 300kr 😆

Inte så länge sedan ett färdigt spel kostade 400kr🤪

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av kotz:

Lysande business model.
Flera speltillverkare har börjat låta folk beta testa för över 300kr 😆

Inte så länge sedan ett färdigt spel kostade 400kr🤪

Sen är det ju skillnad på spel och spel. Hade aldrig pröjsat för att betatesta Call of Duty, men här kan jag lätt dunka ner 300 spänn för att få lira. Under 2021-2022 var Hades det mest spelade spelet, så känner ett ordentligt behov av att köra uppföljaren.

Sen vad du gör med dina 300 spänn är din ensak.

Permalänk
Medlem

Hades och Dead Cells är de två Early Access-spelen som gjort allt "rätt" i mina ögon.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Hades och Dead Cells är de två Early Access-spelen som gjort allt "rätt" i mina ögon.

Kan lägga till Grim Dawn på denna lista.

Men blir att vänta på fullversionen av Hades II, även om man lär få mycket spoilat. Vill hellre ha storyn i sin helhet.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Hörde mycket bra om det första spelet när det släpptes, är den värd att ge sin på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Hörde mycket bra om det första spelet när det släpptes, är den värd att ge sin på?

JA!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

finns det något datum när spelet går ur early access? blir nog ett köp snart!

Permalänk
Medlem

Finns allting som kommer att finnas i spelet redan i spelet eller är det en sån situation där det är bättre att bara vänta tills det släpps helt, när det nu än är?

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doskii:

Finns allting som kommer att finnas i spelet redan i spelet eller är det en sån situation där det är bättre att bara vänta tills det släpps helt, när det nu än är?

Det saknas tydligen en hel del karaktärer och story än så länge, men i övrigt ska spelet redan ha mycket innehåll och vara väldigt spelbart.

Permalänk
Medlem

Hades är ett av mina favoritspel genom tiderna. Även om det är svårt att hålla sig blir det nog att vänta på full release innan det blir köp av uppföljaren

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av j0mppie:

finns det något datum när spelet går ur early access? blir nog ett köp snart!

Early access året ut, så någon gång i början på 2025 verkar det bli skarpt släpp.

Permalänk
Medlem

har aldrig spelat det och det är inte ens min Genre men med Steamdeck hittade jag till spel som Hades, Dead Cells, Trinity Fusion m.fl.

Perfekt för att slöspela lite i soffan .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Aeqvist:

Dåså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Köpte nu på morgonen. Det är Steam Deck Verified direkt vid Early Access-lanseringen, så blir perfekt att ströspela.

Köpte igår det första spelet i serien för just det användningsområdet.. Borde vara perfekt på decken... Dessutom bra rabatt på det nu pga. lanceringen av 2an.

Permalänk
Medlem

Kul Toknötte första iterationen på Switch, hoppas detta också landar på den konsolen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har spelat några timmar nu på Steam Decken, och det flyter fint utöver några dippar här och var. Riktigt kul är det i alla fall! Likt ettan vill man bara klämma in ”en sista run”.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av JonasT:

Har spelat några timmar nu på Steam Decken, och det flyter fint utöver några dippar här och var. Riktigt kul är det i alla fall! Likt ettan vill man bara klämma in ”en sista run”.

En sista run-grejen är livsfarlig. Håller helt med, på Steam Deck är det ju rätt fantastiskt. Har haft väldigt svårt att lägga ner maskinen i helgen.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av kaput:

Kul Toknötte första iterationen på Switch, hoppas detta också landar på den konsolen.

Gissar att de kör bred lansering på konsol när det släpps skarpt nästa år. Behöver verkligen detta på switchen! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Har spelat några timmar nu på Steam Decken, och det flyter fint utöver några dippar här och var. Riktigt kul är det i alla fall! Likt ettan vill man bara klämma in ”en sista run”.

Haha, påminner mig om mina första runs i ettan, som jag startade om från scratch efter att ha dött. Fattade inte att det var en del i spelet att man absolut inte skulle ta sig igenom det på första rundan

Skrivet av Enviro:

Gissar att de kör bred lansering på konsol när det släpps skarpt nästa år. Behöver verkligen detta på switchen! 😊

Mmm, man får väl bara hoppas att original-switch orkar med. Ser ju dock av teasers att döma ut att bygga på en rätt omodifierad version av den gamla motorn

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!