Någon som vet på ett ungefär när det släpps ?

Permalänk
Medlem

Någon som vet på ett ungefär när det släpps ?

Som rubriken lyder.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Ingen vet. Dom har inte släppt releasedatumet. Så alla datum som finns där ute är rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Som rubriken lyder.

Mellan nu och nyår, troligtvis.
Iallafall från vad jag hört och läst.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Mellan nu och nyår, troligtvis.
Iallafall från vad jag hört och läst.

den där har man ju hört förut... själv skulle jag gissa 2012 q1 som tidigast. troligtvis q2

Permalänk
Medlem

med Blizzard vet man aldrig
Själv hoppas jag att det släpps före jul.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Längtar iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Räkna med att Blizzard kommer annonsera det flera månader innan det släpps, de har det alltid gjort förut.

Man kan säga så här, om Blizzard inte annonserar releasedatum på Blizzcon i slutet av oktober eller innan det, då kommer spelet med all sannolikhet inte i år.

Permalänk
Medlem

finns inget fast datum än. Dock har blizzards VD uttalat sig och sagt att det förmodligen kommer komma innan årskiftet. MEN det är blizzard så ta det med en rejäl nypa salt

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

De vill inte missa julhandeln så de kommer nog försöka få ut det senast i början på december.

Permalänk
Medlem

Folk har ju hittat saker i Betan som får det att peka på den 5e December. Man kan alltid hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Folk har ju hittat saker i Betan som får det att peka på den 5e December. Man kan alltid hoppas.

Jag kanske är naiv, men tror Blizzard är tillräckligt erfarna för att undvika bloopers som dessa, fast man vet ju aldrig. Lösa rykten finns det trots allt gott om. Men berätta gärna lite mer om vad folk har upptäckt med just 5e dec. Vad finns det för indikationer? Det är alltid kul att spekulera.

Jag hoppas: 2011 givetvis
Jag tror: Q1 2012

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Min gissning någonstans: Dec-Feb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

den där har man ju hört förut... själv skulle jag gissa 2012 q1 som tidigast. troligtvis q2

Ja, troligtvis har vi läst ungefär samma information av det som kommit.

Men visst är det så att det mycket möjligt kan uppkomma saker som är oväntat och ger som konsekvens att det lika gärna kan komma lagom till hösten 2012 :).
Blizzard vill nog också släppa det så fort som möjligt, under förutsättning att spelet är i det läge som de haft för avsikt att uppnå för release.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Universalsvaret: When it's done.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Jag gissar på 10e december.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av Evra:

Jag kanske är naiv, men tror Blizzard är tillräckligt erfarna för att undvika bloopers som dessa, fast man vet ju aldrig. Lösa rykten finns det trots allt gott om. Men berätta gärna lite mer om vad folk har upptäckt med just 5e dec. Vad finns det för indikationer? Det är alltid kul att spekulera.

Jag hoppas: 2011 givetvis
Jag tror: Q1 2012

Orkar inte leta up en länk nu, men Beta licenserna är giltiga fram till och med den 5 eller 6 december beroende på tidszon

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Orkar inte leta up en länk nu, men Beta licenserna är giltiga fram till och med den 5 eller 6 december beroende på tidszon

Jaha okej... Det säger ju egentligen ingenting då.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Jag kanske är naiv, men tror Blizzard är tillräckligt erfarna för att undvika bloopers som dessa, fast man vet ju aldrig. Lösa rykten finns det trots allt gott om. Men berätta gärna lite mer om vad folk har upptäckt med just 5e dec. Vad finns det för indikationer? Det är alltid kul att spekulera.

Jag hoppas: 2011 givetvis
Jag tror: Q1 2012

Det är såklart spekulationer. Det fanns även sådana här små "tecken" när Cataclysm skulle släppas för wow. Och det va något där som stämde. Så det är ju inte omöjligt, utan man kan bara hoppas.

Permalänk
Medlem

2012-02-13

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Är ju som sagt ingen som vet och mycket kan ju hända.
Men Webhallen brukar ha rätt när de sätter ut spel för förhandsbokning och där är D3 för PC listat i 2011 så får hoppas att det stämmer även denna gång. (det är ju dock ingen självklarhet )

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

2012-02-13

Hade varit perfekt för alla singel-diablo-nördar om inte annat :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Rent instinktivt så säger jag någonstans i mitten av december.

Tror personligen inte betan kommer vara så länge, det ända kritiska som kan bromsa är blizzards hårdvara. Vet inte någon som har anmärkt att det inte är stabilt osv ännu.

Permalänk
Medlem

Tror också på mitten av december. Då har man kört beta-öppen beta i 2-3 månader och missar inte julhandeln.

Permalänk
Medlem

fick nyss mail ang min preorder, kanske ändå är på G ?

"We have some important information about your preorder for Diablo III ."
"You may have noticed that the price for Diablo III on www has gone up to £39.99, but you don?"
"Preorder Price Promise your preorder will not change and you will still pay the original, lower price."

26£ med frakt för D3 kändes som ett klipp, så jag bokade det för 2år sen =D

Permalänk
Medlem

själv bor jag långt ute i skogen vilket innebär att posten fixar ej leverans snabbt nog (företagen man handlar hos brukar vara snabba dock) så blir att köpa online hos blizzard såfort den tjänsten är tillgänglig trots att det blir nån hundring dyrare ,lätt värt det då man köper spel 1 gång vart annat år typ.

när SC2 släpptes hur långt innan release kunde man köpa det från blizzards sida då?
borde ju bli ungefär samma för D3

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Jaha okej... Det säger ju egentligen ingenting då.

Jo det säger att Blizz isåfall har planerat att betan skall sluta runt det datumet (och således troligtvis räknar med en release strax efter). Nu är ju en även en tidigt planering ingen garanti, även om den kommer internt från Blizzard...

Men det säger oss ändå mer än några ogrundade spekulationer från t.ex. butiker eller andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jo det säger att Blizz isåfall har planerat att betan skall sluta runt det datumet (och således troligtvis räknar med en release strax efter). Nu är ju en även en tidigt planering ingen garanti, även om den kommer internt från Blizzard...

Men det säger oss ändå mer än några ogrundade spekulationer från t.ex. butiker eller andra.

Jo tack, jag kan tänka själv. Det jag menade var att det inte är några som helst indikationer på att spelet släpps runt 5-6 dec. Det kan lika gärna innebära att betan tar slut där, och en release fördröjs till Q2 2012 pga diverse komplikationer. Inget intressantare än så.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Tilläggspaketet till SC2 kommer släppas ganska snart och jag tror inte Blizz vill att releaserna ska krocka. Så antingen släpps det sent i år eller nästa år (om de inte väljer att släppa D3 innan Heart of the swarm dvs)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m1n1h0p:

Tilläggspaketet till SC2 kommer släppas ganska snart och jag tror inte Blizz vill att releaserna ska krocka. Så antingen släpps det sent i år eller nästa år (om de inte väljer att släppa D3 innan Heart of the swarm dvs)

D3 kommer innan Heart of the Swarm skulle jag tippa på, Blizzard har sagt att de vill ha minst 18 månader mellan varje Sc2 release.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Hört i snårskogen.
Lansering är tänkt innan julrush... dvs tidig dec
Dock är detta rykte, samt att problem kan uppstå när man minst anar det.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.