Permalänk
Medlem

Internet hjälp!

Hej,

Har tidigare kört med en mobilt bredbandsticka som har varit kopplat till ett 4 portars modem, som vi delat på med familjen, men blev så arg när det laggar, när jag ska spela. Så har bara kunnat spela utan lagg nattetid. Så jag bestämde mig för att skaffa en egen "sticka" som jag har i en USB-port till datorn, men ändå när någon i familjen börjar på, så börjar jag lagga?

Delar jag min sticka med deras på något konstigt sätt? Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

ifall du har en egen mobilsticka så ska det inte vara något lagg. Ifall att inte.. nätet omkring dig klarar så mycket som 2 seperata stickor?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Infogade en bild, om det är till nån hjälp
http://i.imgur.com/ZhtZV.png

Glömde skriva nåt
Permalänk
Medlem

Har testat att lägga av deras modem, men ingen framgång, fortfarande lagg. dvs att det är inte familjen som gör att det börjar lagga kring 4-5 tiden, kan det vara så att det är väldigt många som ansluter till detta abonemang den här tiden på dygnet = lagg? Bör jag ringa upp abonemanget och kolla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinco:

Har testat att lägga av deras modem, men ingen framgång, fortfarande lagg. dvs att det är inte familjen som gör att det börjar lagga kring 4-5 tiden, kan det vara så att det är väldigt många som ansluter till detta abonemang den här tiden på dygnet = lagg? Bör jag ringa upp abonemanget och kolla?

kan vara så ja.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

klart att det laggar om du kör med mobilt bredband.

Visa signatur

Corsair AX 1200W 80+ GOLD | Asus RAMPAGE III EXTREME, Intel Core i7 950, 3.06GHz, Corsair 4GB (2x2048MB) DOMINATOR GT DHX+, Corsair Obsidian 800D, Asus GeForce GTX 580, Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson_orka:

klart att det laggar om du kör med mobilt bredband.

Eftersom det inte laggar alls under natten eller morgonen och ända upp till förmiddagen, undrar jag.

Permalänk
Skrivet av vinco:

Eftersom det inte laggar alls under natten eller morgonen och ända upp till förmiddagen, undrar jag.

Det beror på att det inte är lika många som använder det mobila nätet vid den tiden, mobilmasten kan bara hantera en viss hastighet som alla användarna får dela på, = ju mer användare ju lägre hastighet/högre ping för alla användarna.

Visa signatur

Corsair AX 1200W 80+ GOLD | Asus RAMPAGE III EXTREME, Intel Core i7 950, 3.06GHz, Corsair 4GB (2x2048MB) DOMINATOR GT DHX+, Corsair Obsidian 800D, Asus GeForce GTX 580, Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB

Permalänk
Inaktiv

Låter kanske lite elakt, men det är väl ganska uppenbart att det är mindre traffik på 3G-nätet, nattetid? Behöver ju inte någon magisterexamen för att räkna ut det.

Permalänk

Spela på mobilt breband är ett big no no!....Vill man slippa lagg och hög ping är det enda som gäller trådbundet fast bredband.
Tyvärr har jag samma problem med mitt fasta bredband (trådlöst). Kör trådlöst från Router till 3 st reapetrar på ovanvåningen (gamingmaskiner) de maskinerna är anslutna med kabel direkt till reapetrarna...blir lite som semitrådlöst :).
Dock har jag ibland problem med lagg och hög ping...inte lika mycket som tidigare (har nu BBB 24mbit)...har testat att dra lång kabel från Router till en av reapeter...då blev linan stabil! Men det blir en j...a massa kabeldragning så jag har bestämt mig för att leva med lite lagg ocg hög ping ibland.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Jag kan säga en sak och det är min kompis hade en sådan där sticka han kunde köra utan lagg i ungefär en timme sen började det lagga och fick skit hög ms. så det är förmodligen att den blir för varm eller att du bara kör med edge kanske?

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Kristet Kött LOOOOOL

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: