Diablo 3 släpps den 17:e januari?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Rätta mig om jag har fel men har det inte typ vart snack om att Diablo III ska släppas i typ 2-3 år nu??

Det var snack om Diablo 3 när jag spelade Diablo 2... Alltså tidigt 2000-tal. Blizzard sade att de höll på med spelet 2008 om jag inte har helt fel.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

de kommer ju ändå finnas smådetaljer/buggar/buffar/nerfs/balanceringar som kommer patchas i princip direkt efter release oavsett om de släpper spelet nu till jul eller sommaren 2016.

kolla bara på wow och SC 2 totalt nerbombade av patcher DIREKT efter release.
så det där med "upprätthålla gott rykte/inte släppa oklara spel" det håller inte alls.

sen att de vill göra det bästa utav situationen det är en annan sak och eventuellt tajma in releasen för optimalt datum/försäljning dock så ju längre de väntar desto mer krockar releasen med HotS och den nya wow expansionen.

Alla deras spel har varit fullt spelbara vid release. 0-day patch är en realitet i dagens samhälle eftersom det tillåter packetering och skeppning av CD-skivor samtidigt som utvecklingen av spelet fortsätter. De har helt enkelt en månad eller mer till på sig att utveckla.

Jag håller inte med dig i det att de har ett bra rykte. Det har de. Och deras spel är betydligt mer polerade än så gott som alla konkurrenter. BF3 lider fortfarande av allvarliga problem för otroligt många människor.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag upplever Blizzards spel som betydligt mer färdiga än genomsnittet.
De flesta patchar är dessutom balance-patchar och inte bugg fixar, de som förekommer är förvånansvärt få.
Samtidigt måste jag motsäga mig själv när jag kommer och tänka på att Diablo2 faktiskt hade mycket ganska allvarliga buggar i början.
Det är tydligen lätt att glömma problemen som var efter att de fixats

Nåja, sällan jag köper ett spel inom första halvåret av en release.

Permalänk
Medlem

Med tanke på tidigare spel Blizzard annonserat releasedatum för tror jag numera att vi inte får se D3 innan Q2. Brukar vara så att de ger release datum ett antal månader (tre?) innan faktisk release.

Permalänk
Medlem

Det slutar väl med att vi lär installera D3 lagom till nästa jul...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ja det har ju nästan blivit så att man har glömt diablo efter alla dessa års väntan. Risken blir ju att folk "överhypar" spelet eftersom folk tänker att "nu har dom ju snickrat och snidit på det i så många år och det måste ju vara OÄNDLIGT bra" Men alla dessa år är det vara för att kunna dra in så mycket stålar på de andra spelen så dem inte förlorar tex wow spelare om de hade släppt D3 tidigare ? svårt att tro det tagit så många år :S

Men man får ge dem en medalj att de iaf försöker släppa färdiga spel. Andra spel som bf , cod serien patchas och fixas med så standard idag är ca 6månader efter release till ett färdigt spel.. ibland längre..Allt för att suga ut dem sista miljarderna som kan mjölkas..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Lika bra att dom fixar alla buggar innan spelet släpps så vi slipper allt tjafs och irritation BF3 spelare upplever.
Jag har aldrig haft några problem med Blizzards spel när dom släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Lika bra att dom fixar alla buggar innan spelet släpps så vi slipper allt tjafs och irritation BF3 spelare upplever.
Jag har aldrig haft några problem med Blizzards spel när dom släppts.

Fanns rätt mycket som inte fungerade när WoW kom.
Skills/Talents/Quests/NPCs som inte fungerade som dom skulle.
Dock rätt stor skillnad på ett MMO och ett FPS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Rätta mig om jag har fel men har det inte typ vart snack om att Diablo III ska släppas i typ 2-3 år nu??

Den första filmen till spelet kom väl 2007 om jag inte minns fel, så de är inte snabba Blizzard...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Om jag ska tippa tror jag på maj/juni numera.

Permalänk
Medlem

Låter alldeles för tidigt, troligast Q2 eller senast Q3 2012.

1-2 månad innan release brukar man iaf få reda på WoW exp släpp datum.

Betan har väl funnits ett par månader, så troligen 1-2 månader till eller så av betan. Är nog mest finslipning å balansering kvar skulle jag tro.