Apple byter dock-kontakt i nästa Iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Apple tjänar mer på att ha en egen standard.

Så var det nog förr, nu tror jag det är kört. Folk gillar android(även jag) tycker det borde vara standard att all laddning sker via usb och alla anslutningar sker via blåtand. Sen om Apple vill att deras produkter endast går att använda får de väll leka med mjukvarulås.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Tja själv har jag en sådan här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963296

Det fungerar med alla Androider jag testat (THC Desire, HTC one X, HTC one S, Samsung Galaxy S2, HTC, HTC Sensation XL plus några till).

Skrivet av GoYoghurt:

Trevligt med ett ordentligt svar, då har vi en produkt att välja på sålänge.
Måste säga att jag älskar alla valmöjligheter man har med Android jämfört med skit-iphonen.

Fast den där spelar ju upp musiken via bluetooth, den kan inte ta emot någon ljudsignal via USB kontakten, som bara är till för att ladda..
Så en batterieliminator med bluetooth högtalare, inte riktigt samma som 3e parts produkter till apple erbjuder eller hur?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk

Fattar inte varför de gör skärmen större på höjden, låt höjden vara och bredda den istället!

Att de byter kontakt ser jag enbart som positivt, den nuvarande är på tok för stor och klumpig. Att det inte är micro USB är synd dock..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalastax:

Fast nu är det ju så att det inte är microUSB som inte är standard utan MHL. Man behöver en speciel MHL-adapter(HDMI) och skall man vara rent krass så kräver inte MHL-standarden inte speciella kontakter utan det har bara blivit så att alla användt samma. Samsung gick in och gjorde en 11-pins kontakt som klarar av att skicka ström till HDMI samt USB och MHL samtidigt.
Vill man bara använda någon annans laddare har man därför inga som helst problem.

Jag tycker det här är ett perfekt exempel på nackedelen med att snöa in sig på USB. Båda MHL och OTG går ju att köra på en vanlig 5pins usb. Men inte samtidigt, eftersom det är två olika saker men använder samma ledare. Så länge man inte bygger in MHL i USB-protokollet så kommer man inte kunna köra båda samtidigt heller, såvida man inte tar ett avsteg och gör en kontakt med fler ledare.
MHL ÄR designat att använda USB-portar/kablar. Det är inget som bara blivit bland tillverkarna.

Notera att jag inte något emot själva fysiska formen på USB-kontakten, det är bara det att tro att 5 pinnar räcker för att göra samma sak som apples 30/19 pins kontakt gör så vet man inte vad man pratar om.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Skrivet av Mineralvatten:

Om din iPhone går sönder för att du tappar den på så korta avstånd borde du reklamera den, det är bevisligen något fel på den. Har tappat min otal gånger och det är inte några sprickor i den. Varenda person som avskyr iPhones verkar vara övertygad om att det är en ömtålig glasbit vars batteri håller i ca 3 timmar om ens det. Det är så oerhört roligt att se folk sitta i en liten bubbla och anklaga andra för att sitta i en bubbla.

För övrigt, vem orkar lägga ner så jävla mycket energi på att tracka ner på att Apple uppgraderar sin nuvarande port till en bättre. Allt måste följa samma standard annars går världen under? Samsung byter standard när det passar de med.

Hade forumet handlat om glass hade det funnits folk som försökt förklara varför choklad är bättre helt objektivt än vaniljglass. Patetiskt.

Prova du att reklamra din iphone för att du har tappat den får du ny så köp en bingolott på vägen hem.

Visa signatur

|| FRACTAL DESIGN R4 || ASUS P8Z68-V PRO || i5 2500k @ 4,2Ghz || 8Gb DDR3 1600Mhz(2x8gb) VENGEANCE || CORSAIR H60 || CORSAIR FORCE 3 90GB SSD || RX580 || CORSAIR TX750M +80 || Logitech G 930 || QPAD 5K || Qpad Mk85 ||

Permalänk
Skrivet av TLovskog:

Fast iTunes har man väl inte behövt använda på riktigt riktigt länge. Med 4 iphones och 2 ipads i familjen ( samt 3 Android skall kanske tilläggas ) så har jag nog inte använt iTunes alls på 1.5 år och endast vid uppgraderingen innan dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet kommer när du är hos en kompis och vill bara lägga till en av hans låtar.

Visa signatur

|| FRACTAL DESIGN R4 || ASUS P8Z68-V PRO || i5 2500k @ 4,2Ghz || 8Gb DDR3 1600Mhz(2x8gb) VENGEANCE || CORSAIR H60 || CORSAIR FORCE 3 90GB SSD || RX580 || CORSAIR TX750M +80 || Logitech G 930 || QPAD 5K || Qpad Mk85 ||

Permalänk
Skrivet av viking_thor:

Problemet kommer när du är hos en kompis och vill bara lägga till en av hans låtar.

Tillhör inte lokalt lagrade musikfiler lite av gårdagen? Använder själv android dock.

Permalänk
Avstängd

Tja det är väl bara att bita i det sura äpplet om man nu absolut måste köpa en iphone

Knappast nån nyhet att apple gör allt dom kan för att mjölka sina sektmedlemmar kunder.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av acceMOJS:

Men tanke på hur bra det går för apple så inte mycket..

Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt... När det väl går utför med iPhone så kommer det att gå fort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoYoghurt:

Det fungerar ju även med iPhone då den har ett 3.5mm uttag enligt standarden, men vi pratar ju inte riktigt om samma sak.
Vill du placera en förstärkare vid sängen? Eller varför inte placera en hel HIFI-utrustning ute i trädgården?

Sen handlar det även vad man anser viktigt, jag tycker det är väldigt bekvämt att bara kunna trycka ner min iPhone/iPod i en docka utan att behöva koppla in via en sladd. Dagens i-landsproblem möjligtvis, men kopplar man in och ur telefonen 5-10 gånger per dag kan det göra skillnad.

Vi andra kör streamat , det känns sååå 2011 att köra med en iphåne/docka...

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en kontakt till? Snart är kablar ett minne blott eftersom det mesta körs trådlöst, finns ju "trådlösa" laddare nu också. Vad gör folk med sina telefoner så att dom behöver mer än en laddkontakt under luren?

En dockstation låter väldigt old vid detta lag.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Vi andra kör streamat , det känns sååå 2011 att köra med en iphåne/docka...

Apples Airplay är redan stort inom det området med stöd från flertalet stora tillverkare och bluetooth går ju även det alldeles utmärkt att köra (kör blåtand till ljudanläggningen i bilen).

Men en docka skadar aldrig enligt mig. När jag kommer hem sätter jag ändå alltid telefonen i dockan så jag vet var jag har den och redo att köra musik om jag känner för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Bravo.

Funderade redan tidigare idag om det kanske inte är micro-usb det är fel på. Varför valdes en sådan begränsad kontakt?

Därför att det endast las fokus på laddning av telefonerna. Tanken är god om än på tok för begränsad.

Detta skulle funka om man separerade laddning från dockning, men så mycket utrymme vill nog ingen tillverkare dedikera till portar.

Ni som är besvikna, eller skadeglada, över att Apple inte valde micro-USB glömmer en väsentlig del i det hela. 30-/19-pins gränssnittet möjliggör alla tänkbara tillbehör som många har mycket nytta och kul av idag. Tillverkare av t ex en Appleljuddocka behöver bara fokusera på exakt de pins som avser LINEOUT och ev ström för laddning genom dockan. Hade detta istället varit en ren micro-USB så skulle det krävas betydligt tyngre komponenter i dockorna (minskad mobilitet) då denna måste kunna tolka datan som går genom USBns två datapins.

Man behöver inte vara en Applefanboi för att förstå fördelen med detta gränssnitt. Det räcker med att man suttit utomhus en varm sommarkväll med en iPhone/iPod i en vettig docka och kunnat lyssna på, för storleken, riktigt bra ljud.

Jag ser känner dessutom i princip noll oro över övergången till 19-pins kontakt. Klart som attan att Apple kommer göra 30-pinsadaptern tillgänglig från dag1. Dessutom mycket troligt som ett tillbehör som hänger med i iPhone5-lådan. De vill ju inte fjärma sig från existerande kunder!

Permalänk
Inaktiv

Glad att man kör htc. htc FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Skrivet av nathan:

Därför att det endast las fokus på laddning av telefonerna. Tanken är god om än på tok för begränsad.

Detta skulle funka om man separerade laddning från dockning, men så mycket utrymme vill nog ingen tillverkare dedikera till portar.

Ni som är besvikna, eller skadeglada, över att Apple inte valde micro-USB glömmer en väsentlig del i det hela. 30-/19-pins gränssnittet möjliggör alla tänkbara tillbehör som många har mycket nytta och kul av idag. Tillverkare av t ex en Appleljuddocka behöver bara fokusera på exakt de pins som avser LINEOUT och ev ström för laddning genom dockan. Hade detta istället varit en ren micro-USB så skulle det krävas betydligt tyngre komponenter i dockorna (minskad mobilitet) då denna måste kunna tolka datan som går genom USBns två datapins.

Man behöver inte vara en Applefanboi för att förstå fördelen med detta gränssnitt. Det räcker med att man suttit utomhus en varm sommarkväll med en iPhone/iPod i en vettig docka och kunnat lyssna på, för storleken, riktigt bra ljud.

Jag ser känner dessutom i princip noll oro över övergången till 19-pins kontakt. Klart som attan att Apple kommer göra 30-pinsadaptern tillgänglig från dag1. Dessutom mycket troligt som ett tillbehör som hänger med i iPhone5-lådan. De vill ju inte fjärma sig från existerande kunder!

Vad fungerar mer specifikt med apple kontakten?
du skriver om att man kan använda en docka men mer än det?

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

Vad fungerar mer specifikt med apple kontakten?
du skriver om att man kan använda en docka men mer än det?

Jösses, Läs tråden och kolla länkarna.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Oj vad svårt det är att använda en adapter till sin nya telefon. Den är säkert inkluderad när man köper telefonen dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

vem vill ha hörlursuttaget i botten?

Jag.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jag vill. Mycket mer praktiskt, och lättare att använda telefonen samtidigt som man har den inkopplad om uttaget för hörlurarna är i botten.

Dessutom slipper man rotera mobilen 180 grader när man tar den ur fickan! (är seriös om detta, ej trollande)

---

Skrivet av Abaregi:

Classic Apple..

Varför köra USB när alla andra redan gör det lol

Apple användare betalar premium för att få tillgång till deras finare saker.

Detta vet Apple.

Du är medveten om att SGS3 kostar mer än en iPhone 4s va?

----

Skrivet av this:

Apple fuckar sina köpare, vem vill ha hörlursuttaget i botten? Dock verkar det som att de lämnar glas på baksidan iaf vilket är ett klokt val.

Surar du över tillverkare som sätter hörlursuttaget på sidan också?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

mikro-usb

Det finns faktiskt två väldigt vettiga anledningar till att mikro-usb standarden infördes. Mindre elektroniskt avfall och att alla kan använda samma laddare. Vad är viktigast, att alla ska ha en Apple-designad laddare eller att vi faktiskt tar miljömässigt ansvar? Enligt mig är det lika fundamentalisk som att vi har A4-standarden för kontorspapper.

Flera av er skriver att ni hellre streamar media trådlöst istället för att docka. Detta borde väl innovativa Apple också inse, varför behöver vi då något annat än en mikro-usb?

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Dessutom slipper man rotera mobilen 180 grader när man tar den ur fickan! (är seriös om detta, ej trollande)

---

Du är medveten om att SGS3 kostar mer än en iPhone 4s va?

----

Surar du över tillverkare som sätter hörlursuttaget på sidan också?

Vem fan gör det?! borde räknas som grovt tjänstefel!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocarls:

Det finns faktiskt två väldigt vettiga anledningar till att mikro-usb standarden infördes. Mindre elektroniskt avfall och att alla kan använda samma laddare. Vad är viktigast, att alla ska ha en Apple-designad laddare eller att vi faktiskt tar miljömässigt ansvar? Enligt mig är det lika fundamentalisk som att vi har A4-standarden för kontorspapper.

Flera av er skriver att ni hellre streamar media trådlöst istället för att docka. Detta borde väl innovativa Apple också inse, varför behöver vi då något annat än en mikro-usb?

Finns ju vettiga anledningar till varför man har en flerpinskontakt också. Man kan använda den till fler saker än att föra över data till och från en dator samt ladda.

Dockporten kommunicerar på flera sätt med en dockningsbar högtalare till exempel. Man får LINE OUT (vilket saknas på USB-porten på samtliga android-telefoner!). Men även HDMI och USB-host för t ex kortläsare och tangentbord. Det senare går säkert med nån adapter till android också, men HDMI sitter ju via ett eget kontaktdon.

Känns som det blir lite överflödigt med 3+ olika kontaktdon på en mobiltelefon, eller?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoYoghurt:

Det fungerar ju även med iPhone då den har ett 3.5mm uttag enligt standarden, men vi pratar ju inte riktigt om samma sak.
Vill du placera en förstärkare vid sängen? Eller varför inte placera en hel HIFI-utrustning ute i trädgården?

Sen handlar det även vad man anser viktigt, jag tycker det är väldigt bekvämt att bara kunna trycka ner min iPhone/iPod i en docka utan att behöva koppla in via en sladd. Dagens i-landsproblem möjligtvis, men kopplar man in och ur telefonen 5-10 gånger per dag kan det göra skillnad.

Köp en mobil med NFC, sätt en tagg på din parade bluetooth-utrustning och svep, slipper du till och med att sätta i den i dockan!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JZ0NiC:

En egen kontakt med en hel del fördelar jämfört med USB.
http://www.cultofmac.com/178093/the-future-of-apples-dock-con...

Skrivet av WardonE:

Det är exakt det Apple gör med den nya kontakten, tror alla på Sweclokers helt seriöst att de ändrar kontakten BARA för att jävlas med allihopa?!

Läs http://www.cultofmac.com/178093/the-future-of-apples-dock-con... som någon annan postade. Där ser du fördelarna med Apples kontakt jämfört med USB

Skrivet av akkaniclas:

http://www.cultofmac.com/178093/the-future-of-apples-dock-con...

Rätt smart faktiskt. Dock jobbigt att behöva ha med sig en adapter.

Skrivet av skog1s:

Så, är "Cult of Mac" färdiglänkade nu (och får jag också 10 "Gilla" för att jag länkar dem)? Mycket kan sägas om Cult of Mac, men "oberoende" är inte en term som ploppar upp.

Med det sagt: länken förklarar tekniken bakom Apples kontakter, och den förklarar varför 30-pinskontakten har spelat ut sin roll, men hårda skäl till att inte använda en MHL-lösning är icke-existerande i artikeln. Och resonemanget kring att det vore svårt att lägga till mjukvaruinstruktioner för att agera USB-host? Kom igen, det är elementärt i sammanhanget.

Det är nästan förolämpande mot läsaren när de först skriver "The result is that after ten years, there are hundreds of millions of accessories in homes and store shelves that require a 30-Pin Dock connector", och sedan inte tar upp det uppenbara problemet med att Apple skapar precis samma situation igen genom att välja en ny icke-standard-kontakt. I stället omskrivs detta som positivt bara en mening senare, då Apple kan göra en adapter "which, of course, will also make Apple a tidy profit". Vill de få oss att tro att det är utöver Apples enligt utsago fantastiska ingenjörers kunnande att göra en 30-pin->MHL-adapter och öppna upp tillbehörsmarknaden enligt en fastslagen standard? Apple hade kunnat sälja denna adapter, tjäna adapterpengar, och i framtiden vara kompatibla med andra så att tillbehören inte behövde slängas när någon vill byta telefon.

En proprietär kontakt väljs för att vara inkompatibla med andra, och likt USB-konvertern för laddning så kommer användare inte bära med sig 30-pin->19-pin-konvertern i fickan, vilket Apple så klart vet, vilket kommer sälja nya tillbehör. Det är den krassa slutsatsen av att ha läst länken och analyserat vad de faktamässigt säger. Det är en medveten strategi som i hög grad bidrar till elektronikskrotberget (en problematik som Cult of Mac som sagt snuddar vid, om än de inte utvecklar). Iphone fick dispens från USB-kravet inom EU iom att deras 30-pin-kontakt redan användes till övriga Appletillbehör som lovades vara kompatibla. Nu byter de till en annan proprietär kontakt, fortfarande utan tillstymmelse till att vilja samarbeta med andra tillverkare.

Min poäng är (troligen mer Applevänlig än vad både pro- och anti-Apple-användare vid detta laget tror) att man får gilla vad Apple gör i frågan, och det finns argument för att det är bra, men att likt Cult of Mac argumentera för att övergången är av miljö- och teknikskäl är bristfälligt, för att vara snäll. Argumenten för är snarare att Apple på bekostnad av interoperabilitet, priser till konsument och just miljö behåller kontroll över tillbehörsmarknaden vilket kan säkerställa kvalité, vilket är nyckelordet som borde användas i pro-Apple-tongångar i ämnet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Vi kan väl vända på steken och fråga, hur många Apple-tillbehör finns det gentemot tillbehör till Anroid? Nej just det...
Den kontakten var väl inte så dum ändå va. Apples kontakt är så otroligt mycket lättare att göra tillbehör till än en USB.
Apple byter kontakt efter 10år och så klagar folk. Att dem ens har behållt den i 10år ska man väl vara tacksam för?

Permalänk
Skrivet av phz:

Min poäng är (troligen mer Applevänlig än vad både pro- och anti-Apple-användare vid detta laget tror) att man får gilla vad Apple gör i frågan, och det finns argument för att det är bra, men att likt Cult of Mac argumentera för att övergången är av miljö- och teknikskäl är bristfälligt, för att vara snäll. Argumenten för är snarare att Apple på bekostnad av interoperabilitet, priser till konsument och just miljö behåller kontroll över tillbehörsmarknaden vilket kan säkerställa kvalité, vilket är nyckelordet som borde användas i pro-Apple-tongångar i ämnet.

Väl rutet, som det heter.
Själv är jag mest nöjd med att de sätter hörlursuttaget nedtill, så telefonen hamnar rätt i byxfickan.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Borde dom inte kunnat göra någon form av multikontakt? Där det går att stoppa in en micro-usb men om man vill så kan man stoppa in en större kontakt för att få dom extra funktionerna?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Musikälskare

Läckert! Blir imponerad varje gång

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Jag hoppas du är ett troll för sådär korkad är väll ändå ingen människa?

Det är en återkommande användare som blir avstängd om och om igen, men nyregistrerar sig så fort tillfälle fås för att fortsätta sin oförståeliga agenda.

Ni kanske känner användaren som

och troligen kommer listan kunna fyllas på i morgon, nu när senaste nicket är avstängt. Tittar man i användarhistoriken så ser man att det ofta snittas på upp mot 20 inlägg om dagen, av likartad kvalité, så det bör gå snabbt att identifiera nästa iteration av användaren på Sweclockers forum.

Högst troligen finns det nick innan det förstnämnda också, men har inte koll på dem. Möjligen har personen även multipla användarkonton, men jag har inga fler belägg än att många poster "Gilla"s direkt. Kanske bara andra som tycker det är kul med totalt vansinniga resonemang utan källa/substans/konstruktivitet. Om multipla konton fanns så hade nyregistreringar inte behövts göras direkt efter avstängning, så observationen kanske främst är ett betyg på övriga användare och "Gilla"-funktionen i sin enkelhet .

Titta efter valfri nyhet med Apple-tema för fler förekomster av användaren, och/eller läs inläggshistoriken genom profillänkarna ovan för deras underhållningsvärde i sin absurditet (mycket av det "bästa" har nog dock raderats av moderatorer).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.