Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-Z87X-OC

Jag postade det här på ett annat svenskt forum för nån vecka sen, men jag tänkte att det kunde passa bra här också

Det damp ner ett paket från Gigabyte Nordic häromdagen, innehållandes ett GA-Z87X-OC. Jag kan börja med att säga att jag pga NDA inte kan skriva något om testresultat eller funktioner som är direkt relaterade till Intel. Men lite ögongodis är aldrig fel.

Så som jag har mitt moderkort monterat, så kom de här 2 USB-anslutningar mycket väl till pass när installation av diverse skulle göras. Nu slapp jag t.o.m. resa mig ifrån skrivbordsstolen.

I paketet som jag fick, så fanns även den här ramen med. Den är till för att hålla grafikkort etc på plats om man inte använder chassi. Man lägger det långsmala järnet på baksidan av moderkortet och fäster hålalren med 2st skruvar i fästhålen för moderkortet. Jag är osäker på om denna ram kommer att följa med i paketen som släpps i butik i Juni.

Den funkar ypperligt för mig. Passformen är väldigt exakt. Så exakt att jag föreslår att man kopplar in kabeln till bildskärmen först, om man har tänkt att använda kortplatsen närmast CPUn.

Vad gäller UEFI, så har jag nedan lagt in en bild hämtad ifrån nätet. Som synes så ser det helt annorlunda ut nu. I den versionen som jag har, så går det att använda "klassiskt"-utseende men jag ser ingen anledning till det. Jag tycker navigeringen funkar riktigt bra nu. På någon sida önskar jag att det fanns någon indikering på att jag behöver scrolla ned för att se alla inställningar, men det kanske kommer i nyare versioner.

Om någon undrar om något speciellt, så är det bara att fråga. Det är dock inte säkert att jag svarar.

Permalänk
Medlem

Jag fick frågan om det är sant att CPUn verkligen kommer upp i 100 grader med stockkylaren. Jag kan bara svara:
*Jag har inte använt stockkylare. (annan luftkylare)
*Jag har inte kommit upp i 100 grader. (inte ens med OC)
Men jag ska testa med stockkylaren för 3770k och ha med det som jämförelse den 4 juni.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blossa:

Jag fick frågan om det är sant att CPUn verkligen kommer upp i 100 grader med stockkylaren. Jag kan bara svara:
*Jag har inte använt stockkylare. (annan luftkylare)
*Jag har inte kommit upp i 100 grader. (inte ens med OC)
Men jag ska testa med stockkylaren för 3770k och ha med det som jämförelse den 4 juni.

jag skulle vilja ha lite mer info angående detta kort då jag skälv har ett men inte instalerat det är det lätt o klocka med det? va är din bästa stabila klock 24/7 på det?

bilderna kan jag se på mitt egna med min i7 4770k hehe ska kyla den med min H100 och pushpull 4 st sp120 från corsair

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd