Warhammer: End Times – Vermintide

Permalänk

Warhammer: End Times – Vermintide

Hur tänkte de när de utveckla ett Warhammer - spel som FPS? Mer episka karaktärer får man leta länge efter om de ska överträffa de i Warhammer fantasys IP.

Skulle vara intressant att se hur andra ser på det, är jag ensam om att faktiskt hoppa över ett Warhammer Fantasy spel (fast köpviljan egentligen finns där)? Jag är inte intresserad av att sitta och glo på två händer som tar upp 1/4 av skärmen, synnerligen inte när jag vet att karaktären i sig är något av den råaste, tuffaste, coolaste (superlativ räcker inte) som går att frambringa inom fantasy.

Ända sedan första gången jag hörde om spelet har jag tänkt, jaja... Det kommer bli bra, utvecklarna kommer göra så man kan välja om man vill kolla på två nävar eller se hela råheten ur tredje person perspektiv.

Hur skulle du vilja spela spelet om du fick välja, förutsatt att du verkligen vill prova ett nytt Warhammer fantasy spel

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Idag är det skarp release! Firar det med en bump av denna tråd.

Någon som lirar? Spelade betan igår och tycker det är riktigt roligt! Var skeptisk när jag såg videos från spelet, men spelupplevelsen var ändå mycket bättre. Jag tror att jag kommer spela detta spel under längre tid, än t.ex. Left4Dead (som ändå ligger inom samma subgenre) eftersom man kan få loot och förbättra sin hjälte etc.

Saknar ett Versus läge, men det är ju eventuellt på gång enligt AMA´n med utvecklarna som hölls på Reddit.

Nä, det blir nog att kötta lite råttor i helgen allt! Vi är ett gäng som spelar, men alltid kul att hitta fler att lira med, så lägg gärna till mig på Steam:

http://steamcommunity.com/id/raghank
(fördel om du är 20+, lagom lönnfet och gillar att inmundiga rusdrycker under datorspelandet)

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

köpte spelet igår kväll så blir å testa när de går ur betan idag joelgbg på steam ifall någon vill lira

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag har spelat en fem sex timmar och tycker att det är en fest. Man ser sin gubbe i tredjeperson gaska ofta och öset med att sänka hundratals skaven funkar bäst ur förstaperson. Glöm bara inte att höja fov! Spelet tycker att man ska ha typ 60 grades synfält när man startar det för första gången.

Permalänk
Medlem

Nu verkade servrarna gå ned? Så nu är nog releasen på gång

Lite segt att dom inte gjorde det tidigare under dagen kan man tycka? Flexade liksom ur tidigare för att komma hem och spela.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Adda om du vill lira lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Helt klart höstens spel. Roligaste spelet på länge i co-op.

Permalänk
Medlem

Har spelat en del i betan och gillar det skarpt. Har gillat Fatsharks WOTR och WOTV med så deetta var mer flinslipat, roligare och bättre känsla i. Var lite orolig efter sista patcherna till WOTR och WOTV överlag - men detta flyter fint och är grymt roligt.

FPS vyn tar lite tid att vänja sig med men funkar bra för FPH'nS

Permalänk
Medlem

ser ganska kul ut ! kan man ändra FOV? osv? dum fråga men det är ett måste, ser lite tight ut på twitch streams.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ser ganska kul ut ! kan man ändra FOV? osv? dum fråga men det är ett måste, ser lite tight ut på twitch streams.

Ja det kan man, men på en singel skärmmed 1920 så blir FOV över 85 lite knepigt med avståndet - iom att det inte är en shooter så kan det bli lite konstigt när man har kamera så bred och skall få närdjupseende så att säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ser ganska kul ut ! kan man ändra FOV? osv? dum fråga men det är ett måste, ser lite tight ut på twitch streams.

Yes - finns under Settings. Rekommenderar att höja FOV´en en aning från standard samt välja "Always on" på Player outline när man ändå är i menyn.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Nån som känner för att spela?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Geeks Gaming

@Fenix: Bara hoppa in på SweC's TS3 och hojta till

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som tycker det är hjärndött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Är det bara jag som tycker det är hjärndött?

Inte mer hjärndött än L4D isf

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

söker spelare att köra med. började just köra så är lite ny men spelade L4D en del så kan spelmekaniken bra. steam tag MrMyxoSWE

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta