Vilken pryl för max 100:- bör alla äga?

Permalänk
Avstängd

@Pliffe:

Kan inte kommentera då jag inte fått dom ännu. Men jag har fått uppfattningen att dom håller samma funktion och standard på glaset som dyrare alternativ fast sämre kvalitet och materialval på bågarna helt enkelt. Jag borde få mina i mitten av nästa vecka, jag kan återkomma med en review då.

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Medlem

Toapapper för hundra spänn. So otroligt underskattat!
Jag var i Thailand några veckor och där använder dom tummen. För helvete.
Första man gjorde när man kom hem var att skita och njuta av pappret i röven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Dock lär det ju vara omöjligt att få tag på en bra sovsäck för 100 kr.

försvaret har haft en utförsäljning lite då och då, då kan man hitta riktigt bra försvarsäckar för under 100 lappen.
skitbra, oftast varma, men behöver tvättas innan man ger sig på nån ordentlig användning.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

@Nbwu: okej det hade jag totalt missat. Isåfall är det ju en no-brainer att köpa.

Permalänk
Medlem

musmatta!

Permalänk
Medlem

@jhun104: Jo tack, gärna!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

En bok.

@ArcticFire skulle det fungera med en spork då?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

En bok.

@ArcticFire skulle det fungera med en spork då?

Det har redan gåtts igenom. Nej, en sked är fortfarande för tjock.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Det har redan gåtts igenom. Nej, en sked är fortfarande för tjock.

Men den har ju taggar.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Men den har ju taggar.

Kom just ihåg att spork inte är en sked. Men jag äger inte ens sådan. Dessutom har en sådan ännu mindre plats då burken buktar ut.
Jag är nöjd med min öppnare, men tydligen får jag inte vara det.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Kom just ihåg att spork inte är en sked. Men jag äger inte ens sådan. Dessutom har en sådan ännu mindre plats då burken buktar ut.
Jag är nöjd med min öppnare, men tydligen får jag inte vara det.

Nej alltså visst får du ju vara nöjd med vad du har.
Jag bara gav ett exempel.

Varför tar alla alltid en kommentar som en personlig attack?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Nej alltså visst får du ju vara nöjd med vad du har.
Jag bara gav ett exempel.

Varför tar alla alltid en kommentar som en personlig attack?

Många har redan kommenterat det. Sedan kom du ännu till efter att disklussionen var avslutad. Skulle det bara ha varit du hade varit en annan sak och åtminstone verkar du förstå att bara ge ett exempel och inte få det till så att min erfarenhet är värdelös som några andra här. Dock har jag tidigare sagt varför sådant inte fungerar för just den burken.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Många har redan kommenterat det. Sedan kom du ännu till efter att disklussionen var avslutad. Skulle det bara ha varit du hade varit en annan sak och åtminstone verkar du förstå att bara ge ett exempel och inte få det till så att min erfarenhet är värdelös som några andra här. Dock har jag tidigare sagt varför sådant inte fungerar för just den burken.

Aaah, så det finns inte en sådan där öppningsfunktion som t.ex. Rainbow ananas burkar har på sig, och så kan man med en tillräckligt tunn kniv pilla sig in där emellan?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Aaah, så det finns inte en sådan där öppningsfunktion som t.ex. Rainbow ananas burkar har på sig, och så kan man med en tillräckligt tunn kniv pilla sig in där emellan?

Hmm, kanske folk har missuppfattat, men jag tror nog att jag skrev glasburk. Konservburkar går nog lätt att öppna (de har ju ofta ringen).

Burkar som jag menade liknar på den här, men buktar ut mera. Enda som går in under locket är en kniv. Måste först bända upp den lite med en kniv förrän en gaffel får plats. Locket brukar vara lite för stort för att få ett bra fäste och sitter ofta väldigt hårt. Med öppnaren går det på någon sekund.
https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/products/6410400033296.jpg

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Hmm, kanske folk har missuppfattat, men jag tror nog att jag skrev glasburk. Konservburkar går nog lätt att öppna (de har ju ofta ringen).

Burkar som jag menade liknar på den här, men buktar ut mera. Enda som går in under locket är en kniv. Måste först bända upp den lite med en kniv förrän en gaffel får plats. Locket brukar vara lite för stort för att få ett bra fäste och sitter ofta väldigt hårt. Med öppnaren går det på någon sekund.
https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/products/6410400033296.jpg

Finnarna kan inte tillverka burklock alltså Har fått upp burkar med kniv eller ibland gaffel, ta mig inte fel redan läst den mindre roliga diskussionen några sidor bak.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Finnarna kan inte tillverka burklock alltså Har fått upp burkar med kniv eller ibland gaffel, ta mig inte fel redan läst den mindre roliga diskussionen några sidor bak.

Jo, nog får jag upp det med kniv + gaffel. Men så mycket lättare med öppnaren, men får tydligen inte tycka det

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jo, nog får jag upp det med kniv + gaffel. Men så mycket lättare med öppnaren, men får tydligen inte tycka det

Självklart det är ju inte lika "manligt"

Man ska ju öppna burkar med tänderna

Men åter till diskussionen, duct-tape är riktigt finna grejor. Sägs även vara en originaldel till vissa bilmodeller

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Om ingen har föreslagit detta: gorilla tejp (starka saker)

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

hmm

-lödpenna+krympslangar: för att alla har kabel problem, detta leder till att du sparar hundringar på nya usb kablar och laddare och headsets

-bransläckare(50kr från jula): det är guld, för alla är inte bäst på att steka eller grilla

-batteribank

-en sån laptop stand

mindre nerböjd nacke när man läser böcker o sen mindre kokta bollar när man surfar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jo, nog får jag upp det med kniv + gaffel. Men så mycket lättare med öppnaren, men får tydligen inte tycka det

Träna med en Captain of Crush(CoC)[finns inte under 100kr] men det finns andra billigare för 50spänn

efter du har tränat med den så får du garanterat upp varenda burkjävel du försöker.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

Träna med en Captain of Crush(CoC)[finns inte under 100kr] men det finns andra billigare för 50spännhttp://www.kettlebelltrainer.co.uk/images/captain_of_crush_iron_mind_hand_gripper.gif

efter du har tränat med den så får du garanterat upp varenda burkjävel du försöker.

Locket är för stort på de burkarna.
Burkar med mindre lock går lätt upp.
Jag är nöjd med öppnaren.
Kan vi snälla lämna ämnet?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Tvål och allra helst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Locket är för stort på de burkarna.
Burkar med mindre lock går lätt upp.
Jag är nöjd med öppnaren.
Kan vi snälla lämna ämnet?

Detta är vad du behöver min broder från Finland!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Detta är vad du behöver min broder från Finland!

http://www.brixdesign.com/files/product_images/b-2131_1.jpg

Just en sån som jag har.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Just en sån som jag har.

Aha, omöjligt att veta. du visade aldrig en bild eller något.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

Träna med en Captain of Crush(CoC)[finns inte under 100kr] men det finns andra billigare för 50spännhttp://www.kettlebelltrainer.co.uk/images/captain_of_crush_iron_mind_hand_gripper.gif

efter du har tränat med den så får du garanterat upp varenda burkjävel du försöker.

Haft en sådan här ett tag nu på runt 60kg motstånd, helt klart att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Locket är för stort på de burkarna.
Burkar med mindre lock går lätt upp.
Jag är nöjd med öppnaren.
Kan vi snälla lämna ämnet?

det var därför jag för första gången citerade erat burköppnande problem, att det blev för mycket xd

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pliffe:

@jhun104: Jo tack, gärna!

Fick glasögonen igår. Mitt första intryck var som förväntat, kvaliten på bågarna känns sisådär. Men jag blev imponerad av skillnaden på datorskärmen som helt plötsligt fick lite mer `liv och färger`. Text är större och skarpare! Kan spela bf4 lite längre än förut, utan att bli trött lika snabbt.

Helt klart värt 90kr!

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!