3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Sidospår om vem som ska få sista ordet borttaget.
Nu åter till ämnet!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Webhallen

Det är endast jag och detta initiativ görs 100% av välvilja för att ni inte ska sitta helt i mörkret, alla avdelningar inklusive mig själv är pressade till max så utan att klaga så är denna närvaro något jag mest kan bedriva på fritid / små luckor under dagen. Sen att blanda in mer folk blir lite ju fler kockar dilemmat då jag sitter på all info, ska någon peta på mig under min arbetsdag för att få svar på saker jag lika gärna kan svara på när jag får en stund över så blir det ändå bättre på det viset det är nu Räknar inte med att situationen kommer vara såhär för alltid heller så bear with me

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Lyckades norpa en av dom sista 3090 suprim x. Men i all stress med att hinna beställa så ändrade jag inte leverans. Får det nu med budbee hemleverans. Kundtjänst är stängd så kan inte ändra. Har aldrig haft en bra upplevelse med hemleverans.

Nån som testat dom? Är man körd nu? Bor i lgh och jobbar på dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cltob:

Lyckades norpa en av dom sista 3090 suprim x. Men i all stress med att hinna beställa så ändrade jag inte leverans. Får det nu med budbee hemleverans. Kundtjänst är stängd så kan inte ändra. Har aldrig haft en bra upplevelse med hemleverans.

Nån som testat dom? Är man körd nu? Bor i lgh och jobbar på dagarna.

Hoppas dom inte hänger kortet i en påse på dörrhandtaget bara! Dom lär ju höra av sig innan då kortet kostar en hel del pengar.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cltob:

Lyckades norpa en av dom sista 3090 suprim x. Men i all stress med att hinna beställa så ändrade jag inte leverans. Får det nu med budbee hemleverans. Kundtjänst är stängd så kan inte ändra. Har aldrig haft en bra upplevelse med hemleverans.

Nån som testat dom? Är man körd nu? Bor i lgh och jobbar på dagarna.

Fick hem paket själv från Komplett senast igår. De kommer bara på kvällar i princip och du får headsup med karta vart de är osv. Du bestämmer själv om du ska ta emot osv, man får ange allt sådant i deras länk du får av budbee

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Hoppas dom inte hänger kortet i en påse på dörrhandtaget bara! Dom lär ju höra av sig innan då kortet kostar en hel del pengar.

Fan nu skrämmer du mig

Skrivet av Pliind:

Fick hem paket själv från Komplett senast igår. De kommer bara på kvällar i princip och du får headsup med karta vart de är osv. Du bestämmer själv om du ska ta emot osv, man får ange allt sådant i deras länk du får av budbee

Tack för dina lugnande ord! Ska pilla på det direkt. Hur många dagar tog det från du beställde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cltob:

Fan nu skrämmer du mig

Tack för dina lugnande ord! Ska pilla på det direkt. Hur många dagar tog det från du beställde?

Beställde 6e dec på kvällen, fick 8e dec på kvällen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av cltob:

Lyckades norpa en av dom sista 3090 suprim x. Men i all stress med att hinna beställa så ändrade jag inte leverans. Får det nu med budbee hemleverans. Kundtjänst är stängd så kan inte ändra. Har aldrig haft en bra upplevelse med hemleverans.

Nån som testat dom? Är man körd nu? Bor i lgh och jobbar på dagarna.

Dom var bra tidigare, men har successivt blivit sämre på slutet.
Leveranserna brukar komma fram, men bli inte förvånad om dom avbokar dagens leverans 30 min före leveranstiden, eller sorterar grejerna fel på terminal.

Personligen kommer jag aldrig välja dom som leveransalternativ igen.
Endast chatt som kundtjänst och överlag jäkligt taskig servicekänsla när något går fel.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är endast jag och detta initiativ görs 100% av välvilja för att ni inte ska sitta helt i mörkret, alla avdelningar inklusive mig själv är pressade till max så utan att klaga så är denna närvaro något jag mest kan bedriva på fritid / små luckor under dagen. Sen att blanda in mer folk blir lite ju fler kockar dilemmat då jag sitter på all info, ska någon peta på mig under min arbetsdag för att få svar på saker jag lika gärna kan svara på när jag får en stund över så blir det ändå bättre på det viset det är nu Räknar inte med att situationen kommer vara såhär för alltid heller så bear with me

/Patrik

Förstår! Ska sluta tjata, tack för återkopplingen! Kämpa på 💪🙂

Permalänk
Medlem

Då var det uthämtat!

@webhallen

Tack för tipset angående Zotac kortet Patrik! Nu kan jag avnjuta Cyberpunk vid release och pensionera mitt GTX 980

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Idag kring 14.42 plingade det i mobilen att MSI 3080 SUPRIM X var i lager på komplett när jag var på fikat på jobbet. Sprang till kontorsdatorn och beställde så fort jag kunde. Lyckades få iväg beställningen och den har ändrats till "Skickad" status

Verkar alltså som att om man vill ha en 3080 så är det en bra idé att skriva in sin mail på alla modeller man kan tänka sig på komplett, och vara beredd att släppa allt för att beställa om man får mailen om att produkten är i lager.

Hade skrivit kl 13.40, menade 14.42. Min bekräftelsemail kom 13.44 enligt min mail, wtf?
Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

Idag kring 13.40 plingade det i mobilen att MSI 3080 SUPRIM X var i lager på komplett när jag var på fikat på jobbet. Sprang till kontorsdatorn och beställde så fort jag kunde. Lyckades få iväg beställningen och den har ändrats till "Skickad" status

Verkar alltså som att om man vill ha en 3080 så är det en bra idé att skriva in sin mail på alla modeller man kan tänka sig och vara beredd att släppa allt för att beställa om man får mailen om att produkten är i lager.

Vilken tid fick du din order bekräftad samt vad slutar de sista 4 siffrorna i ditt order nummer på?
Fick min bekräftad 14:42 och ordernr slutar på 6161..

Tveksamt om man fick nåt. Just nu står det: "Beställd, bekräftad i lager 9 december 2020, 1 st." med gulgrön bock

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Medlem

@webhallen
Kan du lägga dit hur mång av korten som ni har skickat ut på kort sidorna?

Jag mejlade eran support och fågade om hur många ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC och de svarade ca 270 (2 december) och om informationen står på produkt sidan så behöver man inte maila för att få den inormationen vilken kommer minska belastningen på erat support system.

Permalänk
Medlem

Ännu en vecka med en dyster uppdatering från Proshop.
Nu har dom lagt till "Oldest customer order from date" i tabellen. 400 TUF non OC ordrar kvar från releasedagen :/. Dom har levererat strax under 100 så har man otur så är det något kvartals väntan kvar då...

Min order från Elgiganten har jag inte mycket hopp på överhuvudtaget så den har jag i princip glömt bort.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Swifty:

Vilken tid fick du din order bekräftad samt vad slutar de sista 4 siffrorna i ditt order nummer på?
Fick min bekräftad 14:42 och ordernr slutar på 6161..

Tveksamt om man fick nåt. Just nu står det: "Beställd, bekräftad i lager 9 december 2020, 1 st." med gulgrön bock

Undrar hur det där funkar egentligen. Mitt slutar på 6207 och jag har samma som dig. Dock sa kundtjänst åt mig att jag är nummer fyra i kö. Antar att det gjordes 40 andra beställningar på andra prylar mellan oss typ.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Hej sitter i köp tankar på den skärmen. Berätta gärna vad du tycker om den

Sorry att det tog lång tid att svara, är inte så aktiv på SweClockers som du nog märkte
Skärmen är riktigt nice, färgerna är väldigt bra för denna prisklassen och den har HDR även om den är begränsad.
Det är min första 4k skärm och det är ärligt talat enorm skillnad. Jag har inte haft 1440p så det är direkt 1080p -> 4k. Det är svårt att ha en multiscreen setup nu då de andra 1080p skärmarna ser så dåliga ut haha.
Kan starkt rekommendera denna skärmen, kolla gärna på reviewn av Hardware unboxed för en mer detaljerad genomgång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Undrar hur det där funkar egentligen. Mitt slutar på 6207 och jag har samma som dig. Dock sa kundtjänst åt mig att jag är nummer fyra i kö. Antar att det gjordes 40 andra beställningar på andra prylar mellan oss typ.

Hmm, rent teoretiskt sätt borde jag vara före dig då. Får väl skriva till dem imorgon helt enkelt! Kan återkoppla när jag fått svar

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swifty:

Vilken tid fick du din order bekräftad samt vad slutar de sista 4 siffrorna i ditt order nummer på?
Fick min bekräftad 14:42 och ordernr slutar på 6161..

Tveksamt om man fick nåt. Just nu står det: "Beställd, bekräftad i lager 9 december 2020, 1 st." med gulgrön bock

Släppte också allt när mailet kom och verkar äntligen ha lyckats norpa ett. 14:40 och order slutar på 6080
Hoppas inte något förändras..

Permalänk
Medlem

Beställde 3080 TUF OC från Inet när den skulle finnas i lager 15e januari, som nu blivit 15e februari. Har typ köplats 500 eller nånting. Är det där datumet något att gå efter? När tror ni man får grejerna?

Permalänk
Medlem

14:39 på Kompletts 3080 Suprim X.
Ordernr ...6017.
Grön ruta, Reserverad (I lager).
Ej ännu skickad.
Jag håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Ännu en vecka med en dyster uppdatering från Proshop.
Nu har dom lagt till "Oldest customer order from date" i tabellen. 400 TUF non OC ordrar kvar från releasedagen :/. Dom har levererat strax under 100 så har man otur så är det något kvartals väntan kvar då...

Min order från Elgiganten har jag inte mycket hopp på överhuvudtaget så den har jag i princip glömt bort.

När köpte du den? Har också en order från Elgiganten på samma kort, dock köpte jag den väldigt sent Oktober 26. Har försökt kolla med kundtjänst men de har inte email och det står alltid att de inte har folk tillgängliga när jag försöker chatta med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cltob:

Lyckades norpa en av dom sista 3090 suprim x. Men i all stress med att hinna beställa så ändrade jag inte leverans. Får det nu med budbee hemleverans. Kundtjänst är stängd så kan inte ändra. Har aldrig haft en bra upplevelse med hemleverans.

Nån som testat dom? Är man körd nu? Bor i lgh och jobbar på dagarna.

Budbee är sjukt bra.. det klart bästa bolaget.
Tar alltid dom, fallerar aldrig, väljer tid, ser exakt i mobilen.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

14:39 på Kompletts Suprim X.
Ordernr ...6017.
Grön ruta, Reserverad (I lager).
Ej ännu skickad.
Jag håller tummarna.

3080 SUPRIM X här med, 5976 på slutet och samma status. Om inte annat bara för att fylla ut med lite mer info.

EDIT: Bekräftelse 22:43 att paketet är på väg.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Budbee är sjukt bra.. det klart bästa bolaget.
Tar alltid dom, fallerar aldrig, väljer tid, ser exakt i mobilen.

Det låter riktigt bra. Senast jag hade hemleverans så var det med ups och efter veckor av strul, slutade det med att jag fick hyra en bil och köra flera mil för att hämta det på deras terminal haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CybranM:

När köpte du den? Har också en order från Elgiganten på samma kort, dock köpte jag den väldigt sent Oktober 26. Har försökt kolla med kundtjänst men de har inte email och det står alltid att de inte har folk tillgängliga när jag försöker chatta med dem.

På kvällen releasedagen

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swifty:

Vilken tid fick du din order bekräftad samt vad slutar de sista 4 siffrorna i ditt order nummer på?
Fick min bekräftad 14:42 och ordernr slutar på 6161..

Tveksamt om man fick nåt. Just nu står det: "Beställd, bekräftad i lager 9 december 2020, 1 st." med gulgrön bock

@Swifty
Ursäkta, tiden jag skrev i först stämde inte. Det var kl 14.42 jag hade lagt ordern, och den ändrade status till "skickad" kl 15.24. Mitt ordernr slutar på 6140. Jag måste ju ha varit en av dom sista som fick tilldelning!
Så om jag förstår det korrekt så hamnade du 21 beställningar bakom mig? Du borde ligga bra till, men du kanske måste vänta på nästa batch

Permalänk
Medlem

Om någon är sugen på ett Guojiayi igame colorful RTX 3080 så verkar det finnas i lager hos amazon: https://www.amazon.se/GUOJIAYI-iGame-RTX3080-10G30-spelgrafik...

(den ultrahöga uppdateringsfrekvensen är smidig och samtidig flyttalpunkt och heltalsbehandling)

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

@Swifty
Ursäkta, tiden jag skrev i först stämde inte. Det var kl 14.42 jag hade lagt ordern, och den ändrade status till "skickad" kl 15.24. Mitt ordernr slutar på 6140. Jag måste ju ha varit en av dom sista som fick tilldelning!
Så om jag förstår det korrekt så hamnade du 21 beställningar bakom mig? Du borde ligga bra till, men du kanske måste vänta på nästa batch

Fasiken också!! Då knep du nog sista turnisse! Då ligger jag nog hyfsat bra till åtminstone.

Möjligtvis så han de kanske inte med min idag men oddsen för det är nog just nu väldigt låga.. Får se imorgon vad norrbaggarna säger.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbullen:

Om någon är sugen på ett Guojiayi igame colorful RTX 3080 så verkar det finnas i lager hos amazon: https://www.amazon.se/GUOJIAYI-iGame-RTX3080-10G30-spelgrafik...

(den ultrahöga uppdateringsfrekvensen är smidig och samtidig flyttalpunkt och heltalsbehandling)

WTF man? When you see see 3090 pop up at 16990 sometimes (PNY at Elgiganten - black friday)
"
26 298,15 kr
+ 40,00 kr frakt
"