Någon med erfarenhet av Alphacool Eiswasser clear UV?

Permalänk
Hedersmedlem

Någon med erfarenhet av Alphacool Eiswasser clear UV?

Tänkte höra om någon här på forumet har erfarenhet av att använda Alphacool's Eiswasser (clear UV).
Alltså denna: https://www.inet.se/produkt/5320799/alphacool-eiswasser-cryst...

Är rätt grön på vattenkylning i allmänhet (har bara byggt en tidigare custom loop och det var många år sedan)

Två frågor:

1. Jag har kört min nybyggda loop i några dagar nu - har enbart vätskan ovan i loopen, och kan redan se att vattnet i loopen är klart grumligare än oanvänt i flaska (har ett par extraflaskor från samma batch). Jag har tömt loopen några gånger och hällt tillbaka i ursprungsflaska och ställt sida vid sida vid ny flaska och man ser klar nyansskillnad även där (dock ser jag inga uppenbara partiklar eller smuts). Är detta normalt? Tycker det är för kort tid för att det ska börja växa bakterier/alger, så det måste vara någon annan reaktion.. Vad gäller metaller har jag enbart koppar, mässing och nickel i loopen - jag var noga med att inte få in någon aluminiumkomponent.

2. Bör man tillsätta något ytterligare flytande/kemiskt till vattnet i loopen, eller kanske sätta in ett partikelfilter och se om det fångar något?

(grumligt & grumligt. Det kanske inte är grumligt, men iaf inte "100% klart" - utan det har fått en svag ljusgrå ton)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.