2080Ti, förmodligen defekt, *om du lyckas laga kortet så får du behålla det*

Permalänk
Hedersmedlem

kenzo15 får avgöra om han vill skicka vidare det. Om du vill det (kenzo15) så PMa mig när du sedan skickat vidare, så swishar jag dig fraktkostnaden.

OBS: Kortet behöver stöldmärkas tydligt. Rita roliga gubbar på kylaren och gärna något konstigt på kortet också :), så ingen försöker sälja vidare detta på blocket som "fungerande".

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gi][Gurra:

kenzo15 får avgöra om han vill skicka vidare det. Om du vill det (kenzo15) så PMa mig när du sedan skickat vidare, så swishar jag dig fraktkostnaden.

OBS: Kortet behöver stöldmärkas tydligt. Rita roliga gubbar på kylaren och gärna något konstigt på kortet också :), så ingen försöker sälja vidare detta på blocket som "fungerande".

Absolut kan skicka vidare den men vem är på tur?

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem

Viktigt att kolla upp profilerna också, högst tvivelaktigt att ett 10år+ sweclockare scammar någon 😅

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kenzo15:

Absolut kan skicka vidare den men vem är på tur?

Det ser ut som att Ardaburc är nästa på listan

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

väntar på pm från personen som har kortet då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardaburc:

väntar på pm från personen som har kortet då!

Det kommer nu . Haft mycket på jobbet sorry.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem

Går inte att skicka meddelande till dig. Står att jag saknar behörighet :(. Kan du testa skicka till mig?

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem

Hur går det med kortet? Jag är nyfiken på om någon fått det att fungera något alls, någon startbild osv, eller om det är helt dött än?
(bara nyfiken, vill inte försöka mig på)

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Jag skickade den i veckan till Ardaburc så att tävlingen skulle kunna fortsätta. Han lär uppdatera när den kommit och han hunnit testa och fixa lite.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ardaburc:

väntar på pm från personen som har kortet då!

Glöm inte att "signera" kortet efter att du gjort ditt försök (om du inte får igång det dvs).

Man borde fota det efter varje "signatur" och se hur det utvecklas här i tråden

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gi][Gurra:

Glöm inte att "signera" kortet efter att du gjort ditt försök (om du inte får igång det dvs).

Man borde fota det efter varje "signatur" och se hur det utvecklas här i tråden

Ja ja pratade med kenzo om det också så jag fixar det! Fick inte kortet än men säger till när jag har fått den

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag sitter för tillfället på ett 2080 Ti som krånglar efter fraktskada. Är det nån här som kan programmera ett BIOS? Jag har sökt PostNords försäkring men allra helst ser jag ju att man lagar det innan det blir skrotat, för så lär det väl bli.
Kortet dyker upp i enhetshanteraren men kraschar vid belastning och det klagar på USB-C Port Policy Controller nånting.
Kanske kan man disabla USB-C på mjukvarunivå, typ.
Man kan få bild på kortet men det kraschar när Windows ska installera det, så man kommer inte förbi log in-skärmen.

Om det är nån som har nån idé får ni jättegärna skriva ett PM!

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Min syster hämtade upp kortet åt mig och ska ta en titt idag när jag kommer hem efter jobbet! Skriver vad jag har gjort och lägger upp bilder så får vi se vad som händer! Ge lite roliga förslag på vad jag kan skriva på kortet för stöldmärkning

Permalänk
Medlem

Förslagsvis kan man rista i metallen på kylaren (eller pci-hållaren), ganska beständigt och påverkar inte prestanda/kylförmåga. Förmodligen bättre än att försöka märka upp på kretskortet och kladda på det

Permalänk
Medlem

Har pillat med kortet lite men ska inte skriva ett detaljerad inlägg idag då jag hade bara 1 timme på mig och tänker spendera hela dagen imorgon för kortet. Stay tuned!

Permalänk
Medlem

Fick kortet igår (2021-03-01) direkt när jag öppnade upp paketet märkte jag att baksidan av PCB:n var täckt av ett väldigt konstigt vätska som hade torkat ut. Öppnade upp kortet och såg att vissa komponenter hade spräckts och spillts över PCB:n (det är det jag misstänker iallafall eftersom om man bakar fel kan sånt hända) https://ibb.co/F0F2QXm
https://ibb.co/ts1WKzT och såg att vissa komponenter var även borta. Rengjorde den från nästan helt och när jag startade datorn så märkte att chippen blir inte varm vilket är ett tecken på att det är fel på power delivery. Detta är inget som jag kan riktigt fixa så jag hoppade över delen där jag skulle fixa power deliveryn då jag vill helst inte förstöra kortet helt så att nästa person har högre chans.
https://ibb.co/6BTHv4g

Så vad gjorde jag?
-rengjorde den från det konstiga gummi-liknande grejen på PCB:n
-rengjorde hela kortet med isopropyl alkohol (rekommenderas starkt över T-röd eller andra saker)

Jag har lyckats fixa många grafikkort men helt ärligt det här var den värsta kortet jag har någonsin sett kortet skulle säkert gå att rädda om den inte var bakat då i värsta fall skulle man rengöra den djupt eller hitta den trasiga komponenten och ersätta den. Jag slänger duken till nästa person och hoppas på det bästa (kontakta gärna mig på PM om du är den nästa. Skriv adress etc så skickar jag snarast!)

Permalänk
Hedersmedlem

Jävlar ja sådär illa såg det inte ut när jag skickade iväg det :D.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Wow. Inte när jag skickade det vidare heller vill jag lova.

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på att få ett PM känns som att många gav upp efter de fick se kortets situation men hoppas på ett PM snarast

Permalänk

Vem är next inline?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emil.sjoeholm:

Vem är next inline?

Försten att anmäla sig tror jag :).

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag anmäler mej gärna!

Permalänk
Medlem

Ställer mig gärna på kö om tävlingen fortfarande pågår

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att en person ska steppa upp och skicka sina uppgifter så jag kan skicka kortet

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande intresserad av kylaren (enbart) om kortet visar sig vara helt åt pipsvängen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok har ingen anmält sig senast fredag så skänker vi kylaren till Scorpius tycker jag :P.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gi][Gurra:

Ok har ingen anmält sig senast fredag så skänker vi kylaren till Scorpius tycker jag :P.

Jag tar gärna kortet utan kylare om det går för sig. Ingen idé att försöka rädda den.

Permalänk
Medlem

Det låter bra haha. Men vill helst inte betala för bådas frakt en persons frakt kan jag betala men helst inte den andra och vill inte välja ut då det blir elakt hahah

Permalänk
Medlem

Kan stå för frakten om den inte finns i huvudstaden. 😁

Permalänk
Medlem

Den är i stockholm så du har tur ^^