Tvinga surfplatta att uppdatera eller systemåterställa.

Permalänk
Medlem

Tvinga surfplatta att uppdatera eller systemåterställa.

Går det att tvinga surfplatta att uppdatera eller systemåterställa?

Gäller en ”Lenovo Tab 2 A10-70F”.
Så fort den startats upp kommer messet ”Google Play-tjänster har tyvärr stoppats” upp och det går bara att trycka på ”OK” sen tar det en halv sekund sen kommer meddelandet upp igen. Man hinner inte trycka någon annanstans innan messet kommer upp. Finns det något sätt som på en dator starta i felsäkert läge eller liknande för att kunna komma åt inställningar och göra en systemåterställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pitch:

Går det att tvinga surfplatta att uppdatera eller systemåterställa?

Gäller en ”Lenovo Tab 2 A10-70F”.
Så fort den startats upp kommer messet ”Google Play-tjänster har tyvärr stoppats” upp och det går bara att trycka på ”OK” sen tar det en halv sekund sen kommer meddelandet upp igen. Man hinner inte trycka någon annanstans innan messet kommer upp. Finns det något sätt som på en dator starta i felsäkert läge eller liknande för att kunna komma åt inställningar och göra en systemåterställning?

Misstänker att det är liknande detta du drabbats av:
https://www.mobil.se/nyheter/kraschande-appar-i-din-android-s...

Jag löste mitt problem genom att avinstallera (avinstallera uppdateringar) Chrome. Visserligen en Samsung i mitt fall, men felet drabbar oavsett märke tydligen.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att jag inte kommer åt någonting pga rutan som lägger sig för. Hinner inte klicka någonstans eller starta någon app innan rutan kommit upp igen så jag kommer inte in i några inställningar.

Permalänk
Medlem

Går nog att komma in i en recovery meny. Stäng av, tryck in power, volym upp, kanske även ner, i några sekunder typ. Har ingen Lenovo, men väl i recovery - menyn kan man prova att rensa cache och lite andra harmlösa grejor innan man gör factory reset som sista åtgärd. Min bror fick liknande fel som dig, berodde i hans fall på överfull lagring.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave