Permalänk

Kan inte starta min nya dator

Hej SweClockers. Håller på att bygga en ny dator men jag vet inte exakt vart på mitt moderkort som chassits power, reset, led+ och led- sladdar ska vara kopplade någonstans. Jag försökte koppla det på den plats instruktionsmanualerna för både mitt moderkort och chassi suggestade men datorn startar inte alls.

Mina Specs:
Lian Li Lancool Mesh II (chassi)
ASUS ROG STRIX B550-F Gaming (moderkort)
NVIDIA Geforce GTX 1660 (gpu)
AMD Ryzen 9 5950X (processor)
G.Skill Trident Z Neo (RAM minne)

Permalänk
Medlem

Ta sladden det står power sw på sen testar du dig fram tills den startar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/SocketAM4/ROG_STRIX_B55...

kapitel 1 avsnitt 19 , System Panel Header

Startar den ändå inte är något annat tokigt, kolla samtliga kablar från nätaggregatet, se kapitel 1 avsnitt 10

Visa signatur

MerLox

Permalänk

Varken eller funkade. Jag känner till vad instruktionerna sade men när jag kopplade in power sw inom det området den ville att jag skulle koppla in grejerna så blev det problem.

Det ser inte ut som att något e fel på nätaggregatets sida dock. Jag tar och börjar om från början imorgon

Extra info
Permalänk

Kontrollera att 8pins kontakten sitter åt rätt håll och är nedtryckt ordentligt likaså med 24pin kontakten.

2pins vid PWRSW ska aktiveras samtidigt. Tänk på att ena kabeln i 2pins-kontakten är Positiv och den andra är jord. Vänd på kontakten om du fortfarande inte fått igång den

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkGuardAtHome:

Hej SweClockers. Håller på att bygga en ny dator men jag vet inte exakt vart på mitt moderkort som chassits power, reset, led+ och led- sladdar ska vara kopplade någonstans. Jag försökte koppla det på den plats instruktionsmanualerna för både mitt moderkort och chassi suggestade men datorn startar inte alls.

Mina Specs:
Lian Li Lancool Mesh II (chassi)
ASUS ROG STRIX B550-F Gaming (moderkort)
NVIDIA Geforce GTX 1660 (gpu)
AMD Ryzen 9 5950X (processor)
G.Skill Trident Z Neo (RAM minne)

Vad har du för nätaggregat?

Permalänk
Skrivet av DarkGuardAtHome:

Hej SweClockers. Håller på att bygga en ny dator men jag vet inte exakt vart på mitt moderkort som chassits power, reset, led+ och led- sladdar ska vara kopplade någonstans. Jag försökte koppla det på den plats instruktionsmanualerna för både mitt moderkort och chassi suggestade men datorn startar inte alls.

Mina Specs:
Lian Li Lancool Mesh II (chassi)
ASUS ROG STRIX B550-F Gaming (moderkort)
NVIDIA Geforce GTX 1660 (gpu)
AMD Ryzen 9 5950X (processor)
G.Skill Trident Z Neo (RAM minne)

Testa shorta power pinsen med en skruvmejsel.
Köpte en dator ifrån komplett med asus rog b550 F gaming, ryzen 7 3700x, corsair tx750M
Och jag hade precis samma problem. Gick inte heller att shorta start pinsen så jag va tvungen att skickade in den på reperation. (Datorn va helt ny)

Permalänk
Medlem

Ta ut och stoppa tillbaka CPU+MB-powermatningen från PSU:n innan du försöker igen, PSU:n skall vara avstängd under tiden. Ja, jag är seriös.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk

Jag lyckades starta datorn äntligen! Powersw sladden var inte korrekt orienterad men deve lugnt nu. Tack allesammans ^^

Permalänk
Skrivet av DarkGuardAtHome:

Jag lyckades starta datorn äntligen! Powersw sladden var inte korrekt orienterad men deve lugnt nu. Tack allesammans ^^

Fan att det inte va så enkelt för mig, gött att det fixade sig för dig ✌️