Rengöring av din dator med kompressor (Stockholm)

Permalänk
Medlem

Rengöring av din dator med kompressor (Stockholm)

Känner för att hjälpa någon blåsa rent sin dator. Skicka ett PM om det låter intressant. Gärna någonting som inte har städats på 3+ år.

Plats: Nacka (syd om Stockholm)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Oddly specific fetish

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Oddly specific fetish

Haha, ja. Tänkte att jag kunde hjälpa någon som inte har utrustning själv nu när Sweclockers skrev en artikel om datorstädning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Känner för att hjälpa någon blåsa rent sin dator. Skicka ett PM om det låter intressant. Gärna någonting som inte har städats på 3+ år.

Plats: Nacka (syd om Stockholm)

Läs hela annonsen här

Har du oljeavskiljare till kompressorn?

Permalänk
Avstängd

Bara man inte blir blåst.

Snällt av dig att hjälpa andra som inte har gjort rent sin dator, har en vän i Skåne som aldrig ha gjort rent sin dator.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Har du oljeavskiljare till kompressorn?

Oljefri kompressor borde vara tillräckligt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Oljefri kompressor borde vara tillräckligt tycker jag.

Den du har på bilden är inte oljefri, vad har du för kompressor?

Permalänk
Medlem

Är det inte typiskt att det alltid ska vara någon smart typ som ska kritisera en när man försöker göra någonting bra?

Nytt koncept här: Ibland kanske man bara tar första bästa bilden på Google images till sin skänkes-annons som man vill lägga ut snabbt istället för att spendera en halvtimme på att kolla upp den exakta modellen på sin kompressor.

Om folk inte vill lita på mig är det deras val. Jag försöker inte sälja någonting här.

Permalänk
Medlem

Jättebra. Det är inte kul att städa flera år av damm. Varför inte erbjuda lite byte av kylpasta också när du ändå håller på? ;).

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Jättebra. Det är inte kul att städa flera år av damm. Varför inte erbjuda lite byte av kylpasta också när du ändå håller på? ;).

+ Rengöring av skärmar och tangentbord mm.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Är det inte typiskt att det alltid ska vara någon smart typ som ska kritisera en när man försöker göra någonting bra?

Nytt koncept här: Ibland kanske man bara tar första bästa bilden på Google images till sin skänkes-annons som man vill lägga ut snabbt istället för att spendera en halvtimme på att kolla upp den exakta modellen på sin kompressor.

Om folk inte vill lita på mig är det deras val. Jag försöker inte sälja någonting här.

Härligt av dig!
Skulle jag bott närmare skulle jag lätt kommit förbi med min, städar min varje vecka. Men då skulle jag slippa det för en dag och tagit med mig fika

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Grymt initiativ, och superschysst för dom som behöver.
Själv har jag tryckluft på jobbet i var o varannan vrå, och blivit ett stort fan, men det som ska fixas hemma kräver nog att skaffa egen kompressor då jag tänkt städa hela lägenheten med tryckluftspistol (med golv-dammsugning som uppföljning).
För mycket som jag inte orkar damma av för hand.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Är det inte typiskt att det alltid ska vara någon smart typ som ska kritisera en när man försöker göra någonting bra?

Nytt koncept här: Ibland kanske man bara tar första bästa bilden på Google images till sin skänkes-annons som man vill lägga ut snabbt istället för att spendera en halvtimme på att kolla upp den exakta modellen på sin kompressor.

Om folk inte vill lita på mig är det deras val. Jag försöker inte sälja någonting här.

Håller med! Grymt initiativ!

Kan även meddela att det går alldeles utmärkt att rengöra med även en sådan kompressor. Det är inte så att det stänker ut olja från munstycket för att den har blivit smörjd i kompressionskammaren.

Permalänk
Skrivet av TMG:

Haha, ja. Tänkte att jag kunde hjälpa någon som inte har utrustning själv nu när Sweclockers skrev en artikel om datorstädning.

👍

Kört med samma kompressor i snart 8 år, en gudagova på stora LAN.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt initiativ och ett kul sätt att träffa andra med samma intresse 👍👍👍

Bor på andra sidan stan men skulle vara skönt att slippa Webhallens tryckluft på burk någon gång...

Bara på Sweclockers 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detox:

Mycket trevligt initiativ och ett kul sätt att träffa andra med samma intresse 👍👍👍

Bor på andra sidan stan men skulle vara skönt att slippa Webhallens tryckluft på burk någon gång...

Bara på Sweclockers 🙂

Det är bara att dra iväg ett PM när det börjar bli dags. Blir mycket renare med kompressor än tryckluft på burk tycker jag. Med kompressorn räcker det i princip att rikta munstycket mot datorn från en meters avstånd så försvinner det mesta dammet.

Väntade mig faktiskt större intresse. Trodde att det skulle finnas gott om folk som inte har gjort rent sin dator på flera år men än så länge är det inte en enda. Kanske är så att entusiaster på Sweclockers tar hand om sina grejer bättre? Händer ofta att vänner och bekanta aldrig har gjort rent datorn.

Permalänk

STORT INTRESSE!

Skrivet av TMG:

Det är bara att dra iväg ett PM när det börjar bli dags. Blir mycket renare med kompressor än tryckluft på burk tycker jag. Med kompressorn räcker det i princip att rikta munstycket mot datorn från en meters avstånd så försvinner det mesta dammet.

Väntade mig faktiskt större intresse. Trodde att det skulle finnas gott om folk som inte har gjort rent sin dator på flera år men än så länge är det inte en enda. Kanske är så att entusiaster på Sweclockers tar hand om sina grejer bättre? Händer ofta att vänner och bekanta aldrig har gjort rent datorn.

Här är en redigt intresserad nörd som ställer mig i kö om denna fantastiska maskin!
Detta skulle hälpa mig ngt otroligt då det blir sjukt mkt damm i min elektronik av ngn anledning.
Så pma mig! :D:D

Visa signatur

To rare to live, to rare to die.

Permalänk
Medlem

Vill förtydliga att jag alltså inte skänker bort kompressorn. För dig som har en dammig dator eller annan elektronik i Stockholmsområdet hjälper jag dock gärna till med att blåsa ren den om du kan ta dig till mig.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll om den är oljefri eller inte?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M