Permalänk
Avstängd

varmt video minne

Tjenare hoppas alla haft en bra helg. Nu är det så att jag har et zotac gaming 3080 lhr som går väldigt varmt i videoo minne och jag vill få ner den men går mellan 100-110 med lite oc. Jag kollade lite videos om at byta thermalpads så undrar vilka borde jag köpa och borde jag sättas pads på baksidan med mot backplaten? Och spelar det någon roll vilkern tjockleek det är på dem eller ? Tacksam för svar Mhv data nörd hehe

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Viking

Det är många 3080 som har samma problem.
Den här tråden kanske kan hjälpa: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1629760-gigabyte-rtx-3...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Samsung Sverige

Vanligt är att byta kylkuddar på de flesta korten till ett par kylkuddar med bättre värmeledningsförmåga Att minnerna går varma denna generation är tyvärr ett faktum

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd

ja jag vill veta vilka mm behöver kölpa för minnena framsidan sen hur många mm backsidan till backplate har en zotacgaming 3080 lhr

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Joakimen:

ja jag vill veta vilka mm behöver kölpa för minnena framsidan sen hur många mm backsidan till backplate har en zotacgaming 3080 lhr

https://www.youtube.com/watch?v=e0hgISpWKhA

Är detta ditt kort?:) Isåfall har du en bra guide

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

https://www.youtube.com/watch?v=e0hgISpWKhA

Är detta ditt kort?:) Isåfall har du en bra guide

//Pontus

tack så mycket fick nästan alla svar där men tänkte sätta pads på baksidan med som går mot backplate borde nog vara 3mm men inte säker någon som kanske vet?

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Skrivet av Joakimen:

Tjenare hoppas alla haft en bra helg. Nu är det så att jag har et zotac gaming 3080 lhr som går väldigt varmt i videoo minne och jag vill få ner den men går mellan 100-110 med lite oc. Jag kollade lite videos om at byta thermalpads så undrar vilka borde jag köpa och borde jag sättas pads på baksidan med mot backplaten? Och spelar det någon roll vilkern tjockleek det är på dem eller ? Tacksam för svar Mhv data nörd hehe

Tjena vilken metod använder du för att kolla temperaturerna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bubbashegge650:

Tjena vilken metod använder du för att kolla temperaturerna?

hw info 64 man ser mitt kort trotlar df bara får ut 65-70 mh´s med ethoreum unlock har bestält grizly thermal pads ska bli slut på det:)

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bubbashegge650:

Tjena vilken metod använder du för att kolla temperaturerna?

fick ner max temp mfrån 112 till 100 men kan ej höja mclock mer än 1200 som innan annars dör datan sjukt störigt

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv