Permalänk
Inaktiv

Lämplig kylare till CPU?

Hej SweC! Jag står i behov av er expertis i en fråga om CPU-kylning. En kollega köpte för en tid sedan en färdigbyggd dator med en Intel 11400F. Datorn fungerar bra men fläkten lever om som om den har ambitionen att få datorn att flyga och från bilden jag fick se inne i datorn är det en rätt tafflig kylare vilket man kunde gissat sig till.

Fråga: Vilken kylare lämpar sig väl till en Intel 11400F? Budget ligger på 600 kr.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

När det är färdigbyggt så kan det vara begränsat utrymme för hur stor kylare som får plats. Mät avståndet, finns det plats köp någon lyftkylare likt bequiet pure rock

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kawkstege:

När det är färdigbyggt så kan det vara begränsat utrymme för hur stor kylare som får plats. Mät avståndet, finns det plats köp någon lyftkylare likt bequiet pure rock

Jag hitta igen bilden han skickat tidigare. Visst ser det ut att ändå rymma en rimlig kylare i denna?

En be quiet! Pure Rock 2 Svart torde väl funka fint här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

En be quiet! Pure Rock 2 Svart torde väl funka fint här?

Det borde fungera fint!

Permalänk
Medlem

Tänk på att färdigbyggda datorer kanske inte har standardfästen för CPU-kylare. Ser ju ut som en specialbyggt moderkort så det kan verkligen vara special på fästet för CPU-kylaren.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagers:

Tänk på att färdigbyggda datorer kanske inte har standardfästen för CPU-kylare. Ser ju ut som en specialbyggt moderkort så det kan verkligen vara special på fästet för CPU-kylaren.

Tack för tipset, då får vi göra lite research på det först

Permalänk
Inaktiv

Enligt recensionerna på Inet så var det någon som bytte till en Noctua NH-U9S och att det fungerade bra så då ska det väl gå bra med andra kylare också som har stöd för intel 1200 socket

Permalänk
Medlem

Deepcool AK400 för runt 400 spänn är ett bra val i den prisklassen. Presterar något bättre än en pure rock 2 till ett lägre pris.