HBO Max blir Max i maj

Permalänk
Medlem

Blir inte riktigt klok på vad Discovery+ har för content. Personligen associerar jag dem med natur-dokumentärer av hög kvalitet. Men kikar jag på deras hemsida så tycks det mest innehålla div lågbudget dokusåpor och liknande krimskrams. Mycket som TV4-serier (som jag trodde hamnade på cmore som väl är deras premiumtjänst?) Verkligen inte något som liknar eller kompletterar HBOs premium-serier. Sen tycks det finnas en massa live-sport och liknande, men det förutsätter jag kommer vara separata abb. Är ju en helt annan målgrupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Blir inte riktigt klok på vad Discovery+ har för content. Personligen associerar jag dem med natur-dokumentärer av hög kvalitet. Men kikar jag på deras hemsida så tycks det mest innehålla div lågbudget dokusåpor och liknande krimskrams. Mycket som TV4-serier (som jag trodde hamnade på cmore som väl är deras premiumtjänst?) Verkligen inte något som liknar eller kompletterar HBOs premium-serier. Sen tycks det finnas en massa live-sport och liknande, men det förutsätter jag kommer vara separata abb. Är ju en helt annan målgrupp.

Reality, drama och relationsprogram. Discovery Networks är bland annat kanal5

Permalänk
Medlem

Vem i hela friden vill betala 100 kr/mån för att samtidigt få dras med reklam? Nej tack. Då blir det återgång till traditionell fildelning när man vill se något ifrån HBO.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Vem i hela friden vill betala 100 kr/mån för att samtidigt få dras med reklam? Nej tack. Då blir det återgång till traditionell fildelning när man vill se något ifrån HBO.

Nej, reklam är inget kul så då får det bli nästa steg för 170 kr / mån. Att gå någon alternativ väg för att få grejerna gratis är knappast ett alternativ för mig iallafall, vi vill ha högre kvalité inte längre.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Nej, reklam är inget kul så då får det bli nästa steg för 170 kr / mån. Att gå någon alternativ väg för att få grejerna gratis är knappast ett alternativ för mig iallafall, vi vill ha högre kvalité inte längre.

Med tanke på hur deras utbud är just nu så hade 170 kr/mån varit uteslutet. Funderar ibland på att säga upp min halva priset prenumeration. Pga brist på intressanta saker att titta på.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

på frågan: Längtar du efter en maxad streamingupplevelse?

NEJ!
Knappast, då dom ännu inte lyckats särskilt bra, så jag har inga som helst förhoppningar.

Att dom sen bara sänder halva serier (fastän dom övriga avsnitten funnits ett tag) och lägger ner en del, synbart på måfå. Något som har gjort HBO Max till en rätt dålig tjänst, hade redan sagt upp tjänsten om jag inte tagit erbjudandet på 50%. Man kan ju slötitta på något skit ibland för den kostnaden.

Skulle WB få för sig att ändra prisplanen, så säger jag adjö!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Att tjänsterna skulle slås i hop kan väl inte komma som någon överraskning för folk som noterade att Discovery och Warner Media slogs ihop för ca ett år sedan. Tycker dock det är synd att de i sin nya tjänst anammar typ samma abonnemangsstruktur som Netflix har där de skalar upp antal strömmar samtidigt som bild och ljudkvalitet. Tycker det hade varit bättre om de hade kvalitet och antal strömmar separerade så man inte tvingas betala för saker man inte kommer använda - Kvalitet [dålig, medel, hög] och Strömmar [1, 2, 4]. Att bundla ihop en massa extra samtidiga strömmar för folk som vill ha bra kvalitet tycker jag bara lockar till att dela abonnemang med kompisar och dela på kostnaden den vägen och det tycker ju inte tjänsterna om att man gör.

Men det blir väl bara att man börjar hantera HBO precis som Netflix, Disney+ och andra strömtjänster som man bara hoppar på en månad någon gång om året när de har tillräckligt med nya saker att titta på.

Visst märkte man sammanslagningen, det var full slakt

Fortsätter det lika dåligt, så är det inte ens lönt att hoppa på en månad då förväntan blir en halv serie och liknande.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag påstår inte att ni har fel. Men jag undrar ändå om ni har någon källa? Känns som ni antyder att ”halva priset” kommer försvinna?

Källan är väl att det redan står i texten på artikeln vi diskuterar...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Källan är väl att det redan står i texten på artikeln vi diskuterar...

Nej det står det väl inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Nej det står det väl inte?

Hmm...
Vad betyder då denna texten?

På FAQ-sidan för Max får vi reda på att prenumeranters nuvarande prissättning kommer behållas i sex månader efter lanseringen,

det kunde stått "Efter 6-månder så ändras priset för nuvarande prenumeranter", vilket i princip är samma sak...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Troligen så blir det en ny tjänst så då blir det nya avtal om man vill fortsätta samt att teckna om sig. Tror inte att man automatiskt blir överflyttad då det troligen strider mot någon lag om att automatiskt flytta över folk på nya avtal etc

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Gällande halva priset-dealen så är ju frågan hur man definierar/avgör om det är en ny tjänst.

Lägger företaget ner så försvinner ju dealen så klart.
Men nu har man köpt upp en annan del och slagit ihop dem.

Om valfri ISP som man har abonnemang hos (med rabatt) köper upp valfri glasstillverkare och nu inkluderar glass med internet så är det ju inte helt klart att ISPn skall bryta den nuvarande rabatten tycker jag. Nu blev det ett extremt exempel för att tydliggöra min poäng och att det blir lite halvt svävande när mab korsar linjen mellan ett förbättrat utbud och en helt ny tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Hmm...
Vad betyder då denna texten?

På FAQ-sidan för Max får vi reda på att prenumeranters nuvarande prissättning kommer behållas i sex månader efter lanseringen,

det kunde stått "Efter 6-månder så ändras priset för nuvarande prenumeranter", vilket i princip är samma sak...

Även om grundpriset skulle förändras så är det fullt möjligt att delen som var ”halva priset” fortfarande är giltigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Med tanke på hur deras utbud är just nu så hade 170 kr/mån varit uteslutet. Funderar ibland på att säga upp min halva priset prenumeration. Pga brist på intressanta saker att titta på.

Just nu är det inte mycket där som intresserar för mig heller, men så är det med många tjänster, kanske ska man gå på\av lite oftare. Anledningen till att vi inte gjort det här är för att man inte vill tappa sin % rabatt och för att 50 kr / månade inte är något att prata om. Men ska det kosta närmare 200 kr kan det bli aktuellt att hoppa mer mellan tjänsterna. Plötsligt dyker det up någon ny säsong eller ny serie som är mer än värt att se. Att snabbla hem på annat vis är fortfarande inte aktuellt, dels ger den mindre chans till både fler serier och högre kvalité i framtiden men också att jag inte får möjlighet vara en del av deras statistik som ligger till grund för vad man satsar på.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Hmm...
Vad betyder då denna texten?

På FAQ-sidan för Max får vi reda på att prenumeranters nuvarande prissättning kommer behållas i sex månader efter lanseringen,

det kunde stått "Efter 6-månder så ändras priset för nuvarande prenumeranter", vilket i princip är samma sak...

I andra halvan av meningen står det ",vilket kan påverka det lanseringserbjudandet med halverad månadskostnad HBO Max livet ut." Dvs inte att det kommer att göra det.

Sedan så kan ju havlerad månadskostnad fortfarande gälla även om prissättningen ändras. Dvs hälften av det nya priset.

Vi får väl veta framöver. Har jag kvar mina 50% så kan jag acceptera dubblerat pris. Blir det dubblerat pris och att 50%-rabatten försvinner så blir det tråkigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Hahaha. Det verkar finnas många juridikserier på HBO Max

Nja, men en dokumentar om Bedlam kanske finns om du vill känna dig som hemma.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Använder HBO MAX för lite oavsett, men för 49kr "livet ut" har varit för bra för att säga upp det. Men chockhöjs det nu så blir det att säga upp.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

I andra halvan av meningen står det ",vilket kan påverka det lanseringserbjudandet med halverad månadskostnad HBO Max livet ut." Dvs inte att det kommer att göra det.

Sedan så kan ju havlerad månadskostnad fortfarande gälla även om prissättningen ändras. Dvs hälften av det nya priset.

Vi får väl veta framöver. Har jag kvar mina 50% så kan jag acceptera dubblerat pris. Blir det dubblerat pris och att 50%-rabatten försvinner så blir det tråkigare.

Det får även bero på innehållet, om det fortsätter med bara delar av serier och nedläggning av andra mitt i som dom nu gjort, så...

Jag har redan varit nära att säga upp det fastän priset är 44:50/månad

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Min prenumeration ryker samma sekund priset ändras eller 4K blockeras för existerande abonnemangsform. Det finns absolut ingenting jag är intresserad av att betala för från Discovery Networks. Den här sammanslagningen var tondöv idioti från första stund. Två mer inkompatibla målgrupper är nog svårt att hitta.

Permalänk

I frågan om "50% livet ut" dealen verkar alla utgå ifrån att Discovery tagit över HBO? Men det är ju faktiskt så att Warner media (HBO) som har köpt Discovery och därav ingår nu mera Discovery i Warner Medias portfölj som också innehåller HBO. Så om man nu inte konstruerar om hela bolaget Warner Media från grunden så ska ju avtalet man ingått fortfarande gälla, det enda som händer är ju att man slår ihop och utökar tjänsten. Avtalet som ger 50% borde således fortsätta gälla, dock kommer sannolikt en pris justering ske uppåt sen kanske man väljer att ta bort delar av innehåll från Discoverys tjänster som tex sporten då detta är de enskilt dyraste och icke egenproducerade materialet i deras blivande portfölj.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag avslutat mitt abonnemang. Behövde en ursäkt för att sumpa livstidsrabbatten då jag bara låtit den ticka på utan att egentligen ha något att kolla på. Tack MAX för den besparingen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Nja, men en dokumentar om Bedlam kanske finns om du vill känna dig som hemma.

Jag känner mig kränkt, det kanske dags för en grupptalan nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrfish:

Med tanke på hur deras utbud är just nu så hade 170 kr/mån varit uteslutet. Funderar ibland på att säga upp min halva priset prenumeration. Pga brist på intressanta saker att titta på.

Kan bara hålla med. Även jag sitter med halva priset, och det är typ lagom. Finns bara en person här hemma som tittar på HBO och det är en tonåring som kollar på serier. Någon gång har jag hittat någon gammal film jag vill se på HBO, men det blir mer och mer sällan.

För mig är det mest spännande vad som händer med halva priset.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jag känner mig kränkt, det kanske dags för en grupptalan nu?

Då skall du absolut ha Hbo.
Någon på SweC sa att de hade många jurudikserier där. 😙

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Streamingtjänster blir dyrare nu. De verkar ju gå med förlust typ allihopa, så det är väl rimligt ur leverantörernas perspektiv att höja priserna kanske.

Undrar om det kommer bli vanligare att rotera tjänster framöver, och byta typ varannan eller tredje månad? Fast jag tror folk är för lata för det.

Permalänk
Medlem

Har HBO Max för 45 kr/mån, har inte varit på 4 - 5 månader å kollat. Så mycket "bra" filmer/serier finns det. Blir till att säga upp skiten.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag nappade på det där erbjudandet 44 kr livet ut, antar det försvinner nu?

Ser knappt på HBO så det blir nog ett avslut om det höjs

Jag avslutade nyligen Netflix, Disney+ och Viasat Sport (Formel 1). Sparar ca 750 kr i månaden och 9000 kr på ett år!

Det är ju bättre om de håller låga priser under 50 kr, så skaffar de flesta än att färre betalar dyrare och delar på konton osv..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk

Jag är den enda i familjen som kollar på HBO. Betalar runt 699/år. Säger samma sak blir det några höjningar så kommer inte jag fortsätta med HBO heller. Det finns tyvärr för lite bra serier. Tycker just nu mer om SkyShowtime som gav mig livet ut erbjudande för 35 sek/månad.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag nappade på det där erbjudandet 44 kr livet ut, antar det försvinner nu?

Ser knappt på HBO så det blir nog ett avslut om det höjs

Jag avslutade nyligen Netflix, Disney+ och Viasat Sport (Formel 1). Sparar ca 750 kr i månaden och 9000 kr på ett år!

Det är ju bättre om de håller låga priser under 50 kr, så skaffar de flesta än att färre betalar dyrare och delar på konton osv..

Vad blir de istället, f1tv pro ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Vad blir de istället, f1tv pro ?

Kankse

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB