Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Varför skulle jag trolla, kanske andra som trollar?

Det är löst nu, så ingen behöver kommentera mer

Jag skrev att jag saknade kunskap, är det du som trollar inte läser vad jag skrev då eller?

De som satte ihop datorn har satt ihop allt väldigt trångt, svårt komma åt

För att folk verkligen försökt hjälpa till, gett tips/förslag och länkar till tydliga instruktioner, men du verkar antingen inte kunna ta till dig informationen eller så ignorerar du den medvetet. Naturligtvis har jag läst vad du skrivit.

Hursomhelst, jag vill inte vara dryg och skönt att höra att det löste sig Ber om ursäkt om jag uttryckte mig klumpigt, det var inte menat som något personangrepp. Jag försöker bara förstå och kanske lära mig något utav det hela, eftersom det uppenbarligen funnits svårigheter med kommuniceringen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Hade köpt en ny kylare (Hyper 212 är ju rätt billig) så får du med nya fläkten och även ny kylpasta som förmodligen är läge att byta ut ändå efter 9 års tjänstgöring. Bara min åsikt såklart

Ja det blev en ny, ja kylpasta ingår, också extra fästen, var bara koppla loss fläkten från den nya kylaren, sätta på den gamla kylaren

Allt på min dator sitter väldigt trångt åt, svårt komma fram, beroende på kylare och fästen, måste man ibland komma åt från baksidan på moderkortet, skruva fast fästen. Men det slapp jag nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Ja det blev en ny, ja kylpasta ingår, också extra fästen, var bara koppla loss fläkten från den nya kylaren, sätta på den gamla kylaren

Allt på min dator sitter väldigt trångt åt, svårt komma fram, beroende på kylare och fästen, måste man ibland komma åt från baksidan på moderkortet, skruva fast fästen. Men det slapp jag nu

Bra löst. Så mycket kylare för pengarna så det är nästan löjligt. Har haft flera såna.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Bra löst. Så mycket kylare för pengarna så det är nästan löjligt. Har haft flera såna.

Den verkar vara populär, fått bra omdömen, så jag är nöjd, händer det något med gamla kylaren har jag kvar den nya, ändå 9 år, kör på tills det blir ny dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Ja det blev en ny, ja kylpasta ingår, också extra fästen, var bara koppla loss fläkten från den nya kylaren, sätta på den gamla kylaren

Allt på min dator sitter väldigt trångt åt, svårt komma fram, beroende på kylare och fästen, måste man ibland komma åt från baksidan på moderkortet, skruva fast fästen. Men det slapp jag nu

Skrivet av mrnez:

Bra löst. Så mycket kylare för pengarna så det är nästan löjligt. Har haft flera såna.

Så du köpte en kylare som inkluderade en fläkt för att ta loss fläkten från den nya kylaren och sätta på den på den gamla kylaren?

Det är såklat dina pengar, men det hade varit billigare att bara köpa en fläkt och bytt den

Att det är trångt spelar ingen roll, för uppenbarligen kunde du byta trots att det var trångt - så var du får fläkten ifrån spelar ju då ingen roll såklart. Det enda som skiljer sig att köpa en kylare och ta fläkten från, och att enbart köpa en fläkt är helt enkelt priset.

Men bra att det löste sig iaf

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Så du köpte en kylare som inkluderade en fläkt för att ta loss fläkten från den nya kylaren och sätta på den på den gamla kylaren?

Det är såklat dina pengar, men det hade varit billigare att bara köpa en fläkt och bytt den

Att det är trångt spelar ingen roll, för uppenbarligen kunde du byta trots att det var trångt - så var du får fläkten ifrån spelar ju då ingen roll såklart. Det enda som skiljer sig att köpa en kylare och ta fläkten från, och att enbart köpa en fläkt är helt enkelt priset.

Men bra att det löste sig iaf

Kan nog handla om att man kanske inte känner sig bekväm med att lossa kylare också och att man vill ha samma fläkt. Alla tänker vi olika. Är ts nöjd får nog vi också känna oss nöjda!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Ja det blev en ny, ja kylpasta ingår, också extra fästen, var bara koppla loss fläkten från den nya kylaren, sätta på den gamla kylaren

Allt på min dator sitter väldigt trångt åt, svårt komma fram, beroende på kylare och fästen, måste man ibland komma åt från baksidan på moderkortet, skruva fast fästen. Men det slapp jag nu

Så efter att ALLA i tråden redan sagt att du kunde köpa en valfri separat 120x120x25 fläkt och ersätta bara fläkten (och återvinna de existerande fästena) så köpte du iallafall en komplett kylare bara för att ta fläkten från den?
Det är dina pengar, men varför ens fråga i tråden om du inte tar till dig svaren?

Bra att du fick till det och löste problemet, men lär väl kostat typ 300 spänn i onödan. (och kostat tid och energi från de antal människor här som försökt förklara en bra lösning för dig)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.