iCloud+ prishöjning med 37%

Permalänk
Medlem

iCloud+ prishöjning med 37%

Lagring blir billigare och billigare (jo jag jobbar på en MSP) så jag funderar på hur man motiverar en prishöjning på icloud+ 2TB storage från 89:- till 129:-?
Inflation bla bla bla inte fan gick min lön upp 37% sist.

Börjar ledsna på att en mobil kostar några hundralappar att tillverka och säljs för nästan 20000:- och varenda blodsdroppa ska sugas ur kroppen.

Skulle fan flytta ut i skogen om jag inte redan bodde så nära redan.

Nej jag vet, inte lönt att gnälla. Så mycket annat som är tok i detta skitsamhälle så denna kvalificerar sig inte ens till top 1000

Permalänk
Medlem

Alla höjer sin abonnemang nu.

Bara se över sina abonnemang och se om det finns billigare alternativ..

Permalänk
Medlem

Det amerikanska priset för 2TB är fortfarande 9.99 USD, plus att man får räkna med 25% moms på det.
Oktober 2014 (ungefär när priserna senast ändrades) kostade 12.5 USD motsvarande 90 SEK.
Idag kostar samma mängd USD över 135 SEK, alltså är priset faktiskt lägre än det borde vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Inflation bla bla bla inte fan gick min lön upp 37% sist.

Nu vet jag inte hur länge det har kostat 89 kr/mån men om de har haft det priset oförändrat ett par år så får man nog ta hänsyn till kronans försvagning gentemot dollarn också.

Permalänk
Medlem

Det största problemet i min mening är hoppet 200GB till 2TB.
Vi lagrar för närvarande 270GB.

Jag ska testa om man kan gå ner till 200GB på mig som ägare och sen lägga till 200GB på frugan, då bör man komma undan med 78:- istället för 129:-, tills man går över 400GB tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Det amerikanska priset för 2TB är fortfarande 9.99 USD, plus att man får räkna med 25% moms på det.
Oktober 2014 (ungefär när priserna senast ändrades) kostade 12.5 USD motsvarande 90 SEK.
Idag kostar samma mängd USD över 135 SEK, alltså är priset faktiskt lägre än det borde vara!

Mja 2TB är ju kanske inte riktigt samma som 2014 så om utrymmet möjligtvis hade ökat så är vi nog tänkt på samma vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Mja 2TB är ju kanske inte riktigt samma som 2014 så om utrymmet möjligtvis hade ökat så är vi nog tänkt på samma vis.

Mjo, men det amerikanska priset är ju oförändrat (sedan 2017, inte sedan 2014 som jag först trodde). Bara för att lagring blivit billigare sedan dess betyder det ju inte att de ska subventionera endast det svenska priset.