Permalänk

Kan inte spela LoL efter krasch

Ja vart ska jag börja egentligen.

Jag har en stationär pc med följande spec:

ROG Crosshair VIII Hero (WI-FI)
AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB
Gigabyte GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G
Corsair 16GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance
M2 disk (windows)
samsung 850 x2 (spel)
Nån NZXT vattenkylare

NU till mitt problem. min dator crashade här för ett par veckor sedan och efter det fungerade det inte att spela på lol på den (ja bara lol av nån anledning) PUBG, CS och alla andra spel funkade utan bekymmer.
det visade sig vara jättebuggat med Net. framework (something something) hittade en video som hjälpte mig igen problemen efter att jag installerat om hela C-disken typ 17 gånger. Passade då på att dra ner windows 11 med. Nu hände samma sak häromdan igen. Jag trodde det va samma bekymmer så jag installerade om windows, drog alla tester och "problemlösare" videon hade att erbjuda. Tyvärr hjälpte det inte denna gången. lol startar MEN "home" fliken bara står och tuggar, startar jag en runda så kommer det bara en svart skärm och sen den lilla blå hjulet som tuggar. jag har kört memtest, kollat ALLA updates, kört med windows update testat i stort sett det mesta jag kan komma på. så ibland vill den nu då inte stänga av sig, ibland står den och tuggar bara vid omstart och jag har HELT slut på ideer på vad jag ska göra innan jag snart behöver skicka iväg den på felsökning av nåt slag. ALLA tips välkomnas

Nedan länkar jag videon som hjälpte mig första gången:
https://www.youtube.com/watch?v=uT_Y0PTUTOE

Rubrik korrigerad enl §3.1 // MOD
Permalänk
Medlem

Har du prövat installera windows på en av de andra diskarna? Spontant låter det som att M2 disken kanske håller på att säcka ihop?

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

Har du prövat installera windows på en av de andra diskarna? Spontant låter det som att M2 disken kanske håller på att säcka ihop?

Jag har inte testat windows på annan disk men testat lol utan framgång, PUBG funkar fortfarande utan bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av skalman86:

Jag har inte testat windows på annan disk men testat lol utan framgång, PUBG funkar fortfarande utan bekymmer

Kan vara att vissa sektorer är bananas och att LoL ligger på just dem. Svårt att förklara annars varför LoL krånglar och inte Pubg

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

Kan vara att vissa sektorer är bananas och att LoL ligger på just dem. Svårt att förklara annars varför LoL krånglar och inte Pubg

Ja jag har inte en aning, fungerar inte att installera lol på andra diskarna heller utan det står mest och tuggar igen.
drog ner vlc idag och då blev båda skärmarna gråa (typ black screen) går fortfarande att tabba fram det i bakgrunden men kommer inte åt startfältet XD
Så något är jävligt snurrigt alltså