Ospelbar Metro Exodus på grund av hackande [LÖST]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Det ser ju ut som att när det flyter på bra så är dina max temperaturer bra, och när det flyter på dåligt så är de dåliga.

Jag tänker att någonting på något sätt ibland, men inte alltid slutar fungera i din kylare, förslagsvis pumpen. Hör du pumpen när datorn startar igång? Den låter lite annorlunda än vad fläktarna gör. Det hade varit spännande att veta om den verkar röra sig medan det laggar och har sig.

Eftersom att det är en färdigbyggd och relativ ny dator med bra komponenter känns det som att någon på HP gjort något tokigt med din dator. Sedan är den där AIO kylaren inte den vassaste som finns på marknaden...

Tack för svar!

Jag tänker att jag inte hör pumpen, i alla fall inte att det finns ett annat ljud jag kan urskilja från fläktarna.

Jag har pratat med HP support i en timme nu och de tycker också det är konstigt att temperaturerna går såpass högt, men också att det fungerar fint att spela vid en nyinstallation, med omstartad dator mellan installationerna.

Vi uppdaterade BIOS och gjorde en ren installation av drivrutinen till grafikkortet, utan skillnad.

Jag ska nu få en länk att ladda upp de videor jag gjort så de ska ta detta vidare och återkomma.

Länken kunde ta någon timma att komma.

Där ligger detta ärende nu.

En eloge till HP att det gick snabbt och enkelt att nå deras support och det var en intresserad människa i anda änden.

Det är verkligen inte alltid att det går att ringa en människa idag...

Återkommer i ärendet.

Permalänk
Medlem

Löst!

Hej!

Nu är detta löst.

Efter mycket kommunikation med HP support (som fungerar mycket väl, skulle jag säga), tester och ändringar så visade det sig att ett program installerat från HP; Omen Gaming Hub, var boven.

Ingen vet varför och hur det kunde vara så att det fungerade att spela varje gång jag installerade om spelet men inte om jag startade om datorn.

Nu är i alla fall Omen Gaming Hub borta.

Jag kan testa att installera det igen, om jag vill, det har jag inte testat. De menar att det kanske var något som ställde till det i just den installationen.

Men som sagt, nu fungerar det igen så jag skulle vilja markera tråden som löst, men jag vet inte riktigt hur jag ändrar i rubriken?

Tack alla för input och hjälp!

Ha en fin dag!

Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Hej!

Svarar mig själv...
Man kunde tydligen anmäla sitt eget inlägg och få moderatorerna att göra tillägg i rubriken, så det har jag gjort nu.