Permalänk

Tidal

Musikstreamingtjänsten Tidal har meddelat att man från och med den 10 april kommer att samla alla premiumfunktioner i ett enda abonnemang, till samma pris som det nuvarande basabonnemanget. Efter detta datum kommer enskilda abonnenter inte längre att behöva välja mellan abonnemangen HiFi och HiFi Plus, utan kommer att kunna få tillgång till musik i alla kvaliteter, inklusive högupplöst och Dolby Atmos – naturligtvis reklamfritt – till priset av det mest prisvärda abonnemanget.

https://www.ljudochbild.se/nyheter/hi-fi-2/tidal-ger-hogupplo...

Permalänk
Medlem

Uffffff... R.I.P Spotify.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjalmarman:

Musikstreamingtjänsten Tidal har meddelat att man från och med den 10 april kommer att samla alla premiumfunktioner i ett enda abonnemang, till samma pris som det nuvarande basabonnemanget. Efter detta datum kommer enskilda abonnenter inte längre att behöva välja mellan abonnemangen HiFi och HiFi Plus, utan kommer att kunna få tillgång till musik i alla kvaliteter, inklusive högupplöst och Dolby Atmos – naturligtvis reklamfritt – till priset av det mest prisvärda abonnemanget.

https://www.ljudochbild.se/nyheter/hi-fi-2/tidal-ger-hogupplo...

Någon måste ha missförstått sin arbetsuppgift. Det ska ju bli färre funktioner till högre prislapp och ännu högre pris för samma funktioner. Det är ju så alla jobbar....

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag beslöt mig för att testa gratismånadnen och se hur den står sig mot Deezer (som tyvärr är ganska medelmåttig, men acceptabel, jämfört med Spotify) när det kommer till att ge låtrekommendationter. Positivt är att den gömmer undan poddar för alla som är ointresserade av sånt så de inte är i vägen.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Någon måste ha missförstått sin arbetsuppgift. Det ska ju bli färre funktioner till högre prislapp och ännu högre pris för samma funktioner. Det är ju så alla jobbar....

hehe....

Permalänk
Medlem

Har nu testat Tidal i ett par veckor och kan konstatera att dess låtrekommendationer passar mig bra. Den tycks förstå känslan jag vill ha på låtmixarna, att det är konsekvent. T.ex. om jag har en mix som baseras på Chris Rea's låt Blue Café så föreslår den låtar som har ungefär samma stämning och tempo, dvs det kommer ingen rap- eller metal-låt mitt i alltihopa. Den verkar ha gått igenom mina låtlistor på deezer i telefonen vid installationen så den har räknat ut vilken sorts musik jag lyssnar på (eftersom de första mixarna baserades på artister jag hade i listorna innan jag ens börjat träna den). Så det blir nog till att byta. Synd bara att de inte har 12-månaders prenumeration så som deezer har där man tjänar ett par hundringar på att låsa sig.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.