Vilken hårddisk ska man köpa?

Permalänk
Medlem

Vilken hårddisk ska man köpa?

tja..
har funderar på att köpa en ny hårddisk på typ 200GB, S-ATA. nån som har förslag på vilka som är bäst/tystast just nu?
Har alltid haft sån j-vla otur med mina hårddiskar. alla ibm går sönder och även min ena WD har börjat strula och låta en del :/

Visa signatur

B>

Permalänk
Medlem

föredrar seagate. har 4 stycken 200 seagate diskar o en 120 seagate. dom har ja alldrig hat problem med. tysa o bra så föredrar dom. har en 160 samsung. men inget o rekomendera. lite o stabil o så. sen mina 2*120 Hitachi är lite knas så ska hålla mig till seagate i fortsättningen

Permalänk
Hjälpsam

Håller med om seagate. Gör dem numera på allt utom dv. WD Raptors.

Seagate har desutom 5år frabriks byte/reparations garanti om de är producerad i sommar eller senare. Tror det var från första juli.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Qtronic, du har nog haft otur med din samsungdisk, kör ett gäng själv och de funkar jättebra

seagate eller samsung är även mina val av rekommendation!

Permalänk

Seagate, men vänta tills 7200,8 modellerna blir tillgängliga. Nâgon som hört när de väntas dyka upp förresten?

http://www.seagate.com/cda/newsinfo...21,2170,00.html

Visa signatur

There are 10 types of people in the world.
Those that understand binary... and those who don't.

Permalänk
Medlem

Läs testerna på xbitlabs och storagereview!

Folk tenderar att rekommendera det dom just har därför att dom funkar OK. Detta säger inte ett dugg om pris/prestanda.

Permalänk

Jag har 5 st maxtor diamondmax 9, alla fungerar klockrent. Har haft lite problem med ibm diskar.

Köpte nu 2 st 200gb diamondmax 10 med sata för att de va billigast, 3 års garanti på dem. Jag räknar kallt med att värdet på dem om 3 år inte kommer va så stort om de skulle råka gå sönder efter.

Annars skulle jag kanske också köpt Seagate, men ja satsade på maxtor för att de va lite billigare och att det finns en del nya funktioner i dem. (vet inte om det gör nån skillnad men de borde ju va bättre än förra generationen)

Permalänk
Medlem

"So, among the reviewed devices, we recommend purchasing the Maxtor drives for work with streaming video/audio content, the Hitachi and Western Digital drives for work with common Windows applications. Samsung’s devices can be characterized as “universal” – they don’t seem to have any obvious weaknesses."

http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/21hdd-160_18...

Permalänk

Maxtor, enligt mig. Har bara haft diskar från Maxtor och jag har inte haft ett enda problem med dem.