Permalänk
Medlem

9800XT med Zalman VF700-CU

Upptäckte för några dagar sen att fläkten på mitt grafikkort hade pajjat och tänker nu köpa en Zalman VF700-CU i hopp om att den kanske kommer att passa till senare grafikkortsinköp, men nu till frågan:
Man får ju med små minnekylare med VF700 och jag undrar ifall det finns någon som vet fall dom är rätt storlek (alla minnen på grafikkort kanske har samma storlek, men jag vet inte) och om det finns tillräckligt många (8st)? Det är ju en stor fläns på ovansidan (där GPUn sitter) och sen en kopparplåt på baksidan

MVH - dubois

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem

jag har oxo en vf700-cu på min 6600GT och innan låg jag på ca60grader men nu ca 30grader och minnes flänsana behöver du inet oroa dig om för antingen är dom för små och då passardom eller så är dom förstora och får då en större avkylningsyta som på mit 6600GT. jag rekomenderar denna kylare starkt. och 9800xt är ju ett rätt gammalt kort så jag tror det har 4 minnen. benadam. maila och berätta hur det gick.
ejdam91@hotmail.com

Permalänk

På 9600-korten är zalmans minneskylare för små om de är samma som till ZM-80, och det tror jag de är, men de duger nog till att kyla minnet ändå, annars köper du väl bara en extra sats här: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1552&session=02a52e...
och monterar dubbla.

Permalänk
Medlem

Ja, det är rätt storlek på minnena på 9800XT.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

Kör en på mitt kort också utan några som helst problem, kör den i silent mode också kan tilläggas.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

jo.. men den "kopparplåten" som sitter på på undersidan (där GPUn inte är ) blir väldigt varm så jag e lite osäker på om dom kommer att kyla tillräckligt.. får väl ta och plocka av alla flänsar på kortet för att se fall det är möjligt att ha kvar den på undersidan.. men först ska jag testa att fixa fläkten, misstänker att damm täppt igen, får ta och dammsuga den xD

*EDIT* dammsög fläkt+fläns (inte för jag tror att det hjälpte så mycket) men nu funkar fläkten igen iaf ligger på 68ºC (innan 72-74) så jag e ganska nöjd, men jag måste tillägga att jag e grymt sugen på en Zalman fläkt.. får så om jag köper då jag sparar till ny dator och dom extra 350:- kan komma bra till pass till något extra grej men jag får se som sagt

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]