Permalänk
Avstängd

passiv zalman på 6800 GT

Enligt zalmans hemsida passar inte deras dubbelmacka på 6800 GT pga att hålen är mindre. Men det går alltid att modda, så det är inget problem. Dock så står det även att allt över 5800 kräver fläkt.

Jag antar att detta är om man tänker spela på kortet, tror ni dubbelmackan skulle räcka som kylning om jag bara ska ha den till en HTPC (film, musik, etc)...

http://zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=138&code=013

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vore väl isf smidigare, att sälja kortet på annons, köpa ett slött. passivt 6200 eller dylikt och endå ha pengar över. Än att slösa bort ett iaf hyfsat kort i en HTPC. Imo..

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Avstängd

men då måste man sitta i telefon med massor med pratglada datanördar som igentligen inte vill köpa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
men då måste man sitta i telefon med massor med pratglada datanördar som igentligen inte vill köpa...

Haha Jag vet hur det känns. Men jag hade nog sålt kortet och köpt ett sämre trots allt, märk ut annonsen "no tjafs"

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

har ett 6200 vill du byta haha?

Visa signatur

HEY YA!

Permalänk
Avstängd

bra deal för dig det

nej men tror ni det skulle funka med ett passivt GT?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
bra deal för dig det

nej men tror ni det skulle funka med ett passivt GT?

Kanske, men då måste du nog ändå ha bra luftflöde i lådan vilket ändå resulterar i fläktar. Gör som mig sätt ut annons på blocket utan nummer eller på tradera.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Jag kör mitt 6600GT med en Zalman VF700CU och en fanmate 2 på det absolut lägsta varvtalet, kyler som attan och låter knappt något.. det hade kanske varit ett alternativ annars???

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

En extremt undervoltad VF700CU borde ju gå.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd

jag har två tysta chassifläktar på 5v precis vid grafikkortsplatsen.. så den bakre flänsen av dubbelmackan kommer få akitv kylning.. grejen är att jag har en dubbelmacka liggandes så det skulle vara nice att använda denna...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Jag kör mitt 6600GT med en Zalman VF700CU och en fanmate 2 på det absolut lägsta varvtalet, kyler som attan och låter knappt något.. det hade kanske varit ett alternativ annars???

En VF700 lär inte gå igång om den är "extremt undervoltad".

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt X800XT PE passivt, men jag skulle tippa på att Polar Freezern är en smula bättre än Zalmanmackan.

Å andra sidan drar ett 6800GT en del mindre än ett X800XT PE (55W mot 63W), så du kan ju alltid testa. Det värsta som kan hända är väl att datorn stänger ner sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteaeg
En VF700 lär inte gå igång om den är "extremt undervoltad".

??
Vet inte om du tog fel inlägg.. mitt funkar..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....