Permalänk

Ostabilt grafikkort

Jag har kollat varenda tråd vad gäller alla radeons överhettnings- och vpu recoverproblem och vilka åtgärder som ska göras. ändra agp värden och stänga av fastwriters. Dock när jag går in i mina bios (håller in F2 när jag bootar) så hittar jag ingeting om fastwriters eller något som äns kan relateras till agp. Jag har installerat senaste ati control panel och catalyst center, ändå dyker inte smartgart upp i kontrollpanelen där dessa ändringar kan ändras. Och när jag skriver in smartgart i kör får jag bara upp "smartgart advance" inställningar där man kan ställa in ifall pci läs och skriv ska va av eller på.någon som kan hjälpa mig?

Permalänk

Re: Ostabilt grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mårtifjun
Jag har kollat varenda tråd vad gäller alla radeons överhettnings- och vpu recoverproblem och vilka åtgärder som ska göras. ändra agp värden och stänga av fastwriters. Dock när jag går in i mina bios (håller in F2 när jag bootar) så hittar jag ingeting om fastwriters eller något som äns kan relateras till agp. Jag har installerat senaste ati control panel och catalyst center, ändå dyker inte smartgart upp i kontrollpanelen där dessa ändringar kan ändras. Och när jag skriver in smartgart i kör får jag bara upp "smartgart advance" inställningar där man kan ställa in ifall pci läs och skriv ska va av eller på.någon som kan hjälpa mig?

Sälj kortet och köp ett GF kort istället, funkar mycket bättre än dom flesta ATI gf-kort
Det är ett bra råd, inte ska du beblanda dig med skit grafik om du har en bra dator i övrigt!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Ati krånglar det är fakta, tyvärr.

fastwrite vet jag inte ens om ATI har stöd för. kanske, kanske inte.

sen ska du inte ändra AGp värden för då förstår du ditt Grafikkort, och fastwrite påverkar inte värmen för den delen heller. Köp dig en Zalman VF700 eller en Artic Cooling VGA kylare och ta bort värmepaketet som redan sitter på.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Heh jo en zalman har jag köpt mig en och monterat, visst värmen sjunker en bra bit men ligger fortfarande i vöer 90C när jag lirar oblivion och WoW:(

Med värmepaket menar du den gamla fläkten då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mårtifjun
Heh jo en zalman har jag köpt mig en och monterat, visst värmen sjunker en bra bit men ligger fortfarande i vöer 90C när jag lirar oblivion och WoW:(

Med värmepaket menar du den gamla fläkten då?

värmepaket = ja gammla kylaren.

2st 120mm i chassit

säkert att du har monterat rätt ??

65max med en sån kylare rättmonterad.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Testa att stänga av kombinerad skriving. (t.ex. högerklicka skrivbord, egenskaper, inställningar, avancerat, felsök: där hittar du det iaf. Får du även krasher i desktop (om det är därför du vill ändra inställningar) och du inte spelar spel med datorn så kan du som nödlösning för att få datorn att gå stabilt stänga av 3D acc.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia