Felmedelande (0xc0000005)

Permalänk
Medlem

Felmedelande (0xc0000005)

Hejsan.

När jag försöker starta saker som t.ex. counter-strike så få får jag ett felmedelande som lyder
"Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000005). Klicka OK för att avsluta programmet.

Detta händer även på ett antal andra program och spel.
När jag försöker köra ett windows fix program som heter
"PConPoint" så får jag Bluescreen. Ibland när jag surfar eller spelar ett spel så kommer också en bluescreen.

Jag har testat att formatera datorn men även då uppkommer denna bluescreen lite då och då.

CPU Type: AMD Sempron(tm) Processor 3400+
OS Info: Windows XP Home Edition Service Pack 2
Memory: 512MB

Tack på förhand
MVH wadde

Visa signatur

//RoKKmaN

Permalänk

Re: Felmedelande (0xc0000005)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoKKmaN
Hejsan.

När jag försöker starta saker som t.ex. counter-strike så få får jag ett felmedelande som lyder
"Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000005). Klicka OK för att avsluta programmet.

Detta händer även på ett antal andra program och spel.
När jag försöker köra ett windows fix program som heter
"PConPoint" så får jag Bluescreen. Ibland när jag surfar eller spelar ett spel så kommer också en bluescreen.

Jag har testat att formatera datorn men även då uppkommer denna bluescreen lite då och då.

CPU Type: AMD Sempron(tm) Processor 3400+
OS Info: Windows XP Home Edition Service Pack 2
Memory: 512MB

Tack på förhand
MVH wadde

Kör en memtest86 och kolla minnerna! ladda ner de här http://www.memtest86.com

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Re: Felmedelande (0xc0000005)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoKKmaN
Hejsan.

När jag försöker starta saker som t.ex. counter-strike så få får jag ett felmedelande som lyder
"Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000005). Klicka OK för att avsluta programmet.

Detta händer även på ett antal andra program och spel.
När jag försöker köra ett windows fix program som heter
"PConPoint" så får jag Bluescreen. Ibland när jag surfar eller spelar ett spel så kommer också en bluescreen.

Jag har testat att formatera datorn men även då uppkommer denna bluescreen lite då och då.

CPU Type: AMD Sempron(tm) Processor 3400+
OS Info: Windows XP Home Edition Service Pack 2
Memory: 512MB

Tack på förhand
MVH wadde

Låter exakt som att du har trasiga ram-minnen!! eller åtminstone är dom defekta!! får man ofta blue screen då är det nästan jämt ram-minnena som är defekta

Visa signatur

DELL CPU 6000+, 3gig ram, Ati HD5830, Linux Mint