Permalänk
Medlem

Val av stadnätsoperatör

Tja!

Kommer då få in stadsnät via Karlskrona stadsnät nästa vecka och vilken leverantör tycker ni jag ska använda?
De jag väljer mellan är :

Bahnhof.se/one
10 Mbit/s 195 kr

Bredband2
10 Mbit/s 239 kr
100 Mbit/s 579 kr

Ipbolaget
10 Mbit/s 240 kr

Telia Stadsnät
Inga uppgifter än men 10Mbit för runt 250 kr är väl ingen överraskning.

Webtech Nord
10 Mbit/s Inga prisuppgifter än

Det jag prioriterar är pingtider och vill inte ha någon trafikstrypning på något p2p eller liknande protokoll.
Priset spelar mindre roll.

Tacksam för alla svar, erfaranheter och idéer!

/opox

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag kan räknas som "partiskt" Men jag skulle utan att tveka en sekund välja Telia!

Kommer själv få stadsnäts uppkoppling här i växjö, och kommer att få Telia 10Mbit för 119:-
Samt en hiskels massa andra operatörer.. Men mitt val kommer stå uteslutande för Telia (Mest för att jag kan lösa alla problem själv) Men även den oslagbara kvaliten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Nu kanske jag kan räknas som "partiskt" Men jag skulle utan att tveka en sekund välja Telia!

Kommer själv få stadsnäts uppkoppling här i växjö, och kommer att få Telia 10Mbit för 119:-
Samt en hiskels massa andra operatörer.. Men mitt val kommer stå uteslutande för Telia (Mest för att jag kan lösa alla problem själv) Men även den oslagbara kvaliten!

Jo det är sant att telia är kvalité.
Vet du någon annan som har Telia Stadsnät i Växjö och vet ungefär hur routingen/pingen ser ut mot Stockholm?
Kan tänka mig att det blir något liknande som Karlskrona kommer att ha.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Korsordsguru

Av de där så är ju Telia i topp såklart, men jag personligen skulle valt Bredband2 100Mbps eftersom jag hellre skulle vilja ha 100Mbps med dem än "bara" 10Mbps med Telia (om de nu inte erbjuder 100Mbps). Bredband2 verkar som en trevlig ISP också!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har BB2 100/100 här i Växjöstadsnät.. snurrar på rätt friskt.
Verkar dock vara lite taskigt routad mot vissa ställen och kvaliten på uppkopplingen verkar påverkas av tiden på dygnet.
Jag har iofs bara haft den här uppkopplingen sen i fredags (3/2) och har däför inte hunnit utvärdera den riktigt ännu. Men än så länge är jag nöjd.

/S

Visa signatur

[Antec NINE HUNDRED] [Asus P5K Deluxe] [C2D E6600] [Scythe Ninja+] [Corsair 2Gb DDR2 PC6400] [Asus 8800GTS] [Asus 22" ws] [2x RAPTOR 150 @ RAID-0]

Permalänk
Medlem

Bredband2 har dessutom sänkt sina priser nu. Saxat från hemsidan:

Citat:

Beställer du LAN innan den 20:e februari så bjuder vi på startavgiften!

Ordinarie startavgift är 250 kr på alla Bredband2:s abonnemang(LAN).

Vårt LAN-erbjudande
10 Mbit/s full duplex för 195 kr i månaden
100 Mbit/s full duplex för 579 kr i månaden

Edit: kan dessutom intyga att det inte finns någon form av shaping hos dem eftersom jag jobbar där.

En annan bonus som kan gillas av vissa är att VD:n Jonas Birgersson är Henrik Ponténs fiende #1.

Permalänk

Jag har ipbolaget och här i kristianstad får man i vart fall fast ip (varierar beroende på stadsnät).

Permalänk
Medlem

Har ingen möjlighet själv att få koppla in mig på ngt stadsnät men till de polare som kan, har jag rekommenderat Telia och INGEN har blivit besviken. Kan konstatera (Västerås) att det Telia lovar att leverera, det gör dom också! Har dåliga erfarenheter av tiscali och Tele2 på stadsnätet i V-ås men Telia rockar röven av alla! Har aldrig sett så bra siffror på ping mot diverse platser och TP-test resultat som är oslagbara.

Permalänk
Medlem

Nu har Bredband2 sänkt igen till 189 kr/mån för 10/10 och 475 kr/mån för 100/100. Ser ut att vara billigast! De har ju ingen startavgift heller, och ingen shapeing av trafiken som jag vet att Bahnhof har...

Telia lär vara betydligt dyrare när de väl orkar komma med nåt pris.

Permalänk
Medlem

Om du överlever utan de där extra mbit/s'en med bredband2 så hade jag tagit telia i alla väder, prioriterar du ping så är valet självklart.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Någon som vet om telia någon form av shaping?

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera bahnhof. Har det själv här i lund. Någon traffic shaping har jag inte sett röken av.

Permalänk
Medlem

Frux: Bahnhof shapear ingen trafik.

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Någon som vet om telia någon form av shaping?

nä inte vad jag vet iaf. isf har de olika på olika ställen. men det tvivlar jag på.

Permalänk
Medlem

Vilka kan leverera 100MBit på Östermalm, Stockholm?
Ska flytta dit i höst och jag är verkligen trött på ADSL!

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

Finns inga stadsnät i centrala Stockholm. Det enklaste är att få din BRF (om du ska flytta in i BRF) att installera bredband. Vi har ett par bostadsrätter på Östermalm, bland annat min Vilken adress ska du flytta in på?

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof