Permalänk
Avstängd

Sälja dator och köpa ny.

Hej.
Denna dator sitter jag på nu:

Opteron 144
EPoX 9npa+ ultra
7800gt
1024mb corsair value
430w tagan easycon
antec slk3000b chassi
en seagate 80gb hårddisk.

jag köpte den i januari för sisådär 10500 och vart jättenöjd. innan hade jag en sempr0n 2600+ med 512mb ram och ett fx5200 så ett lyft är det, ja. Men jag känner att jag inte behöver all kraft i datorn. jag gör inte så mycket krävande saker. jag spelar mest wow och cs. sen är det slösurfing, lite video redigering i vegas kanske. men knappast något jättekrävande som gör datorn seg sådär.. jag har nu börjat fundera på att sälja den och köpa något lite billigare såsom en 805'a och något billigt grafikkort i 7600gs klassen. 1gb är det jag behöver och 2gb är inte ett måste. om jag säljer min dator nu kan jag säkert få nära 10k på blocket (:p) och jag vill lägga ut ca 7500 på en dator. helst inte över men kan gå liite över om inte mina krav går in i den prisklassen.

finns det någon vänlig själ därute som har lust att plocka ihop ett paket åt mig?

EDIT: om kraven går att få in och priset mindre än 7500 så är det jättebra det också.

Permalänk

datorbutiken.com bara snickra

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Re: Sälja dator och köpa ny.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
Hej.
Denna dator sitter jag på nu:

Opteron 144
EPoX 9npa+ ultra
7800gt
1024mb corsair value
430w tagan easycon
antec slk3000b chassi
en seagate 80gb hårddisk.

jag köpte den i januari för sisådär 10500 och vart jättenöjd. innan hade jag en sempr0n 2600+ med 512mb ram och ett fx5200 så ett lyft är det, ja. Men jag känner att jag inte behöver all kraft i datorn. jag gör inte så mycket krävande saker. jag spelar mest wow och cs. sen är det slösurfing, lite video redigering i vegas kanske. men knappast något jättekrävande som gör datorn seg sådär.. jag har nu börjat fundera på att sälja den och köpa något lite billigare såsom en 805'a och något billigt grafikkort i 7600gs klassen. 1gb är det jag behöver och 2gb är inte ett måste. om jag säljer min dator nu kan jag säkert få nära 10k på blocket (:p) och jag vill lägga ut ca 7500 på en dator. helst inte över men kan gå liite över om inte mina krav går in i den prisklassen.

finns det någon vänlig själ därute som har lust att plocka ihop ett paket åt mig?

EDIT: om kraven går att få in och priset mindre än 7500 så är det jättebra det också.

Ja, du verkar ju veta vad du ska ha! 805, 7600gs, 1 gb låter jättefint!

Permalänk
Avstängd

kan någon hjälpa mig med att sätta ihop ett billigt paket då? väldigt pressade priser tack

Permalänk
Medlem

Men du går ju ganska mkt back om du säljer datorn åxå. Tänk på det

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Men du går ju ganska mkt back om du säljer datorn åxå. Tänk på det

Håller med.

Tycker det verkar lite konstigt att du vill backa 2500 kr i prestanda för att den är för bra ? (Låter det som iaf)
Är det inte bättre att hålla kvar vid din rätt så framtidsäkra dator istället?

Men mår du bra av det ska jag inte säga emot.
Du kan ju sälja din CPU + Grafikkort och köpa snäppet billigare grejer.

Permalänk
Avstängd

mjo det går nog. men då kan jag inte sälja på blocket (för att där är inte många kunniga ) och säljer jag här får jag inte lika mycket

meningen med den här tråden var också att ni skulle övertyga mig om att hålla kvar mig vi den här datorn.

fast säljer jag den och köper ny och tjänar 2500 är jag ganska nöjd för då har jag dual core + pengar till kostym och så till avslutningen (slutar 9an iår )

Permalänk
Medlem

Du kommer ångra dig i framtiden om du säljer datorn.

Permalänk
Avstängd

kanske det. men då har jag dual core

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar jobbigt och onödigt för 2500kr. Men du gör som du vill.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Det är inte värt att köpa dyr kostym till balen/avslutningen. Har använt min 2 ggr totalt och nu e den för liten

Permalänk
Medlem

Jag hade jeans och en rosa skjorta på 9ans bal. Funka superb

Kör på den datorn du har Skulle jag gjort.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd

mjo jag kommer nog spara datorn. morsan står för klädseln till avslutningen harvi kommit fram till