Bärbar spel/multimediadator under 13000

Permalänk
Medlem

Bärbar spel/multimediadator under 13000

Tjaa,

Letar fortfarande en dator men denna gången ska det verkligen bli av då jag inskaffat mig tillräckligt med cash i plåntan ;).

Letar efter en dator jag kan använda till spel, film, skola (krävs inte mkt men ändå), tv-tittande.

Specifikationer som gärna får finnas med;

512 mb ram+ (1024 om det inte finns möjlighet att sätta in ett extra minne på 512mb)
50+ GB hårddisk
128 mb+ Grafikkort (helst inte delat, har förstått att detta inte fungerar lika bra men om någon kan komma med ytterligare information om detta så funkar antagligen det med)
15"+ Widescreen

Har kollat in denna http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=32189... och även varit inne en del på Zeptos hemsida och kollat.. Finns en del som verkar intressant.

Bara in med nya länkar här så jag har lite att välja mellan! Inom en vecka görs köpet ;).

Permalänk
Medlem

http://www.datorhandel.com/se/index.php?artnr=A6JA-Q011P&refe...
13000kr
nog den bästa bärbara som du kan få tag för denna summa..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Nästan exakt samma dator som den ovanför, bara olika processor tror jag och 1500:- skillnad.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogdin
Nästan exakt samma dator som den ovanför, bara olika processor tror jag och 1500:- skillnad.

inte bara det utan core due samt 256mb i graffe minne samt snyggare o tunnare bärbar..
Och billigare

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Efter lite extra läsande märkte jag skillnaden tackar

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter liknade datorer, och i dessa fall är det hyggliga grafikkort för att vara bärbara, men är det något som förbryllar mig så är det att jag inte sett en enda dator med 7200 rpm:are i sig, inte ens en Ferrari, eller någon annan 20 000+ dator, har jag tittat fel eller måste man montera in en själv om man vill ha en snabbare disk.

Det jag läst i recensioner i synnerhet på Storagereview.com är att det är stor skillnad på 2,5" och 3,5" diskar, men så även mellan 7200 rpm:are i klasserna. Skillnaden till trots är det inte alls någon skillnad åtgång av batteri om man jämför en bärbar med 5400 och 7200.

Visa signatur

SanDiego 3700+|Epox 9NPA+ Ultra|1GB|HDD WD 36GB|SonataII450w
DV6184|C2DT5600|1GB|120GB|GeForceGo7400
P910i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hypnoid
Jag har letat efter liknade datorer, och i dessa fall är det hyggliga grafikkort för att vara bärbara, men är det något som förbryllar mig så är det att jag inte sett en enda dator med 7200 rpm:are i sig, inte ens en Ferrari, eller någon annan 20 000+ dator, har jag tittat fel eller måste man montera in en själv om man vill ha en snabbare disk.

Det jag läst i recensioner i synnerhet på Storagereview.com är att det är stor skillnad på 2,5" och 3,5" diskar, men så även mellan 7200 rpm:are i klasserna. Skillnaden till trots är det inte alls någon skillnad åtgång av batteri om man jämför en bärbar med 5400 och 7200.

För det första så kan man kommentera att Ferrari inte är en bra laptop, i varje fall inte relativt till sitt pris. Den är svindyr p.g.a. rättigheterna till ferrariloggan som sitter på När den först kom så var den okej, men den har knappt utvecklats sen dess.

Sen håller jag med dig, det går knappt att hitta en laptop med 7200 i original, man behöver kolla på sidor där man får konfigurera själv ex:
www.dell.se
www.jmedata.se
www.komplett.se

eller så får man helt enkelt köpa till en ny HDD och sätta in själv

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem

www.zepto.se har schyssta datorer och jag funderar på 6515.. (Tror den heter så). Ny modell med 512 mb grafik m.m

Permalänk
Medlem

Jag har en acer 5021wlmi med ett radeon mobile x700 128mb och 512mb ram. Många har haft problem med sina men min har varit underbar! Ska sälja den nu men det är för att jag letar efter något mindre. Kan iaf rekomendera den + 5024wlmi (lite mer ram etc).

Annars så är den här fin
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASA6KT-Q002H

Grafikkortet är riktigt grymt för sin storleks/pris-klass på laptop.

edit: såg nu att du länkat till en likadann dator som jag.

Permalänk
Medlem

Kass hårddisk (4200 RPM), gillar inte riktigt det, annars hade den varit kanon, har faktiskt spanat in den med. En jävla djungel man letar igenom för att hitta bärbar nuförtiden