Permalänk

FX-62 AM2 är här.

Athlon 64 FX-62 AM2 är här. Och priset är....[trumvirvel]..11500kr!

Nån som känner sig rik o dum?

___________________________________
Men lite allvarligt, är det verkligen legitimt och smart att ha sådan pris på en processor? Och vem är det som lägger såna pengar?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Re: FX-62 AM2 är här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Athlon 64 FX-62 AM2 är här. Och priset är....[trumvirvel]..11500kr!

Nån som känner sig rik o dum?

___________________________________
Men lite allvarligt, är det verkligen legitimt och smart att ha sådan pris på en processor? Och vem är det som lägger såna pengar?

Jag är dum, men tyvärr inte rik.=)

Helt sanslöst vilket pris.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen tillgänglighet idag. -
1 st. (Preliminärt)

FX60 kostar ju 10k, helt otroligt pris även det. Om det finns folk som köper en sån så finns det säkert folk som är villiga att betala ynkliga 1,5k till för modellen värre.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ge mig.

Skapligt kilopris.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Amore puro

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

AMD får sänka sina priser nu med tanke på Conroe. Den här haer ju ingen chans med det priset ...

Permalänk
Medlem

conroe smiskar den endå no way !!!

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Ähh... ingen gör bättre CPU-enheter än AMD ^^

Visa signatur

x64-system äger :)

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag skulle betala så mycket för en X2 med upplåst multiplier och något högre klock.

Då köper jag hellre ett par stycken Conroe

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Oj vad prisvärt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

företags processor...

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaCracker
Ähh... ingen gör bättre CPU-enheter än AMD ^^

endå får amd skit mycket stryk av conroe / merom / Yonah nu :):D Pwned allså.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

amds priser kan ta sig i baken, så att säga... säger som de flesta här. Conroe/Merom!!!. Förtesterna på anandtech å även på xtremesystems ser mycker lovande ut.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
amds priser kan ta sig i baken, så att säga... säger som de flesta här. Conroe/Merom!!!. Förtesterna på anandtech å även på xtremesystems ser mycker lovande ut.

Visst är priserna på toppmodellerna inte speciellt intressanta, men det gäller ju även på Intel-sidan och kanske ännu mer där..
- http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317096

AMD har alltid fått konkurrera med hjälp av priset vilket gett oss ganska prisvärda processorer plus i sin tur tvingat Intel att sänka priserna något ibland.
Att klaga på AMDs prissättning generellt är väldigt dumt imho, och att hylla Intel i samma mening gör bara att det känns ännu mer skevt.

Man kan tycka vad man vill om Intel och AMD och deras produkter, men det råder inget tvivel om att det är AMD som ligger bäst till historiskt ifall man ska börja diskutera vad som är prisvärt.

Tror du Conroe kommer att vara prisvärd när den kommer? Intel har ju haft förmågan att kunna ta ganska bra betalt för t.ex. Prescott som är en ganska medioker processor. Hur tror du priserna kommer se ut när de säljer en processor som verkligen är bra?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag ska inte va för hård mot amds prissättningar men det känns ändå att det är orimligt högt. Kan nämnas att de två cpuer som har gjort stora rubriker i xtremesystems forum inte alls kommer att kosta skjortan.. Conroe t6400 kommer att kosta runt 3000kr. Ändå presterar den riktigt bra i standard hastighet för att inte tala om när den är överklockad.

kommer ihåg socket a tiden då amds cpuer kostade ofta mindre än intels motsvarande cpuer, men då var inte amd athlon serien lika välkänd som intels pentium modeller. Nu när amd efter 7 år med athlonen(k8 inräknat) anser de sig mer top of the hill och det har medfört aningen högre priser än intels motsvarigheter. kolla bara på x2orna. de kostar mer än intels dualcore cpuer.

jag har suttit me amd sen tro det eller ej sen 99 me några intel system här å där som inte dög enligt mig, men nu verkar jätten ju på väg tibax å jag säger, jag e imponerad av de nya prylsen från den mörka sidan... amd sänk priserna nu.... hehe

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Intel meron körs i 3291mhz och 15.640 sek i pifast !!!

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=99342

Edit !!!

nytt rekord !!!

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=99342&pa...

14.688 sekunder !!!!!!!!

Amd Pwned !!!!!!!!!!!!!! Ät gräs amd vet jag

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag tror Conroe kommer att vara prisvärd när den kommer. Vi får väl se

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik

Tror du Conroe kommer att vara prisvärd när den kommer? Intel har ju haft förmågan att kunna ta ganska bra betalt för t.ex. Prescott som är en ganska medioker processor. Hur tror du priserna kommer se ut när de säljer en processor som verkligen är bra?

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Komplett har även 3 moderkort med Am2 , Varav 2 av korten finns med 100+ som lagerstatus, Dom har dessutom lagt till många mer processorer, Alla x2 och en Sempron - http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10716

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

orka bry sig om amd !!!! skaffa merom eller conroe

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se hur mkt AMD kan sänka priset på sina CPUs.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parren
AMD får sänka sina priser nu med tanke på Conroe. Den här haer ju ingen chans med det priset ...

Ingen större risk att AMD inte sänker priserna när Intel släpper Conroe. AMDs processorer har så gott som alltid varit mer prisvärda än Intels motsvarigheter, även om de vid en del tillfällen inte legat i topp vad gäller prestanda. Ju bättre Conroe visar sig vara vid lanseringen, desto lägre priser lär vi se från AMD.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

ja då får vi säkert se a64or för 500kr, kommer ihåg när barton 2500+ låg i den prisklassen och alla köpte den

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
ja då får vi säkert se a64or för 500kr, kommer ihåg när barton 2500+ låg i den prisklassen och alla köpte den

haha ja betalade 1000kr för min barton 2500+

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite trist att AMD´s AM2 inte verkar prestera som vi kanske föreställt oss och som det ser ut idag så är Intels nya uppsättning processorer prestanda mässigt överlägsna AMD, detta kommer att ställa Intel i en sån position att dom kan prissätta litegranna efter detta ochså.
Det hade varit bättre för oss konsumenter om AMD och Intel låg någorlunda jämt.

Nu så kan inte jag säga med 100% säkerhet hur varken AMD´s eller Intels nya prollar presterar eftersom jag inte testat dom själv utan endast läst andras tester, men allt tyder på att Intel verkligen har lyckats med deras kommande processorer.

Som det ser ut nu och vad jag förstått av det jag har läst så verkar dom flesta som funderar på ett nytt system välja vänta på Conroe istället för AM2 prollar vilket kommer att ställa Intel i en sån position att priserna kan smyg höjas utan att försäljningen påverkas i större utsträckning, eftersom AMD´s motsvarande processorer inte kommer att kunna konkurera prestanda mässigt mot Conroe så tror jag många inte kommer att se dessa som ett bra altenativ.
Nu så beror väll allt detta på hur prissättningen blir på AM2, om dessa prollar blir mycket billigare än intel så kommer säkert det vara ett bra budget altenativ för många men jag hade gärna sett att AMD verkligen kunde konkurera med intel både prestanda mässigt och prismässigt för att få ner priserna.

Nu så är detta endast mina funderingar och spekulationer och det finns ingen fakta i detta, förhoppningsvis så har jag 100% fel och att detta inte alls sker men var bara tvungen att skriva vad jag tänker om detta.

Även om priserna kommer att ligga lite högre än AMD så kommer mitt nästa system förmodligen ochså att inefatta en Conroe.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonbass
Jag tycker det är lite trist att AMD´s AM2 inte verkar prestera som vi kanske föreställt oss och som det ser ut idag så är Intels nya uppsättning processorer prestanda mässigt överlägsna AMD, detta kommer att ställa Intel i en sån position att dom kan prissätta litegranna efter detta ochså.
Det hade varit bättre för oss konsumenter om AMD och Intel låg någorlunda jämt.

Nu så kan inte jag säga med 100% säkerhet hur varken AMD´s eller Intels nya prollar presterar eftersom jag inte testat dom själv utan endast läst andras tester, men allt tyder på att Intel verkligen har lyckats med deras kommande processorer.

Som det ser ut nu och vad jag förstått av det jag har läst så verkar dom flesta som funderar på ett nytt system välja vänta på Conroe istället för AM2 prollar vilket kommer att ställa Intel i en sån position att priserna kan smyg höjas utan att försäljningen påverkas i större utsträckning, eftersom AMD´s motsvarande processorer inte kommer att kunna konkurera prestanda mässigt mot Conroe så tror jag många inte kommer att se dessa som ett bra altenativ.
Nu så beror väll allt detta på hur prissättningen blir på AM2, om dessa prollar blir mycket billigare än intel så kommer säkert det vara ett bra budget altenativ för många men jag hade gärna sett att AMD verkligen kunde konkurera med intel både prestanda mässigt och prismässigt för att få ner priserna.

Nu så är detta endast mina funderingar och spekulationer och det finns ingen fakta i detta, förhoppningsvis så har jag 100% fel och att detta inte alls sker men var bara tvungen att skriva vad jag tänker om detta.

Även om priserna kommer att ligga lite högre än AMD så kommer mitt nästa system förmodligen ochså att inefatta en Conroe.

Introduktions priserna för både AMD och Intel är väl redan satte. De är de som väljer att vänta ett tag som säkert kommer få betala ett högra pris för intel. Medan AMD säkert kommer sjunka efter ett tag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Om vi väntar 2-3 månader så kommer ju priserna gå ner en hel del gissar jag, Kanske uppemot 10%

Känns ju dumt att köpa nu iaf

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Företagspriser och någon som har lite att svänga med. Men de är väl inte så många som är "early adaptors", utan de som är prisokänsliga som kör på det.

Visa signatur

SanDiego 3700+|Epox 9NPA+ Ultra|1GB|HDD WD 36GB|SonataII450w
DV6184|C2DT5600|1GB|120GB|GeForceGo7400
P910i

Permalänk
Hedersmedlem

hur många företag tror du implementerar amd?
försök få en pro roadmap från nvidia

Visa signatur

Gammal är gubbe