Permalänk

Klocknings möjligheter Geforce 7600GT

Jag köpte fråm tillverkaren XFX vilket betyder att det är rejält fabriks klockat. prövade klocka upp lite till med coolbits, använde identifiera optimala inställningar. Grafik kortet står nu på 606mhz GPU och 803/1606 på minnena. Har satt på en ny kylning temperaturen ligger omkring 50C Load. Jag undrar hur långt har ni andra ägare av detta kort kommit. Undrar också om det finns några pipes att låsa upp, nyaste Rivatuner funkar inte även fast jag har senaste drivrutinerna, så jag kan ej se om det finns några tillgänliga pipes. Någon som vet?

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadantkort och orginalkylning.
Jag kom upp i hastigheterna 650/850 utan att det blev nått fel så med en ny kylning så kan du nån klocka ganska mycket mer än vad du gör nu..

Permalänk
Medlem

har det kortet.. 660/868 med volt mod på GPU ca 1.46 volt.
3600 i 3dmark06.. 100 poäng från rekord med singel kort.
Mitt är INTE det fabriks klockade utan det vanliga med orginal klock 560/700.

EDIT: kör med orginal kylning... den kyler GPUn rätt okej.. men låter för jävligt + ingen kylning på minnena...

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Åh fan visste inte att jag varå när rekordet, med as klent nätagg o orginal chassi ochså..:F

Permalänk

Oj den här tråden var det ganska länge sedan jag skrev!

Men jag hittade min maxklock för ett tag sedan, kom bara upp i 635/830 sedan blev det artifakter eller spelen hängde sig. Märkte inte heller någon prestanda ökning alls i bench programmen. Kör nu på orginal frekvensen.

Men det där med voltmodd lät kul, blev lite sugen att prova igen.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Avstängd

Ganescha: du borde kanske fixa en dual core och bättre kylning så klår du rekordet med ganska stor marginal! =D

Permalänk
Medlem

Man kan väl voltmoda med nbitor precis som man gjorde förr i tiden med 6800LE?

Jag kollade vad orginal volten ligger på ett 7600GT PCI-E och det är 1.3

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

jo det är rätt kass orginal volt på kortet och det värkligen skriker efter mer volt i 3dmark, gör bara en penn mod.. skit enkelt och man har bra koll på volten med en multimeter och du kan bara sudda ut det när du vill minska eller ta bort det helt.
Hade jag haft en dual core så hade jag slagit rekordet, tyvärr.
Jag flashade även om kortet til lett XXX edition utan någon skillnad förutom att kortet blev stabilare och högre default klock.
Det går INTE att låsa upp.
Har också provat många olika drivrutiner och kom fram till att forceware 84.21 funkar bäst i bench men NCQ driver funkar bäst i t ex BF2 men du får dock lägre poäng med dom drivrutinerna i bench.
Jag gillade verkligen detta kort men är nu sålt, tyvärr.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
jo det är rätt kass orginal volt på kortet och det värkligen skriker efter mer volt i 3dmark, gör bara en penn mod.. skit enkelt och man har bra koll på volten med en multimeter och du kan bara sudda ut det när du vill minska eller ta bort det helt.
Hade jag haft en dual core så hade jag slagit rekordet, tyvärr.
Jag flashade även om kortet til lett XXX edition utan någon skillnad förutom att kortet blev stabilare och högre default klock.
Det går INTE att låsa upp.
Har också provat många olika drivrutiner och kom fram till att forceware 84.21 funkar bäst i bench men NCQ driver funkar bäst i t ex BF2 men du får dock lägre poäng med dom drivrutinerna i bench.
Jag gillade verkligen detta kort men är nu sålt, tyvärr.

Du värkar veta lite, kan man voltmoda genom nbitor dvs flahsa bios eller måste man penn moda för det har jag ingen koll på alls

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

penn mod är det som gäller, dock finns det folk som har bios flashat sitt 7800gt på olika sätt och fått upp volten, det sägs att det skall funka på 7600gt men jag vet inte säkert.
Kör du på penn mod, det är verkligen enkelt om man har en multimeter.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html