Permalänk
Medlem

Nätadapter

Eftersom jag ALDRIG får svar på mina nätadapterfrågor i bärbart forumet så frågar jag här, eftersom de e ju trots allt ett "nätaggregat".

Hej, köpte en universal laptop laddare till min dator, men när jag fick hem den stod det att den var på 35w. Min ibm t43's original laddare är 72w. När jag kopplar in laddaren händer inte ett smack. Är den för svag eller? På baksidan av laptopen står de 16V 4,5A

och på laddaren 16V 2,1A.

Alltså är nätadaptern för svag eller?

Sånhär köpte jag. http://www.netonnet.se/index.asp?iid=78235

Den funka på min brorsas TFT skärm med 19V insticket, och hans skärm kräver 19v. Min laptop funkar ej med 16V insticket.

Permalänk
Medlem

Händer det ABSOLUT inget? Lyser inte batterilampan eller ngt? Funkar datorn annars?
Känns som att 35w e lite för lite när IBM's original är 72w.

Permalänk
Medlem

Hej! Äntligen ett svar!!

Jo datorn startar och när den precis kommer förbi bioset så dör den. Batteriet e alltså slut. Innan dog den vid XP, osv. När jag var inne och kollade i windows senast var batteriet på 0% (1min) stod de på en ikon nere till höger.
Så de är inte datorn de e fel på.

När ja kopplar in nätadaptern så händer inte ett skvatt. Jag stoppar in den enda pluggen som passar, och 16v bygeln, ändå funkar de inte. Provat adaptern på mina högtalare och de funkar, dom kräver 12v. Även som sagt på min brorsas TFT.

Verkar som adaptern är för svag ja. 35w endast ;S Såg ej förrän jag fått hem adaptern. Tror ni de funkar me en 70w adapter dårå?

EDit: Var inne på kjell o co och testade en 120w universalladdare. Det funkade ej. Är det så att min ibm t43 bara vill ha IBM original? :S