Antivirus? Valet mellan Nod32 eller F-Secure?

Permalänk

Antivirus? Valet mellan Nod32 eller F-Secure?

Vilket är det bästa antivirusprogramet? Nod 32 eller F-Secure?

Igentligen har jag ingen lust att köpa ett antivirus men alla gratis program som jag laddat ner är inte up to date enligt en windows, det är ganska irreterande att medelandet kommer upp hela tiden.

I värsta fall så får jag väl använda mig av ett gratisprogram men vilket är bäst? Jag vill att det ska vara enkelt typ som Nod32. Vill inte ha en massa olika inställningar å skit som jag måste konfiguera. Utan bara installera och sen så sköter det sig själv typ.

Finns det nåt bra?

Mvh//Andreas

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Nod32 ar riktigt bra, det kan jag rekommendera starkt.
Sen gar det att installera om demoversionen hur manga ganger som helst

Visa signatur

386dx@25mhz, 8mb ram, windows 3.11, Philips monitor @800x600 60hz, 16bit färg.

Ett fartmonster, helt klart!

Permalänk
Medlem

Jag har kört med F-Secure antivirus i flera år utan några som helst problem, de uppdaterar så fort det kommer upp ett nytt hot, det kan komma flera uppdateringar på en dag. Jag kör nu med Telia säker surf som är byggd på F-Secure och känner mig trygg.
Om du har Telia som ISP, ladda då hem Säker surf gratis.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag har kört med F-Secure antivirus i flera år utan några som helst problem, de uppdaterar så fort det kommer upp ett nytt hot, det kan komma flera uppdateringar på en dag. Jag kör nu med Telia säker surf som är byggd på F-Secure och känner mig trygg.
Om du har Telia som ISP, ladda då hem Säker surf gratis.

Jo jag vet att telia har det, jag sålde det till halva sverige när det var nytt men men.

Okej haha jag vet att båda är bra och båda kostar exakt samma. Så då är det kanske mest en smakfråga.

Men över till gratis antivir då? Kan ni ge nå tips på nå riktigt bra? Hur är av AVG? jag hade det installerat men windows sa fortfarande att det var out of date fast det var up to date=S.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

NOD32 både använder och rekomenderar jag funkar bra för mig.

EDIT: avast är gratis, använde det förut.

EDIT2: kanske inte var gratis, men vafan.

EDIT3: var gratis: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Permalänk

Nej jag har inte telia. Jag sålde det i mitt förra jobb. Jag har BBB. ; ) Titta vad jag skrev. Hehe

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

nod32
snabbt och märks inte men kan ta virus som inte är upptäckta ännu.
f-secure
söligare och tar fler virus än nod32

läs själv
http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=69&mnu=69

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

electro den där länken är ju aktuell (not).

Permalänk
Medlem

Som flera andra så rekommenderar jag NOD32. Det bästa jag testat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Om du har Telia som ISP, varför i h*vete vill du då leta gratis antivirus, det faller totalt utom mina ramar som normalt? Du har ett bra av/brandvägg som är gratis men söker ändå freeware, jaja.

Tagga ner lite.

En jobbarkompis klagade på att hon hade mycket virus. Hon använde T.S.S. Jag kom över och gjorde en sökning. Fem virus funna, fyra gick att ta bort.

Laddade ner AVG Free Edition. SJU virus funna (efter jag just kört T.S.S.), alla rensades.

Summa summarum: freeware är alltså bättre än Telia (o)säker Surf.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Varnar dig för F-Secure! Har haft det, men farsans kompis kom hit och kollade hur det stod till med virus, han kollade med Ad-Aware, och vad tror ni han såg? Jo, mängder med VIRUS som F-Secure släppt igenom direkt. Detta för att jag suttit och laddat ner på DC++ och KaZaa, om jag gör det idag (Har Norton nu) kommer det upp meddelanden om att Norton blockerat en massa grejer..

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Inte för att göra dig ledsen men spyware och virus är inte samma sak, och det man tar bort med ad-aware är spyware.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Varnar dig för F-Secure! Har haft det, men farsans kompis kom hit och kollade hur det stod till med virus, han kollade med Ad-Aware, och vad tror ni han såg? Jo, mängder med VIRUS som F-Secure släppt igenom direkt. Detta för att jag suttit och laddat ner på DC++ och KaZaa, om jag gör det idag (Har Norton nu) kommer det upp meddelanden om att Norton blockerat en massa grejer..

Adaware hittar absolut inga virus utan spywares program.

Permalänk
Medlem

nod 32 det bästa jag testat !!!!!!!!!!!!

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Nod32 starkt!

Det är absolut det bästa AV jag har kört.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Vill du ha igång 18 processer så välj F-Secure.
Vill du märka av prestanda försämring välj F-Secure.

Vill du ha igång 3 Processer så välj NOD32.
Vil du inte märka av ditt skydd prestanda mässigt välj NOD32.

Tvivlar inte på att F-Secure inte tar virus eller inte kan sin sak men är grymt störd över process antalet.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Detta för att jag suttit och laddat ner på DC++ och KaZaa, om jag gör det idag (Har Norton nu) kommer det upp meddelanden om att Norton blockerat en massa grejer..

Man kan inte få virus/spyware pga av DC++ om man nu inte skulle ladda hem det själv då.
KaZaa låter ja vara osagt, visste inte ens att det används fortfarande?

---------------------------

Mitt tips som dom flesta andra blir iaf Nod32.
Och AVG gratisversion tycker ja fungerade bra med.
Tror ja iaf? Aldrig fått virus nångång så ja kan egentligen inte yttra mig.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Har provat många antivirus och kommit fram till att NOD32 är det bästa.
Det gör var det ska, utan att bråka med användaren. (Silent mode)
Tar lite systemresurser.
Seriöst och SNABBT användarinterface. Mininmalt men ändå många funktioner.
Är dessutom billigare än f-secure.

Permalänk
Medlem

Om man skulle välja mellan Norton och F-secure då? Jag ska välja mellan dem. Har bara provat Panda (som sög ordentligt) och Norton tidigare. F-secure är alltså inget bra alls?

/johnnyr

Permalänk
Medlem

f-secure krossar norton tycker jag iaf.. visst, norton är bra, nästan för bra då det alltid har gett mig en massa problem och på detta så ger det en känsla av att man hällt cement i datorn.

f--secure har dock sina små brister som tex att man måste joxa en heldel ibland innan man får bort de spywares som den hittar.

nod32 är bäst enligt mig om vi går tillbaka till topic..

//skrock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Vill du ha igång 18 processer så välj F-Secure.
Vill du märka av prestanda försämring välj F-Secure.

Vill du ha igång 3 Processer så välj NOD32.
Vil du inte märka av ditt skydd prestanda mässigt välj NOD32.

Tvivlar inte på att F-Secure inte tar virus eller inte kan sin sak men är grymt störd över process antalet.

nod32 är mao som en extra tunn kondom

"Skyddet man inte märker av"!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag har testat F-Secure, Norton, Avast, NOD32 och kör just nu Active Virus Shield AOL, som är gratis och har identisk motor som kaspersky, jag måste säga att jag gillade Avast men bytte till Active Virus Shield AOL, eftersom den ligger högst upp.

Active Virus Shield eftersom det är högst upp på den senaste listan. Den är gratis och fås från Download, men man måste skicka in sin epostadress för att få uppdateringar.

Men står valet mellan F-Secure och Symantec Norton Antivirus så säger jag bara så här: Norton marknadsfört hårt, men är riktigt dåligt. Den snor resurser och den trasslar till register och är totaljobbig att avinstallera. Något som gjorde att jag var tvungen att avinstallera fick mig till en sida som motsvarade en A4-sida lång avinstallationsguide. Dessutom har den mycket sämre virus upptäckarmöjlighet.

Då är F-Secure mycket bättre, resusrssnål och upptäcker fler virus.

Slutligen har antivirusprogram emellanåt lite problem med vissa brandväggar.

http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=82&mnu=82

Själv kör jag Active Virus Shield med Zone Alarm och kombinerar det med AdAware och Spybot - Search and Destroy.

Har haft Avast på motsvarande kombination ovan, och det har också fungerat bra.

Här snackar vi det bästa i som finns i branchen OCH gratis.

Visa signatur

SanDiego 3700+|Epox 9NPA+ Ultra|1GB|HDD WD 36GB|SonataII450w
DV6184|C2DT5600|1GB|120GB|GeForceGo7400
P910i