Permalänk
Medlem

Tangentbordproblem

Hej! Jag har ett Logitech Ultraflat keyboard. (tangenterna som på en bärbar.)

Det är så att 4 knappar ej funkar. det är 2, w, s och x.

Jag har kollat under tangenterna så de inte är ngt skit eller nåt sånt, där e helt rent där under. Det har varit såhär innan, men de försvann senare, och nu har det kommit tillbaka.
Kolla som dom sitter på tangentbordet! Typ alla under varandra.
Har det något sammanhang? Jag har provat tangentbordet i en annan dator, funkar ej där heller.
Varför funkar de inte?!
Någon som vet?
(Har fått ta ctrl-c och ctrl-v för att få in tangenterna här.)

Permalänk

Re: Tangentbordproblem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakke
Hej! Jag har ett Logitech Ultraflat keyboard. (tangenterna som på en bärbar.)

Det är så att 4 knappar ej funkar. det är 2, w, s och x.

Jag har kollat under tangenterna så de inte är ngt skit eller nåt sånt, där e helt rent där under. Det har varit såhär innan, men de försvann senare, och nu har det kommit tillbaka.
Kolla som dom sitter på tangentbordet! Typ alla under varandra.
Har det något sammanhang? Jag har provat tangentbordet i en annan dator, funkar ej där heller.
Varför funkar de inte?!
Någon som vet?
(Har fått ta ctrl-c och ctrl-v för att få in tangenterna här.)

Kan det vara så att du råkat slå tangentbordet ganska hårt ett par gånger? Rätta mig gärna om jag nu minnts fel, men tangentbord/fjärrkontroller etc. fungerar så som så att när du trycker ner tangenten så trycker en plastbit på en kolplatta som går ner och kortsluter/sluter en krets. Dessa kolbitar kan spräckas etc. kan vara det du råkat ut för? Kan det bara vara slitet?

OBS! rena gissningar OBS!

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB