Varning för nytt bluffbolag e-outlet.se

Permalänk
Geeks
SweClockers

Varning för nytt bluffbolag e-outlet.se

Jag tror vi har en ny blew på tråden: http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=42524

www.e-outlet.se

Sammanfattning:
1. De kallar sig skandinaviens största e-outlet innan de ens har öppnat.
2. De säljer bland annat datorer för mindre än halva det normala priset.
3. Enligt cint finns det styrelseledamöter som är dömda för grovt narkotikabrott och har skulder hos kronofogden.
4. De har köpt sina annonser med hjälp av efterskottsbetalning
5. Sist men inte minst: endast förskottsbetalning.

Bli inte lurade denna gång.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

dom annonserar i överallt i gbg busskurar och bussar med mera .

så jag är inte så säker jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
dom annonserar i överallt i gbg busskurar och bussar med mera .

så jag är inte så säker jag...

Så gjorde även Teknikboom

Permalänk
Geeks
SweClockers

http://www.e-outlet.se/Shop/Application/Article/ArtPreviewPag...

Detta är bara för uppenbart. Endast processorn kostar mer än så.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tar mig friheten att klistra denna tråd tillomed nästa år, ett solklart fall av bluff-företag ala blew. Lagom till julhandeln, varna alla era vänner.

Jo men tjena kolla datorpaketet:
http://www.e-outlet.se/Shop/Application/Article/ArtPreviewPag...
Processor: Intel Core2 Duo
Internminne: 2 Gb (DDR2 PC2-6400). Max på moderkort 8 Gb, 4 slots
Grafik: 2 st grafikkort. ATI Radeon X1900 XTX. PCI Express, 512 Mb, VIVO, 2 x DVI. Max upplösning 2560 x 1600
8999kr.
Jag tvivlar starkt på att ens nordens största datorbutik skulle ha så låga inköpspriser. Enbart grafikkorten + processor kostar dubbelt så mycket.
Deras plasma tv kostar drygt 40% mindre än andra.
Deras lager ökar och ökar med flera hundra prylar på kort tid.

Ni har blivit varnade.

*edit*
Kom på att att många medlemmarna aldrig läser klistrade trådar, avklistrad tillsvidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
http://www.e-outlet.se/Shop/Application/Article/ArtPreviewPag...

Detta är bara för uppenbart. Endast processorn kostar mer än så.

Är detta ett skämt eller?? Vilken jefla nöt som helst ser ju att de där inte kan vara sant! ^^
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322640&s=sc

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem

vad jag inte förstår är varför dom gör såhär?
varför så sjukt billiga priser? finns det dom som är så dumma att dom går på det ändå?

bästa sättet att luras vore väl att lägga sig billigare, men inte _så_ mycket billigare?

fast antagligen genomskådas väl en ny aktör ändå. och då kan dom likaväl försöka lura folk som inte har någon koll genom enormt billiga priser.

galet fult sätt iaf. blir så less. känns om hela american-dream skiten sprider sig över världen. alla vill vara rika, ha cäsh och steka runt, men ingen är villig att betala mödan för det. bättre att bara fiffla och lura andra folk på pengar.

Permalänk
Medlem

Obehagligt...Hoppas dom får vad dom förtjänar.

Skall varna på andra forum jag är på.

Tack för varningen Xphaze.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Det är verkligen årstidsbundet, det där med bluffaffärer. Man skulle kunna ställa klockan efter dem, de kommer varje år någon gång mellan vinterkräksjukan och julafton.

Permalänk
Medlem

omg... det riktigt trista är ju att så många kommer att gå på det, och bluffarna bakom företaget kommer säkert att tjäna en hel del pengar

Permalänk
Medlem

Varför annonserar dom offentligt när dom är bluffmakare?

Permalänk
Medlem

För att blåsa folk, varför annars öppna en bluffbutik?

Permalänk
Medlem

Läs innehållet i denna länk, den förklarar det hela.

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=42524

Edit,
Redigerat efter information från ovanstående länk.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag beställt en ny dator därifrån eller INTE,,,
Ja man får ju hoppas att ingen går på bluffen och handlar av dem, Men visst de som inte är så medvetna om elektronikpriserna utan bara ser deras marknadsföring så kan där tyvärr vara en och annan som åker dit,Får hoppas sig så många som möjligt av de håller sig till onoff/siba etc

Hoppas sidan försvinner så fort som möjligt!

(Själv har jag gett upp alla myskobutiker och håller mig till dustin samt komplett.)

Permalänk

Ett perfekt fall för Insider :).

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Kommer med stort intresse att följa utvecklingen i det här.

http://www.e-outlet.se/Shop/Index.php?ArtId=comp225

**Självklart tjänar ju alla företag i datorbranschen 12000:- på en sådan dator så att sänka priset med 10000:- visar ju bara att de vill hjälpa folk att få en bra dator.
För visst är de väl de goda sammariterna som skulle komma till mänskligheten nu innan jul?

**läs ironiskt

Permalänk
Medlem

Ja nog lär de lura en å annan då de kör me annonser för feta summor.. hoppas verkligen folk har lärt sig något sen blew/teknikboom.

Åt skogen me dom.

Permalänk
Medlem

Om de får OK på att betala med kort på sidan så beställ =D
Då kan ni ju bara vända er till kortbolaget

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

jag håller med om att Datorerna är FÖR billiga (prestanda/pris)och antagligen där dom avslöjar sig (förutom dom som inte hänger här på sweclockers och inte har så bra koll! )

Resten tycker jag inte är speciellt overkligt billigt för ett "noname" märke på TV/DVD/Kamerorna/tillbehören osv..

vissa grejjer är nog skräp som jag inte ens skulle köpa, ens om dom var ÄNNU billigare !

nån som håller med ?

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Hedersmedlem

Lite deprimerande att se att de annonserar så stort ute. De annonserar t ex inne på Centralen i Stockholm. Tyckte direkt att 6500 kronor för en 42" Plasma-TV är helt uppåt väggarna.

Har nån kontaktat Expressen/Aftonbladet ännu? ju fortare man får ut detta ju fortare får man upp ögonen hos folk.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Skriver som i den förra tråden:

"Lägg INTE din beställning innan invigningen börjar, den första december."
w00t? varför inte liksom?

"Skandinaviens största elektronikoutlet"
ja precis, ni har ju inte ens börjat ta emot ordrar...

Suck, hatar scam!!!!! kanske skulle IDG vara intresserade av någo sånthär?

Drog iväg ett mail till IDG iallafall, får se vad dom svarar.

Permalänk

IDG, Aftonbladet, Expressen, Hänt extra och liknande skräp är nog alltid intresserade av sånt här.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Många kommer hinna bli lurade innan polisen stänger ner sidan. Det är synd. En riktad attack skulle inte sitta fel men det kan ju dessvärre skada andra, bl.a. starweb som hostar butiken. Starweb bör dock uppträda proffsigt i det här fallet. Det är ett solklart fall. Polisen kommer inte agera innan det är försent dessvärre.

Permalänk
Medlem

Tänkte precis på det där som du skrev N!klas, kan inte moderatorerna här på Sweclockers skriva ett formelt brev till starweb som hostar/driver webbutiken så dom stänger ner sidan innan detta skitföretag får igenom några beställningar? iofs kan man väl redan nu göra själva betalningen så det går ju att göra en beställning även om man blir uppmanad till att ta det efter 1 dec..

Jag menar, ni har ju lite mer inflytande än vanliga svenssons som skall skriva ett mail med uppmaning till scam på den sidan..

// Tomas.

EDIT: Önskar jag hade sjukt mycket pengar så jag kunde sätta in annonser i tidningar med uppmaningar om att man inte ska handla på sidan så folk inte blir blåsta, tyvärr har man det inte allt för bra ställt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
EDIT: Önskar jag hade sjukt mycket pengar så jag kunde sätta in annonser i tidningar med uppmaningar om att man inte ska handla på sidan så folk inte blir blåsta, tyvärr har man det inte allt för bra ställt

Ta det på faktura?

Edit:
De kanske har märkt att det brinner i knutarna? De har tagit bort meddelandet om att man inte ska beställa än?
Edit2: Nu ser jag det igen. hmm.

Permalänk

Nån som har lust att lägga in en order på nån liten pryl?

Nåt för kanske 50kr...
Bara för att se vad som händer

Och sen om dom inte levererar så flyttar du till usa o stämmer skiten ur dem
HEHE

Permalänk
Medlem

Klart de vill att man ska vänta. Alla ska kolla in de enormt billiga sakerna och betala alla ordrar samtidigt den 1a.

Permalänk
Avstängd

Jag handlar på mina säkra inköpsställen oavsätt om dom är dyrare. komplett, webhallen m.m. är säkra kort

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag handlar på min säkra inköpsställen oavsätt om dom är dyrare. komplett, webhallen m.m. är säkra kort

Det är rätt fast man kan ju gärna leta efter lite billigare saker :), och sen kolla på _omdömmen_ från andra på forum t.ex.

Permalänk

http://www.e-outlet.se/Shop/Index.php?ArtId=comp001

art.nr : comp001

låter ju ganska radikalt

aja, solklar bluff iaf

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"