Sapphire Radeon X800 PRO - Mod ??

Permalänk

Sapphire Radeon X800 PRO - Mod ??

Köpte datadelar för ett tag sen och just nu sitter det ett sånt som topic lyder i datorn oklockat.

Nu har jag gjort lite research och det ska tydligen gå och modda dessa kort med nytt BIOS till -> XT eller nåt sånt.

Nån som vet om det är värt mödan och hur gör man egentligen? Länk någon?

Mvh

KAN TILLÄGGA: Det är R420-kärnan mitt kort har enligt Everest. Körs i originalhastighet C475/M450 (så ni vet vilken modell jag pratar om, om det nu är möjligt att modda detta kort ..)

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fan fredde, du om nån borde ju veta hur man använder google
här har du: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

Duuu.. har googlat som en galning!

Har sagt det förr och säger det igen, det verkar inte gå att modda mitt kort.

På techpowerups.com står det, It will only work on the X800 Pro VIVO and X850 Pro VIVO. Manufacturer does not matter. It will not work on any non-VIVO cards.

http://www.techpowerup.com/articles/100/images/vivo.jpg

All VIVO cards can be identified by this yellow CD-Audio connector near the power plug. If your card has not got this connector, it is not VIVO and can not be modded.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Duuu.. har googlat som en galning!

Har sagt det förr och säger det igen, det verkar inte gå att modda mitt kort.

På techpowerups.com står det, It will only work on the X800 Pro VIVO and X850 Pro VIVO. Manufacturer does not matter. It will not work on any non-VIVO cards.

http://www.techpowerup.com/articles/100/images/vivo.jpg

All VIVO cards can be identified by this yellow CD-Audio connector near the power plug. If your card has not got this connector, it is not VIVO and can not be modded.

Det stämmer inte helt, det finns en chans på ungefär 1/10 eller 1/20 att det går, det beror lite på när kortet vart tillverkat, men då får du kolla upp vilket serienummer du har osv. Om inte annat kan du ju bara voltmodda upp det till ett XT och sen klocka en bit över så har du ungefär ett XT. Detta har jag gjort och jag piskar X800XT ganska så hårt när det är orginal, även då vissa som inte klockat så hårt

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz