Permalänk

Ny musmatta och skärm

Jag tänkte köpa en ny musmatta och en ny skärm.

Musmattan får max kosta 200kr och en 19" skärm max 3000kr.

Jag ska använda grejorna till att spela.

Permalänk

Ang skärm så är jag lite rostig men musmatta så rekommenderar jag eXaktMat, Icemat eller Steelpad.

Priserna är mellan 200-300 men för de lite dyrare så är det värt det.

Permalänk

Ok då vet jag vad jag ska ha för musmatta.

Men för er som vet om skärmar så undrar jag hur stor betydelse det har om det är en 2ms eller en typ 12ms skärm.

Permalänk
Avstängd

Det är väldigt stor skillnad ja.. Jag sitter nu på en 2ms, och har en 6ms i vardagsrummet. Båda samma rigg, sitter jag och spelar cs på den i vardagsrummet känns det konstigt laggigt även om jag ligger på bra fps.. jag vet inte varför det bara känns konstigt så låg ms = fördel

Permalänk

Håller med ShiSha_. Det är en otrolig skillnad även om det är en minimal skillnad. Motsägande eller hur? =). Det märks direkt om man är något så där van spelare.

Permalänk
Medlem

icemat2.0 ftw bästa matta jag haft blev trött på alla plastmattor som blev uppslitna o tappade precisionen o blev sega.
bra skatez e viktigt till den.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Men är det något annat man ska kolla på innan man köper en skärm?

Permalänk

Respons tiden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle12345
Respons tiden!

Men det vet jag ju redan! Om du tittar högre upp i tråden här.

Permalänk
Medlem

qpad ct och en viewsonic vx 922. mycket skön musmatta och skärmen är den bästa jag använt!

Permalänk
Medlem

Håller med Lajning, bra produkter där.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

jag hade icemat ett tag.. men den slet sönder de dåliga skatezen som följde med förhållandevis snabbt.. (jag spelar inte ens).. så nu kör jag steelpad som inte har samma krav på skatez.. ingen aning vad jag har för skatez nu.. men de äger iaf!

tycker icemat är lite för liten också..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk

Jag spelar på en tft-skärm med 25 ms, och ibland spelar jag med farsans lcd med 8 ms, ingen större skillnad.

Visa signatur

Surface

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharge
Jag spelar på en tft-skärm med 25 ms, och ibland spelar jag med farsans lcd med 8 ms, ingen större skillnad.

Vad spelar du för spel?

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en 16ms skärm.. Jag upplever ingen skillnad jämfört med en 8ms.. Har inte haft möjlighet att jämföra med 2ms dock. Jag märker inga spår av "konstigt lagg".. Men så klart.. det är ju skillnad på 8ms och "8ms".. En billig 8ms kan vara sämre än en dyr 8ms.

Se till att skärmen har bra kontrast bara och så lite "ljus-genomsläpp" som möjligt.
Jag stör mig något otroligt på min skärm som har 450:1 i kontrast.. Svart färg existerar inte.. Det närmsta den kommer är någon mörkblå-aktig färg.. ushc å fy.. Helt hopplöst att se en mörk film!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan 8ms och 2ms är för oss människor obefintlig då vårat öga inte kan uppfatta lägre än 8ms. Dessutom sätter dvi gränssnittet begränsnignar som gör att även om skärmen kan visa 2 ms så begränsar kabeln så att det inte riktigt blir så lågt hela tiden.

//Tommy

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro