Permalänk
Robot

Historien bakom u-Machine

Intresset för mitt bygge "u-Machine" har blivit rätt så stort och en del medlemmar har efterlyst en bygglogg för detta projekt. Så här kommer den - mer än ett år efter byggets avslutande.

Den som känner för det kan läsa den riktiga byggloggen som skrevt när datorn kom till på Elektronikforumet.com:

http://www.elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?t=5061

Maskinens specifikationer finns nedskrivna i Galleriet.

Besök albumet: Historien bakom u-Machine av Illuwatar

Permalänk
Medlem

Lätt en fullpoängare! Ruskigt snyggt! Har du använt den flitigt det senaste året?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oh shiit det var nog den coolaste som finns på hela sweclockers.... Riktigt bra jobbat kan jag ju säga... Skillad Sparar alla bilder

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk
Medlem

Lika imponerande varje gång man ser det. Välgenomtänkt och snyggt.

Snyggt tangentbord dessutom.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

så jävla snyggt och bra gjort... fan du borde sälja sånna där... skulle nog få lungt över 10k för dom..

Permalänk
Medlem

Mkt fint bygge!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Bara att gratulera!

Permalänk
Hedersmedlem

Otroligt snyggt bygge!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Jäkligt snyggt och välbyggt. Bra jobb.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Najs.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk

Fan va ful den är!....NOT

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Galet bra, skulle nog gissa du ligger väldigt bra till i galleritävlingen med denna också.

Props till dej för att inte ha tummat på alltför mycket då problemen dök upp och istället löst dom mycket estetiskt och smart.

Permalänk
Medlem

Imponerad!.snyggt!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt snyggt.
Jag är helt klart mäkta imponerad, riktigt snyggt jobbat!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb! Fullpoängare utan tvekan!

Permalänk
Medlem

Japp ett snyggt bygge:D Humm skulle försöka komma på nån kritik att ge men de blev svårt haha.... Kanske rundare kanter på den? Nae den är grymt nice som den är!

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk

har sett den innan och den är verkligen något extra.. dock så väldigt dynd att du inte fick plats med en dvd fast det kan inte gör så mycket går ju ta övernätverk om det skulle vilja sig eller via extrna enheter

var något jag tänkte på men får återkomma isf

mycket snyggt förövrigt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Mycke snajsigt minibygge, bra jobbat.

Permalänk

Fruktansvärt snyggt, mycket bra jobbat!

Permalänk
Medlem

riktigt bra gjort! finns nog inget man kan klaga på

Visa signatur

signatur?

Permalänk

Mycket snyggt. Gillar både ovanliga och kompakta byggen, och här var det ju dessutom hög finish
på allt.

Snyggt jobbat.

Permalänk
Medlem

............ jag tappar hakan hur jäkla snyggt som helst alltså ^^

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem

WOW! Det där måste du ha använt fräs för att göra, eller hur? (Erkänner att jag inte läste texten.. ) Helt klart en 10-poängare!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

bland de snyggaste jag sett.

Permalänk

Bäst hitils av alla byggloggar 10 poeng!!

Permalänk

Vart har du köpt PDA:an? Kom på en grym sak man kunde gör nu
mvh Skogsmulletrance

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk

det va Cool

Permalänk
Hedersmedlem

Helt underbar! VILL HA 10p :>

Permalänk

Må säga, helt under bart att se att nån kan skapa en sån skönhet 10p.. Du har inget större projekt på G?

Permalänk

Helt sjukt vad snygg den blev!